|
|||
|
|||
hier branko ik zou hem maken zoals herm ook op deze foto s heeft gedaan.
http://www.volksforum.com/forum/sho...orsport+steunen staat genoeg inspiratie voor je op |
|
||||
|
||||
welk reservoir heeft een swallowtail?want mijn mk1 heeft hetzelfde waterpotje als een mk2,alleen heeft een mk2 een voeler erin zitten.misschien kun je er iets mee.
edit,een mk2 tot aan de erneuerungpakweg pre 89 zegmaar.
|
||||
|
||||
Leuk idee Stefan daar kan ik wel wat mee voorlopig.
Maar het blijft wel weer zelf iets fabriceren. Het rubber wat gebruikt word is van een draagarm als ik me niet vergis. Ik had dit eerst ook in mijn oude project. Ik kan je vertellen dit trilt als de hel omdat dat rubber te stijf is. Je moet dan iets van polyurethaan hebben, dit heb ik later ook gemaakt. Is wel lastig om dit te regelen, ze hadden het voor mij toen speciaal gemaakt. Gerben, ik zal vanavond nog even een foto maken van de tankjes. Ik heb namelijk het oude en het nieuwe type hier liggen. Uiteraard heb ik het liefst het oude type wat bij een swallowtail hoort, ookal is ie niet zo mooi als het nieuwe
|
||||
|
||||
Nou hier twee fototjes van de koelwater tankjes.
Als eerste die wat bij een swallowtail hoort. Ziet er eigenlijk niet uit maar is wel origineel En hier zoals we hem allemaal wel kennen. Ik heb er even een rode pijl bij gezet want ik herinner me wat. Heb zelf eens gezien dat hier een voeler gemonteerd was met zo'n zwart rubber er omheen. En dat is nu net wat ik zoek, wie kan het voor me invullen
|
||||
|
||||
Quote:
Net met de buurman gesproken en volgens hem ligt er nog wel een setje, ook moeten er nog fussee's liggen waar de busjes al in gelast zitten. Hij kijkt deze week even. Volgende week moet ik toch bij hem langs voor meer onderdelen en weet ik meer. |
|
||||
|
||||
dat is wat ik bedoel branko,de vroege mk2's hebben bij de rode pijl een sensor.
zou die mooi gebruiken
|
||||
|
||||
volges mij liggen die hier ook nog wel ..
reservoirs met voeler .. golf 2 van 84 . als je 1 moet hebben geef je ma een gil .. |
|
||||
|
||||
Iedereen bedankt voor de reacties hier kan ik wat mee.
Als dit zo aan te sluiten is op de kabelboom van de tt wil ik wel zo'n tankje aanschaffen. Volgens mij hangen er bij al die voelers gewoon twee lange draden in het koelwater. Mocht hij drooglopen maken die draden geen contact meer met het koelwater en krijg je de melding. Veel meer is het volgens mij niet, of heb ik nu ongelijk? Als dit zo is kan ik gewoon zo'n voeler aansluiten op de tt kabelboom. Gooigolf PM me je prijs maar, het mooiste zou zijn dat je ook het stekkertje hebt wat er op past! Dokter D ik wacht je reactie nog even af. Thanx iedereen
|
||||
|
||||
nee klopt,zo werkt het bij een tt.hoe het bij een oud type tankje zit ben ik niet zeker van eigenlijk.zou jammer zijn als het niet lukt
|
||||
|
||||
Quote:
koelwater tankjes met voeler is op www.golf1onderdelen.com te vinden
|
||||
|
||||
Quote:
te duur , beter hier kijken http://www.golf1onderdelen.nl/contents/nl/d176.html |
|
||||
|
||||
Ligt er bij andere types niet gewoon een soort vlottertje in?
Ik denk meer aan golf 3 of porsche 924/944. Of ben ik nou in de war met de remvloeistof?
