|
||||
|
||||
GL interieur ingebouwd
Op de volgende foto is het verschil te zien in kleur van het oude "Gazelle" bruine interieur (onderop) en het nieuwe inkomende "Tabak" bruine interieur (bovenop): Tabak bruine matje al voorin gemaakt Brons getint glas Terwijl ik bij een meneer originele stalen velgen incl. chromenkappen ging ophalen, vroeg hij mij of ik eventueel nog belang had bij brons getint glas aangezien hij zijn schuur aan het opruimen was. Toen ik dit hoorde, kon ik mijn oren niet geloven en zij direct: wat zei u daar ? Het glas was compleet met uitzondering van de voorruit. De voorruit heeft mijn broer nog via een lange weg in Duitsland nog weten te bemachtigen. Deze kwam uit het magazijn verpakt in originele verpakking afkomstig uit 1981, deze was de laatste en er lag een gigantische laag zwarte stof op . Nu het glas compleet was, konden we deze gaan inbouwen. Enkele ruitjes heeft laspitjes en een paar kleine krasjes. Aan deze kleine minpuntjes kan ik mij niet ergeren. Ook staat het kenteken van de originele NL-er nog in het glas gegraveerd. Dit vindt ik daarbij ook geheel niet erg, aangezien in enkele ruitjes onderin niet de benaming "bronze" ingegraveerd staat, maar wel het kenteken in vermeld staat. Dus dit te samen geeft nog aan dat het wel brons getint glas betreft. Het inbouwen van het nieuwe glas vormde gelijk een mooie aangelegenheid de chromen keverraambiezen te vervangen, aangezien deze in de hoeken begon te ribbelen aangezien deze al meedere keren in- en uitgekomen zijn: 1. in: ten tijde dat de auto van zijn eerste nieuwe laklaag aan de buitenzijde is voorzien. 2. uit: omdat de auto voor de tweede keer werd overgespoten, dit keer zowel binnen als buitenom. 3. uit: nu het met inbouwen van het bronsgetint glas. Ik ergerde mij al een tijdje aan dat de biezen gerimpeld was in de hoeken. Hieronder een aantal foto's van het inbouwen van het bronze glas, hierop is tevens het nieuwe tabak bruine GL-interieur te zien: Op de onderstaande foto's is de achterruit en de twee achterste zijruiten al vervangen, dit is de avond ervoor al gedaan. De foto's zijn gemaakt op vrijdag 21 mei jl. Nieuwe biezen intrekken Verschil tussen uitkomende blanke voorruit (op het gras liggend) en de nieuwe brons getinte voorruit Verschil tussen uitkomende blanke voorruit (links) en de nieuwe brons getinte voorruit (rechts) Klassiek kinderfietsje in de kleuren van de auto, voor op het dakrek straks Aantal kiekjes tijdens het intrekken van de nieuwe bronze getinte ruiten, daarwaar het nieuwe tabak bruine interieur op te zien is: De rijk gevulde hoedenplank, voorzien van een knots welke ik nog verkregen heb bij deelname aan VAG-Fest in Boom (BE) 2 jaar geleden, een toiletholhoedje overeenkomend met de kleuren van de auto en 3 knikkende figuren De auto compleet met brons getint glas: Het is op de bovenstaande foto niet echt goed te zien dat het brons getint glas is, maar valt wel op gezien de reflectie op het glas en de auto minder transparant is. Uiteraard op mijn Photobucket meer plaatjes. Klapramen Vorige maand heb ik complete klapramen opgekocht. Het framepje ervan ligt momenteel bij een bedrijf dat het gaat verchromen. Hier zit enkel 3 á 4 maand levertijd op, dus zolang zit in de auto de onlangs verkregen brons getint driehoekruitjes. Het glas moet nog voorzien worden van een bijpassend brons getint folie of coating. Mijn mening over de nieuwe aanwinsten Ik ben van mening dat het donkerbruine interieur beter oogt met het lichtere Inarisilbere lak. Het bronsgetint glas staat evenals het donker bruine interieur geweldig bij de lak. Met dit in het achterhoofd ben super blij dat ik de auto in z'n originele kleur heb laten overspuiten.
