|
||||
|
||||
Hey Ruben, ik weet nog iemand die echt goedkoop kan stralen en poedercoaten (en jah ook netjes).
PM even als het je intresant lijkt. |
|
||||
|
||||
De CH's moeten in de originele kleur komen. Dat lukt helaas met poedercoaten niet. Maar de staaltjes wil ik misschien wel laten coaten (die wil ik denk ik toch maar houden).
Als het zo ver is zal ik het je ff vragen! |
|
||||
|
||||
De foto's staan al een tijdje online, maar het verhaal mist dus nog steeds. Laat ik daar nu maar eens verandering in aanbrengen.
De laatste foto die eigenlijke postte was deze: Het begon allemaal verleden jaar (december). Ik liep toen nog stage in Wolfsburg bij Volkswagen: Konzernforschung Forschung Ottomotoren Thermodynamik und Visualisierung Aangezien het winter was moesten de winterbanden er op. Dat had ik dat weekeinde in Raalte gedaan om daarna weer richting Wolfsburg te vertrekken. Ook had ik nog even het oliepeil gecheckt en de olie bijgevuld. Alles was in orde dus ik kon weg. Na dat ik de grens over was gegaan en voorbij het stuk met de snelheidsbeperking was kon het gas er op. Ik was op weg naar de 200+ km/u. Alleen het blok klonk in ene keer raar, ging van het gas af maar het was te laat een grote dikke klap en ik hoorde een paar keer pling pfiiew. Dat waren enkele onderdelen van mijn motor die onder de auto doorschoten... Ik kon gelukkig onder een viaduct stoppen, om daar al snel tot de conclusie te komen dat het echt einde verhaal was... Wat vond ik namelijk onder de kap? Tussen de inlaatbuizen? Juist, m'n olievuldop... Door deze gigantische tegenvaller en andere problemen met mijn auto had ik er ff helemaal geen zin meer in, al die kosten. Samen met m'n broertje ben ik dus maar in hartje winter begonnen met het uitbouwen van de motor (op de oprit). De Ebay onderdelen kwamen ook niet op tijd aan (door hun fout) dus dat viel ook nog weer eens vies tegen. Maar op een gegeven waren de onderdelen dan toch aangekomen: Koppeling + drukgroep Motorsteunen Bougies Complete pakkingset En ga zo maar door. Ook gelijk maar een set nieuwe hydrostoters gekocht: De kop is niet van het blok geweest. Wel heb ik het blok verder helemaal kaal gemaakt en in de zwarte hammerite gezet. Ook heeft mijn broertje me veel geholpen en o.a. het kleppendeksel gespoten: Ook heb ik mijn afgedraaide vliegwiel weer gemonteerd: Toen de auto het weer deed ben ik er weer mee naar Duitsland geweest. Onderweg kwam ik er achter dat mijn uitlaat aan gort was. Dus die heb ik ook maar vervangen voor een nieuwe vanaf het uitlaatspruitstuk (RVS). Ik denk dat ik nog wel even de RVS uitstukjes ga overzetten op de nieuwe demper. Voor de geïnteresseerden, mijn oude demper heb ik dus nog liggen, in goede staat. Even als een middendemper en middendempervervanger, beide in nette staat. Na een tijdje reed ik naar een bekende van me, Glenn, om daar te komen moet je onder een spoor door. De overgang van tunnel is zo'n gigantische kitrand. Door de klap die de auto toen kreeg is mijn elektra niet meer echt lekker geweest. Dus de zekeringkast vervangen, zonder resultaat. Ik had al eens een verrot draadje in de kabelboom ontdekt en ik had ook een nieuw dashboard liggen. Dus, je raad het al.... De oude boom er uit: De nieuwe er in: Op de sloop had ik uit een lupo o.i.d. een sigaretenaansteker gesloopt, ik had namelijk weer wat bedacht. Mijn telefoon is zo'n PDA met navigatie er op. Die heb ik altijd in een houder met zuignap zitten. En zo'n 12v laadkabel in de sigarettenaansteker gedrukt. Maar je asbak staat dan altijd open, daar was ik wel klaar mee. Dus nu heb ik het volgende gedaan: En de stekker voor de sigarettenaansteker is nog altijd hetzelfde gebleven. Ik hoefde dus niet eens te solderen! Ook heb ik ondertussen alle vacuumslangen vervangen voor nieuwe: Na een tijdje gereden te hebben begon er wat te piepen als