|
||||
|
||||
Quote:
Ja klopt helemaal hoor, dat moet inderdaad nog even kaal gemaakt worden En er is als het goed is ook nog een massapunt op de bak vanaf het casco, daar moet de verf er ook nog af. Ik ga vanavond verder met het vliegwiel en de koppeling op de motor monteren, ik moet nog een baksteun binnen krijgen en dan zou ik de motor erin kunnen hangen |
|
||||
|
||||
Uitlaatflens nog wat aangepast, daar zal ik binnenkort nog even een nieuwe voor laten snijden op mijn werk.
Last edited by Johan1982MK1 : 19-03-2020 at 16:00. |
|
||||
|
||||
Netjes!!
|
||||
|
||||
Quote:
Dankjewel! |
|
||||
|
||||
Afgelopen weekend lekker bezig geweest omdat we verder toch niet heel veel konden/mochten doen heb ik zondag de koppeling en de bak erachter gezet en de motor in de auto gehangen.
Gister nog een "nieuw" model schakelmechanisme+schakelklok kunnen bemachtigen; En zo ziet het eruit met de kap erop: En hier kan je zien hoeveel ruimte ik niet heb Heb het beugeltje voor de vacuumklep achter bij de turbo wat aangepast en op de andere zijde gemonteerd, anders kwam deze tegen het casco aan. Nu kan ik eerst verder met wat kabels en slangen aansluiten, ik moet nog een "dogbone" maken voor onder bij de bak, dan nog kijken wat ik aan de voorzijde ga doen qua steun, de downpipe moet nog gemaakt worden, ik moet nog kijken wat voor IC en Radiateur ik ga gebruiken, gaspedaal moet er nog in, kabelschakeling nog, ben eerst nog wel even zoet zegmaar.. |
|
||||
|
||||
Goed bezig! Ziet er erg strak uit met die tfsi erin! Complimenten
|
||||
|
||||
Hoeveel ruimte ik niet heb haha, goed gevuld inderdaad! Ligt er mooi in Johan top!
|
||||
|
||||
Bedankt heren!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dankje! Opzich valt het mee hoor hoveel ruimte ik verder heb. Het onderblok is qua afmetingen gelijk aan bijv. een 1.8t en scheelt niet veel met mijn oude 16v. Het komt meer door alle randapparatuur welke in en om de motor/turbo zit wat soms iets uitsteekt, waardoor je zomaar ergens tegenaan zit. Maar zoals het nu zit kan ik er alle kanten nog wel mee op |
|
||||
|
||||
Ligt er netjes in
|
||||
|
||||
netjes, motor ligt erin alsof deze standaard vanuit de fabriek is geleverd.
|
||||
|
||||
Top Johan, gaat lekker zo!
|
|
||||
|
||||
Bedankt mannen!
Opzich gaat het prima ja, motor erin hangen is makkelijk maar daarna komen nog wel een aantal tijdrovende klusjes ben ik bang |
|
||||
|
||||
Geen idee hoe jullie dat doen maar ik laat het casco altijd over de motor zakken.
soms haal ik de wielen rondom er nog af zodat de auto lager kan zakken, maar in dit geval was dat niet nodig. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat doe ik ook altijd bij een Golf 1. Dat werkt echt het best. Bij alle nieuwere generaties kan het hele front eraf dus is het niet meer nodig
|
||||
|
||||
Goed bezig!
Ziet er netjes uit zo
|
||||
|
||||
Nog even een paar foto's van hoe het er uit ziet.
Het is nog even spannend of de motorplaat met luchtfilter erop kan blijven zitten omdat ik maar een klein beetje speling tot de motorkap heb. Kan er net een vinger tussen krijgen. Maar ik hoor veel geluiden over dat de warmte ontwikkeling onder de beschermkap behoorlijk is en dat bij meer vermogen eigenlijk altijd voor een CAI wordt gekozenbij een tsi/tfsi ipv de originele luchtfilter + kap. Ligt er mooi in, maar gaat echt net |
|
||||
|
||||
Quote:
Buiten de warmte geeft een cai een leuk geluid. Ik heb zelf de CTS Turbo intake op mijn 5 gti waar ik heel blij mee ben.
|
||||
|
||||
vind zo'n beschermkap altijd leuker. Lekker origineel
|