|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben eveneens lichtelijk jaloers op jouw interieurtje Veilige km's zal ik er zeker mee hebben, want dit is mn eerste auto en ben geen racer maar eerder een zondagsrijder Als ik een racer was geweest, was er wel een g60 of vr6 blok in gekomen . Nee, jouw auto moet je zeker niet verkopen! zou het zonde vinden als jij de jouwe weg zou doen. Ik doe de mijne voor mn leven niet weg, vindt m zelf veelste mooi en heeft mij aardig wat knaken, bloed, zweet en tranen gekost om m te bekostigen. Dit nog afgezien van hoeveel werk mijn broer met dit koekblikje heeft gehad . En als ik m in de verkoop doet, komt ie vast bij een idioot terrecht die m afracht en er niet naar omkijkt. Maarja, nou zei ik misschien wat verkeerds, want kan m ook gewoon op volksforum aanbieden, dan weet ik zeker dat hij/zij bij een liefhebber terrecht zal komen. Quote:
Maar hij kan idd nog een cm of 1/2/3 zakken. Voorlopig zakt de auto nog niet in de veren, want ik heb nog geen karterstang gemonteerd en wil de karterpan niet kapot rijden als ik de drempel overga. De auto moet ook niet super laag zijn, waardoor ik geen twee personen kan vervoeren. Want ik ga niet alleen naar meetings, en mn broer die hard aan deze auto gezwoegd heeft wil en moet mee .
|
||||
|
||||
De auto is danwel niet helemaal af, maar van de week komt een taxateur langs om een rapport uit te brengen.
Voor die tijd moet nog even de motorkap opgehaald en geplaatst worden. Dan kan ik met dit rapport naar de verzekering, en m volgens taxatiewaarde all-risk verzekeren. Net als wat Misha met z'n 60-er käffer gedaan heeft. Vervolgens apk erop, maar dit is gezien alles aangepakt is geen probleem. Dan gaat het koekblikje naar verluid aanstaande zondag naar de MIVW in Leiden. Auto moet toch nog inlopen, dus dan is Leiden zeker een goed alternatief al kan ik zelf niet van de partij zijn omdat ik dan weer moet werken .
|
||||
|
||||
Super zeg, goed werk verricht!!
Mag best ietsje zakken maar geheel begrijpelijk dat je geen wielkast, bodem of carter wil beschadigen na al dat werk wat erin zit! |
|
||||
|
||||
Zo de auto is gisteren apk-gekeurd en vanmorgen is een expert langs geweest om 'm te taxeren..
De expert zei dat hij zelden z'n mooie golf gezien heeft, en hij geloofde het wel zonder motorkap. Hij is getaxeerd op 10,5d, en volgens deze waarde is hij all-risk oldtimer verzekerd. Morgen halen we de motorkap bij de spuiter op, en dan nog opzoek gaan naar wat leuke items (dakrek met koffer en skilatten e.d) en missende onderdelen. Binnenkort voor 't eerst met deze ride een meeting en wel naar de watercooled.nl meeting in Assen.
|
||||
|
||||
Feli met de APK
Er zit trouwens toch een 1100 motortje in? Dan heb je absoluut geen carterbescherming nodig. Het carter zit zo hoog, tegen de tijd dat je die kapot rijdt heb je al aardig gek gedaan |
|
||||
|
||||
super man, gefeliciteerd
dacht dat hij nog wel wat hoger zou uitkomen met de taxatie, ik dacht rond de 12 maar 10,5 is ook zekers niet mis wanneer is assen?! zal hij zekers wel heel veel bekijks hebben. nogmaals wat een super nette einzer is dit geworden |
|
||||
|
||||
Quote:
Taxatiewaarde is altijd een sumiere waarde van wat je er tegenaan hebt gegooit. De expert had voor mij nog een auto (weet zo niet meer welke) in Albergen getaxeerd met allerlij vergulde elementen, maar die kwam minder scherp door de bocht qua prijs. Hij had er 28d tegen aan gegooit maar ziet er weinig in het rapport van terug De meeting van watercooled.nl vindt 31 augustus aanstaande op het terrein van VW-store aan de A.H.G. Fokkerstraat te Assen plaats. Wil je de jouwne nog steeds van de hand doen ? hier zit nog een gegaardigde
|
||||
|
||||
Quote:
Ja standaard 1100tje... Ok dan neem ik bijdeze van jou aan dat het een onnodigde vereiste is.
|
||||
|
||||
Quote:
zal het er nog eens met de vrouw over hebben(blijft immers wel onze trouw auto) maar als ik hem wel van de hand doe ben je de eerste die het hoort! en dat van de taxatie dat verschild ook weer per taxateur, zelfde als met huizen |
|
|||
|
|||
Uitlijnen terwijl je nog geen kilometer gemaakt hebt en zonder de accu erin is niet echt verstandig he... had eerst ff paar honderd kilometer gemaakt en dan laten uitlijnen, dan is alles ietsje gezakt en gaan werken, dan heb je je uiteindelijke hoogte bereikt... Ik weet bijna zeker dat ie nu (oa door accu) nog wat gaat zakken (ook al is je schroefset zo stug)...