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat je in de war bent ja
|
||||
|
||||
Gaaf project!
|
|
||||
|
||||
Ow man! jij bent een Held!
Dit is wat ik ook zou willen doen met m'n 5-deurs! Als ik dit ooit ga doen dan neem ik contact met je op gheheh Ik blijf je volgen. gr Joy
|
||||
|
||||
Hier ben ik weer met een update
Laatste dagen weer een klein sprongetje kunnen maken. Ik wou eerst de balk in het voorfront verwijderen. Dit omdat ook de dynamo hier tegen aan komt. Maar ben tot een andere oplossing gekomen. Ook heb ik het voorfront helemaal demontabel gemaakt. Hier aan de onderkant van de chassis balken een steun gelast, wel een beetje moeilijk te zien maar heb ik nog niet meer foto's van gemaakt helaas. Kon hem ook nog niet af lassen omdat het aan de onderkant van de auto is, en ik de auto nog niet kan draaien. Het gat in die beugel hierboven word weer opgevuld door deze draadstang. Heb hiervoor een dikke strip staal gepakt een gat geboord en een bout in gelast. Deze heb ik door de zijkant van de balk naar binnen geschoven en weer gelast. Nu heb ik meer stevigheid doordat de krachten worden verdeelt over een groter vlak. Daarna de zijkant van de balk dicht gelast, achter het gat zit een dikke strip gelast in de balk met een moer er in. Daaroverheen een plaatje gemonteerd zodat alles mooi dicht word. En toen dichtgelast Daarna een centerpuntje met draad gemaakt die weer in de zijkant van die balk is gedraaid. Ik kon toen een klap op het binnenscherm geven toen het voorfront gemonteerd was. Nu had ik precies het juiste punt voor het gat in het binnenscherm. Ik heb hier een gat in geboord en een dikke plaat op gelast voor de stevigheid. En als het dan goed is kan er een bout in en dat kan Het voorfront zit dus vast aan de onderkant van de chassisbalken. En aan de zijkant van het binnenscherm. En hieronder zie je de vorderingen van de slotplaat waar die ook nog een keer vast komt te zitten. Heb de slotplaat die bij het voorfront zat verwijderd omdat die anders is als van een swallowtail. Nu moest ik de originele die verre van goede staat was weer oplappen. Heb hem helemaal blank gemaakt en ge proplast. Hier aan de zijkant zie je dat het originele plaatwerk zo ver heen was dat ik dat niet meer kon redden. Ik heb dus de zijkanten van het nieuw plaatwerk gebruikt en aan het oude gelast. En aan de zijkant een gat geboord en aan de onderkant (vast aan het binnescherm) een moer gelast. Zo zit dus het voorfront op 6 punten vast geschroefd en het is al super stevig. Ik zit er aan te denken om nog 2 punten vast te zetten maar dat later. Alles zit nu prima op zijn plek de schermen komen goed uit en de motorkap komt ook goed uit. Hier nog een laatste plaatje van het passen: Als laatste heb ik afgelopen week bij Jeroen Rison (golf1onderdelen.com) nog een paravaan plaat gekocht tot boven aan de voorruit (origineel vw). Het is al een heel oud NOS stukje plaatwerk want er zit een sticker op van volkswagen NSU. Sinds 2001 niet meer te leveren bij de vw dealer want ik had het eerst nog bij hun geprobeerd Ik was al met de paravaan bezig geweest maar heb toch besloten om voor een nieuwe te gaan, heb nu toch alles al los liggen dus waarom dat ook niet. Bedankt voor het kijken zou ik zeggen
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info Last edited by bprijs : 14-07-2012 at 18:03. |
|
|||
|
|||
Top gedaan meneer Swallowtail !
|
|
||||
|
||||
gaat hard hier! even niet kijken en weer een aantal dikke update's verder
goed bezig man
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Geweldig werk dit, ziet er wel heel vet uit hoor zo'n 3.2 in een golf mk1 ga zo door!!!