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82 Last edited by golfr32 : 23-05-2010 at 14:43. |
|
||||
|
||||
Nog even de concrete plannen op een rijtje:
- BBS RM 15", kleur van het hart nog niet bekend - donker bruin GL dashboard incl. middenconsole - nieuw setje chromen bumpers; oude dus te koop, aantoonbaar 2 jaar geleden 729 gekost, weg voor 550, gegaardigden kunnen zich melden. - originele stalen velgen poedercoaten - enkele motoronderdelen laten behandelen (geelzink ofzo) - kleine donker bruine interieurdelen vergaren - 2 ATS velgen deskundig laten repareren (werk voor winterperiode) - lakschade achterpaneel onder deskundig laten herstellen (werk voor winterperiode) - 2 zwarte raamroosters - gele bermlamp oplappen - andere chromen klinken - dakrek weer compleet maken (is momenteel uit elkaar omdat ik het gepoetst heb) met oude houten grolsch kratje, houten skilatten incl stokken, canvas koffer, rieten picknickmand en kinderfietsje. - klapramen inbouwen nadat deze terug zijn gekomen van de verchromer - ruiten van de klapramen laten coaten of foto in de bronze tint - wat ik nog maar tegen mag komen
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82 Last edited by golfr32 : 23-05-2010 at 16:51. |
|
||||
|
||||
prachtige einser
plaatje klopt helemaal zo,kleur,ramen,chroom.....
|
||||
|
||||
Weer even een kleine update:
Heb zondag een setje BBS RM velgies opgekocht van een mede-forumlid. Gisterenavond hebben we de velgies overgezet. De oude vertrouwde afkomende ATS Classics en de nieuw opgekomen BBS RM Geen aanloop, netjes binnen marge De velgen lopen zowel binnen als buiten de wielkuipen niet aan; nog voldoende ruimte over. De auto gaat nog een klein stukje omlaag. Op de foto's staat de auto er zonder chromen bumpers. Dit omdat ik deze vorige week verpatst heb. Ben nog wachtende op een nieuwe set, maar dat jammerlijk duurt nog een tijdje Kleur hart Ik zit nog te pijnzen over de kleur van het hart. Op zich staat dit groen ook niet verkeerd; het steekt nog een beetje af van de auto, anders is alles zo inarisilber. Kan nadat ik straks de originele stalen velgen incl. chromenkappen gereed heb, om het seizoen met andere velgjes rondtuffen: ATS Classics, BBS RM of stalen velgen voorzien van chromen kapjes. Wat vinden jullie?
Graag zie ik jullie suggesties omtrent de kleur van het hart tegemoet! Loeten
|
||||
|
||||
mooi setje,de kleur die er nou opzit vind ik alleen niet bij je auto passen.
ik denk zelf dat koper/brons kleurig er wel mooi bij gaat staan,weer eens wat anders.
|
|||
|
|||
Super interieur
De BBSen staan ook lekker, nog een stukje zakken en het plaatje is compleet !
|
|||
|
|||
Kijk aan, ze zitten er al onder.
De velgen zelf staan super. Hart in kleur van de auto zou het geheel af maken! Zwart zijn ze al eens geweest namelijk
|
|||
|
|||
Mooi om ze terug te zien..
Ik zou ze denk ik in het hart van de auto spuiten of ze laten of mss zwart. Wat ik wel zeker weten zou doen is achter even een spacer ertussen. Dat maakt het net wat mooier. Veel plezier met de velgen en spreken elkaar snel weer !!
|
||||
|
||||
Quote:
Denk dat ik ze precies verkeerd om heb zitten; voor naar achter en andersom. Zal hier even naar moeten kijken. Zal wel puur toeval zijn indien ze net andersom gemonteerd zijn.
|
||||
|
||||
zou ze niet zwart doen, te donker voor dit type velg. Ben eerlijk gezegd helemaal niet zo'n fan van de BBS'jes onder een golf1.
