|
||||
|
||||
Quote:
Haha.. dat weet ik wel hoor.. ben alleen lui, msschien had iemand hier gezegd "ooh je moet dat roze kabeltje hebben" bijvoorbeeld Iig de radio doet het hoor!! Wat is dat fijn heb ook direct een 12v aansluiting gemaakt voor Ipod of Navi.. Alleen minder fijn is dat de benzine onder uit de brandstof-pomp lekt, heeft iemand nog een pompje liggen? Voor een 1.5jb? Of kun je ze nog nieuwe bestellen?? Grtzzzzz
|
||||
|
||||
als je zeker weet of 1 van een 1.3 hetzelfde is heb ik er nog wel 1 voor.
|
|
||||
|
||||
ik heb nog wel plaatjes van jouw mk1 @ de meet in deurningen, steeds vergeten je het te mailen.
zal vanavond eventjes zoeken..
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Haha.. kijk aan.. Mooie foto`s hoor zal ze zo ff downloaden Thanks..!!
De mk1 rijdt nu helemaal niet meer.. eerste gaat mijn brandstof-pomp kapot en nu direct de dynamo er achteraan.. Had nog 1 op reserve maar die is blijkbaar ook kaduk Dus... Heeft iemand nog een 2e hands dynamo liggen? Nieuwe kost mij €140,- en daar heb ik nu even geen zin in.. Pb even als je wat hebt liggen.. oke? Grtzzz, robert
|
|||
|
|||
dynamo troubles, ik ken ze
-staat er met contact aan 12v op het blauwe kabeltje bij je dynamo? -Vervang bij twijfel ook de koolborstels/spanningsregelaar. Kost 10-15 euro, en schroef je er zo in |
|
||||
|
||||
Zo vandaag op en neer geweest naar OLST.. Die man reviseerd dynamo's en start motoren.. kliker de klik
Heb nu weer 13,5Volt als over accu meet.. Dit is goed toch? Nu de auto nu even wassen.. Dar heeft tie wel verdiend na een paar dagen stil staan Grtzzz en bedaqnkt voor de info..!!
|
||||
|
||||
Problemen met dynamo is weer opgelost... En we rijden veer vrolijk verder Teller is net over de 181.000 gegaan
Robert heeft net 4 mooie originele onderdelen gekocht voor de golf.. Morgen hopelijke een plaatjes er van! Grtzzzzzzzz
|
||||
|
||||
Quote:
Daar heb ik ook mijn dynamo vandaan (woont nog bij zijn ouders? ) Hij maakt ze echt weer als nieuw, voor praktisch geen geld! Goed bezig verder wildeknak |
|
||||
|
||||
Quote:
1 2 3 4 we wachten al zo lang ... 5 6 7 komt er nog wat van ...
|
||||
|
||||
8, 9, 10 kunnen we al wat zien..?????
JAAAAAHHH.. 4 stuks.. origineel VW.. Ze moet wel ff goed schoon gemaakt worden, en daarna gaan ze voorlopig op de plank Als ik weer eens set velgen ga kopen, dan kan het allemaal weer iets breder haha.. Grtzzz
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Vandaag was weer z'n dag.. Bah!
Rij de snelweg af en een scherpe bocht in begint opeens mijn olie-lamp/zoemer te branden.. En toen ik de bocht uit was ging die ook weer uit! Bij tankstation ff olie gepeilt, en heb er een halve liter bij in gedaan.. Reast van de rit ging verder goed! Net op de terug weg, bijna thuis begint het olie lampje/zoemer weer. Direct motor uitgezet en gebeld.. Toch nog geprobeerd om van de kruizing af te komen en dat ging goed tot 500m begon het lampje/zomer weer te branden! Wat kan dit zijn? Olie-pomp niet genoeg druk? Olie te dun?Olie druk-sensor? Ik ga straks iig ff de sensor uitwisselen, maar wou toch even jullie mening weten! Grtzzz
|
||||
|
||||
Toevallig een deuk in de carterpan?
|
|
||||
|
||||
Neeeeh.. die is al eens verstevigd
Heb net een andere sensor gemonteerd maar met helaas geen goed resultaat, nog steeds gaat het lampje/zomer branden als de motor loopt! Toen de motor liep heb ik onder de olievuldop gekeken maar boven in de de motor heb ik het natter gezien met olie.. Denk toch dat de oliepomp ermee op gehouden is.. ofniet? grtzzz
|
||||
|
||||
1e Paasdag ---> Knutseldag..!!
Vanochtend vroeg begonnen..Olie eraf laten lopen en daarna de carterpan gedemonteerd.. Toen ik de carterpan kon kijken.. schrok ik me dood Allemaal kleine stalen bolletjes.. (straal grid) Daarna de olie-pomp gemonteerd.. Kon de pomp haast niet rond krijgen met de hand Olie-pomp.. Sja.. nie zo heel gek dat ik geen oliedruk meer had..!! Heb het hele blok nagekeken of er nog meer bolletjes waren maar heb ik niks kunnen vinden.. Ben overal op,in en tussen geweest met een magneet! Toen alles weer gemonteerd + de nieuwe olie pomp en filter! Schone olie erop.. En eerst ff gestart zonder ontsteking en daarna met! En gelukkig liep hij direct weer zonder bijgeluiden!! Olie nog een keer gepeild en staat nu strak op de MAX van de pijlstok! Net alweer voorzichtig de eerste km`s gemaakt.. en het lijkt tot nu toe allemaal goed.. Grtzzz
|
|||
|
|||
zo
Mischien een idee om deze olie nog een keer te verversen, om het blok zo uit te spoelen |
|
||||
|
||||
goed bezig Robert !
|
||||
|
||||
Dan kun je morgen ook wel mee
|
|
||||
|
||||
Poef puf..!! stof
Eigelijk niks te melden.. dat is goed toch?? haha Ben hard op weg naar de 200.000km, zit nu al op 182.670! Maar zit niet stil hoor, heb van het weekend een vriend geholpen met zijn Einser.. Even de koeling nagekeken, en daarna heb is even van zijn hoogte vrees afgeholpen . Hier een paar pic's.. Zoek het verschil.. Eindelijk laag..! 3 X Einser Sfeer.. Volgende keer gaan we met de kont/spatbord verder.. Je moet wat te knooien hebben he, als je Golf 1 GTi en Bora heb.. haha Tot zover, het golf1 nieuws uit Enschede..!! Just keep on Rolling..