ik reed. Ik dacht, dat is het wiellager (wist er van dat die er aan zaten te komen). Dus onderdelen gekocht. Wiellagersetjes, maar ook R32 draagarmrubbers, standaard draagarmrubbers voor de voorste schanierpunten. En ook zaken als koppelstangen. Alle slijtage delen (stuurstangenkoppen e.d.) werden ook allemaal meegenomen. Omdat ik er geen trek in had om mijn bankschroef te verkloten (als m'n fusee al zou passen (weet ik niet) ben ik eens op MP.nl gaan kijken en heb ik een pers dichtbij gevonden. Die heb ik maar even opgehaald en staat nu in de hoek van de garage: De boel loshalen en vervangen: De draagarmen bleken dus toch wel behoorlijk slecht te zijn. Dus die ook maar vervangen. Bij het monteren van de bestuurderszijde had ik alleen weer een tegenvaller, het bleek niet zozeer het lager, maar de remklauw te zijn, die verrot was gegaan. De zuiger was blijven hangen, waardoor de blokken keihard klemden. Door mijn negatieve camber heb ik dit echter nooit echt gemerkt. Wel vond ik dat de auto al een tijdje minder snel accelereerde. Maar dit verklaarde dus een hoop. Toen heb ik zitten denken, Girling 60 klauwen of weer G60 klauwen. 1e optie viel af. Want dan zouden mijn 15" winterbanden niet meer passen (hoogst waarschijnlijk). Toen kon ik nog een keer kiezen: reviseren of nieuw (nieuwe klauwen zijn voor 50 euro per stuk te koop. Achteraf gezien had ik dat moeten doen, maar ik heb een set G60 klauwen gekocht en deze gereviseerd. Mijn oude G60 remklauwen zijn nu dus over... Ook gelijk maar nieuwe blokken + schijven gekocht. Blokjes aan de linker voorzijde waren op een halve!!! milimeter na ook helemaal af... De R32 lagers er in gezet: De handel gemonteerd: De klauwen zijn netjes zwart geverfd, kijken hoe lang dat goed blijft ook heb ik gelijk maar de staal omantelde slangen erop gezet. Wel moet ik nog de leidingen buigen. Die liggen al klaar in de garage, de oude zijn al gedemonteerd. De remslang zit hier nog ondersteboven vanwege het missen van de vaste remleiding. Op de bovenste foto's was het "laminaat" al wel te zien. Dit heb ik via MP.nl geregeld. Gekocht bij een man die voor grote projecten zeil legde en nog hier en daar enkele meters over had. 75 euro neer getikt en ik heb nu volgens mij een stuk van 5x15 meter gekregen Echt ideaal, had ik veel veel eerder moeten doen: Nu zit mijn vader ook niet meer in de stress als ik sleutel en als ik knoei gaan de stenen tenminste niet kapot! En die wielen liggen er dus nog zo bij, bij gebrek aan geld: En nu kan ik helaas nog steeds niet rijden. En werken mijn knipperlichten + toerenteller nog steeds niet... En de APK komt er aan, dus ik ga de auto waarschijnlijk schorsen |
|
||||
|
||||
Hey Ruben, je bent echt hartstikke goed bezig man!!
Toffe foto's. |
|
||||
|
||||
Nu weet je dus ook waarom de auto al zo lang op dezelfde plek staat, kan er niet mee rijden
En heb alleen de weekeinden. En in de weekeinde heb ik ook geen hele dagen. Dat is soms wel jammer. |
|
||||
|
||||
Je hebt zeker niet stil gezeten. Leuk om te lezen
Wat was er in Duitsland nou precies kapot gelopen bij de motor? Olievuldop vergeten terug te doen ofzo, omdat tussen je inlaat lag?
|
||||
|
||||
Inderdaad, ik vond ook wel dat de motor raar klonk. Maar heb me geen moment gerealiseerd dat de dop er niet op zat.
Tot dat m'n voorruit wat vettig werd, maar 2 tellen later was het afgelopen. 3e zuiger vast gelopen. Drijfstang is door het blok heen geslagen. Zin een gat van zo'n 70mm in het onderblok... |
|
||||
|
||||
Als mijn duim weer geheelt is straks en je hebt hulp nodig van een ex monteur, geef een gil ok?
Zou je die bbs ch niet zelf kunnen spuiten? |
|
||||
|
||||
Goed te zien dat je weer / nog steeds aan 't werken bent aan de gti.
Moet maar weer eens langskomen om de boel te bekijken als de Golf rijdt. Als...
|
||||
|
||||
Zo hé! Wat een verhaal...