Aangezien jij dat wel bent: Een bronzen/tabakskleurig hart. Dat interieur matched echt heel goed met de lak, dan doen de velgen dat vast ook
|
||||
|
||||
staat erg mooi.
zou het kleur van het hart hetzelfde doen als de kleur van de auto.
|
||||
|
||||
en hij gaat maar door...alle nieuwe mods zien er weer super uit
maar kan hij niet nog een klein stukje omlaag zodat het gapende gat tussen band en scherm wat kleiner wordt?! interieur ziet er ook super uit zeg, die stond toch op marktplaats tekoop? Heb je je oude interieur ook nog?!? iig goed bezig greetzz |
|
|||
|
|||
Er staat wel in de velg een A als het goed is.
Je kunt het ook wel zien aan de randen. Die van voor zijn anders dan die van achter. En ik zou de harten lekker in de kleur van de auto doen. En dakrekje weg !! @ Fabian. Voor zover ik weet is dat alleen om te passen en gaat de auto ook nog lager.
|
||||
|
||||
Weer een paar mooie updates!
Zou de velgen in de kleur van de auto doen... Heb deze foto nog gevonden op mijn laptop. Heb helaas geen betere, maar beide auto's hadden hun harten in de kleur van de auto! Probeer ze anders ff op te zoeken... Staat super imo
|
|||
|
|||
Die linker heeft verdichte harten !!
|
||||
|
||||
sjonge jonge wat is dat dashboard mooi geworden!! petje af hoor!
de auto staat er echt super bij die bronze ruiten en dar bruine interieur, echt super! ben zelf nu ook weer in de opbouwende fase.. Klik! Binnenkort maar is ff langs komen dan! En ik denk de velgen lekker in de kleur van de auto!
|
||||
|
||||
Hallo allemaal,
Weer eens wat tijd gevonden om alle opmerkingen/suggesties/vragen e.d. van eigen mening te voorzien. @ Dr. Bob en Jacksters: De velgen zitten kruislinks verkeerd gemonteerd, moeten nog even omgedraaid worden. Als ik de foto's bekijk, met name de verticale foto genomen van achteren, valt op dat de linker voorvelg veel meer naar buiten zit (buiten het feit om dat de auto tabs toeloopt). @martiepartie: Ik zat zelf ook te denken aan de harten in tabakbruin/brons te doen aangezien dit niet veelvuldig in/aan de auto voorkomt. Het zal dan tabakbruin worden, want dit staat bij het zadeltje van het kinderfietsje ook super! Bovendien bevorderd donkere harten het contrast met de auto. Ik had in het begin grijze verbrede stalen onder de auto zitten, dit vond ik qua contrastwerking met de lak van de auto niet goed uitkomen. Sinds ik de ATS-classics erop gemonteerd had, vond ik dit contrastverhogend optreden. Om deze reden zal ik de harten niet: a. in de kleur van de auto spuiten. b. chroom/grijs spuiten. De voornaamste reden hiervoor is dat: a. de lakkleur van de auto licht is en bij toepassing van een lichte lak de velgen te niet worden gedaan, of anders gezegd niet in het oog springen, ofwel de contrastwerking niet goed is. @Fabian: De velgen zitten er momenteel alleen onder om ze te passen. Zoals ik al eerder gezegd heb zitten ze kruislinks verkeerd om gemonteerd. Het interieur stond op marktplaats te koop inderdaad. De auto gaat nog een stukje naar de grond geschroefd worden. Het oude uitkomende interieur is op zolder ten rustte gelegd. @Jacksters: Dakrekje laat ik erop zitten, is op de foto nog niet opgevuld met: 1. houten skilatten en bijbehorende stokken; 2. houten grolsch kratje; 3. kinderfietsje in kleuren van de auto; 4. rieten picknickmand; 5. canvaskoffer. Het dakrekje breekt de auto. @SlimMasterShady: Heb deze twee auto's aleens in hun verlengde achter elkaar op de foto gezien. Was toen een voorbeeldfoto voor mij hoe de mijne uiteindelijk zou worden. Weet niet of ik die foto nog ergens heb, volgens mij is die bij hetzelfde evenement geschoten. @wildeknak: Het dashboard op de foto's is nog het oude zwarte CL dashboard. Er komt nog een bruin dashboard in, heb hiervoor al een plannetje uitgedacht.
|
||||
|
||||
Heb je toevallig het originele interieur van de golf nog liggen??
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, ligt veilig op zolder opgeslagen. Doe ik voorlopig nog niet weg.