Geen 'posts' betekent in dit geval in het geheel niet, dat er niks gebeurt is. (Die draadboom; als ik het zie, wordt ik al moe!) Moedig van je, om je olievuldop-foutje toch te durven melden hiero... Wel heel erg K*T dat het nèt de dag gebeurd, dat je naar Duitsland gaat en dus ietsjes harder bent gaan rijden; dus veel toeren en hogere belasting enzo. Duidelijk dat het opknappen van de velgen even opgeschort is. Maar goed, je bent zoals altijd, weer goed, zorgvuldig bezig en ik ben ervan overtuigd dat het weer allemaal goed komt. Tijd en geld; dat is waaraan het de meesten van ons ontbreekt... Succes ermee! PS: waar werk je nu?
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
Leuk klus verhaal ruben, heb het helemaal zitten lezen.
Mooi gereedschap, die pers bedoel ik dus! daarvoor moest ik een ritje gaan maken Heb jij 280 mm schijven? ik heb nog steeds gereviseerde en gepoedercoate remklauwen liggen en remtangen etc (girling 54, voor 256 mm schijf..) Zon fuseekogel drukgereedchapshulpstukding is ook zeeer handig trouwens! ALs je een handig linkje hebt waar ik die kan bestellen, graag!
|
||||
|
||||
@ Samurai: De velgen hebben een speciale BBS lak nodig. En ik wil dat ze weer echt als nieuw worden. Dus daar moet gewoon voor gespaard worden. Anders begin ik er niet aan
Maar ben je handig met elektra? @ Chris, inderdaad, als. Ik moet binnenkort op voor de APK. Weet nog niet wat ik ga doen. Aangezien ik ook al een tijd een andere auto heb waar ik mee rijd... Liefst wil ik het echt goed doen. Maar dat goed doen gaat heel veel kosten en nog veel veel en veel meer tijd. @ Rene, niet net de dag. Maar 1 van de ging zo'n 1,5x per maand naar nederland. En reed altijd wel flink door (veel wegen zonder limiet). Auto liep ruim over de 200, zo'n 220 km/u. Maar momenteel dus ff niet meer. @ Martinus, nog steeds bezig inderdaad. Maar liefst wil ik het aanpakken zoals jij. Maar moet ook zeggen, mis het rijden met de auto wel erg (ook al kan ik in de 20VT van m'n moeder stappen! Oh, die tool heb ik trouwens van Ebay.de voor een paar knaken... Van die klauwen dat wist ik, dat je die hebt liggen, je kwam er toen toch te laat achter dat je de verkeerde gereviseerd had? Ik heb inderdaad G60 remmerij, had ik al lang trouwens... Dit is trouwens de auto van m'n moeder, net een ton op klok! Die was gechipt, momenteel ff niet, heb er in Duitsland al 220 gereden, harder mocht niet van m'n moeder die er naast zat, haha |
|
||||
|
||||
@ Martinus, check het hier maar even: http://shop.ebay.de/items/?_nkw=Kug..._from=R40&_ipg=
Op pagina 17 van dit topic had ik eens een linkje gepost |
|
||||
|
||||
Met vw electra ben ik wel handig idd, duimpje gaat de goede kant op.
Mag het nu al weer lichtjes gaan belasten thank god! Wil er wel een keertje met je erna kijken hoor, wat is er nu precies mis? En die bbs'en zijn volgens mij origineel gecoat (zelfde coating als op mijn bbs RC) Vette gti trouwens ;-) |
|
||||
|
||||
Quote:
Had het ook meer over m'n eigen auto. Als die niet rijdt, kan ik ook niet naar je voiture komen kijken, maar om ernaar te kijken hoeft de jouwe niet gekeurd te zijn. Dat de juiste manier van iets verbouwen veel centen kost begin ik ook te ondervinden. Hiervoor heb ik altijd maar wat geprutst met auto's, en nu doe ik dat nog steeds, maar dan met nieuwe, goede en helaas wat prijzigere onderdelen. Kost allemaal wat meer, maar dan heb je ook meer voldoening als het eindelijk klaar is... en dan kun je weer opnieuw beginnen.
|
|||
|
|||
heey, echt respect voor je werk! wat een project zeg, en echt mooi dat je alles zelf aandurft om te doen!
nieuwe wielen gaan zeker goed staan, fijne bandjes ook succes ga zo door! |
|
||||
|
||||
Gaaf dat je alles netjes hept vervangen!
|
|
||||
|
||||
Quote:
thx, beetje jammer van de 15 euro verzendkosten naar NL..
|
||||
|
||||
Quote:
Bouwt ie een 16v G60 en gaat ie miepen over 15 euro verzendkosten... te prachtig!
|
||||
|
||||
Die velgen zijn echt uber, mocht je geld nodig hebben ik weet wel een oplossing..verkoop de velgen aan mij
|