Maar niks dan lof hoor! Erg gaaf autootje geworden en 10,5d mag je ZEKER blij mee zijn... Ik vind het wel erg positief, maargoed, hij is dan ook nieuw... |
|
||||
|
||||
hij is strak en 10.5 d is wel veel zeg, voor een golf 1. helemaal af!
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt het zelf op de foto vastgelegd Zoals ik al zei, tegen de tijd dat je die raakt moet je eerst je draagarmen + uitlaat volledig verrot geschuurd hebben |
|
||||
|
||||
Quote:
Haha, heb ik niet eens bij stil gestaan Tsja, dat krijg je als je er helemaal vanuit gaat dat je het nodig hebt omdat veel golfjes mk1's het gemonteerd hebben. Volgende keer eerst zelf goed kijken, altevorens conclussies te trekken . En idd, voordat de carter eraan gaat moet ik de uitlaat aan snot rijden , dan zou het koekblikje inprincipe zoals men graag hier op het forum wil hebben; stukje in de veren zakken. Heb vandaag een oldschool dakrekje op de kop getikt, maar halen het een keertje op. M'n oma heeft nog een oude lederen koffer op zolder die niet meer gebruikt wordt, alleen nog een stel oude houten skilatten op de kop tikken Het imperiaal brengen we naar een Jansen Chroom in Enschede die 'm gaat verchromen, hetzelfde bedrijf dat voor ons de raamstijlen en ruitenwisserarmen heeft verchroomd. Eveneens hebben we stalen ruitenwissers, met uitschuifbare rubbers aangeschaft. Het stalen gedeelte wordt dan ook verchroomd, wat dan uiteindelijk een mooi verchroomd geheel zal vormen. In de winter gaat de krik onder het motorblok, en gaan de motorsteunen om hun beurt eraf en laten het passiveren bij Galvano in Hengelo. Evenals wat andere delen die standaard van de fabriek uit gepassiveerd zijn. Ik ben zelf nog opzoek naar een radioknopje (voor tuning) en zwarte hoedenplanksteunen/ houders/ dragers. Mensen die ons hierbij kunnen helpen, mogen zich melden
|
||||
|
||||
Quote:
Alles stond er als een schele otter onder... Zodra ik al rijdend bij Kluinhaar in Hengelo was aangekomen, waren de banden al scheel afgelopen. Laat ´m liever 2 keer uitlijnen dan 4 nieuwe banden aan te schaffen.
|
||||
|
||||
wat zijn de kosten voor het verchromen van een dak rek ik wil die van mij ook laten doen!
dat gepolijst voor elke meeting ben ik wel een beetje zat. en staal polijsten is ook niet alles, na een dag zit er alweer oppervlakte roest op prijs van het verchromen gaat toch per kilo of heb ik het mis?! als dat zo is kan je die van mij dan ook niet gelijk meenemen?! dit is die van mij: Last edited by fabian : 21-07-2008 at 09:34. |
|
||||
|
||||
Quote:
Prijzen van verchromen zijn hoog. Ligt ook aan het werk wat ze ermee hebben; de moeilijkheidsgraad en de staat van het te verchromen product. Bel even een verchromer of beter ga even met het dakrek langs; weet je het gelijk. Voor mijn oldtimerbromfietsen heb ik wat bij Tolenaar in Rotterdam laten verchromen, maar heb daar erg slechte ervaringen mee. Het is nog best moeilijk om een goede verchromer te vinden! |
|
||||
|
||||
Quote:
Leuk dakrekje! Voor het verchromen van mijn 2 raamstijlen en 2 ruitenwisserarmen was ik het volgende kwijt: Slijpen en verchromen 4 onderdelen 65€ ex. btw, levertijd +/- 2 maand. Kwalitatief is het prima, alleen bij de ruitenwisserarmen is het achter het verdraaibare gedeelte waar het schaniert niet goed gebeurt, maar dat is dan ook lastig. De originele vw-nummers zijn duidelijk zichtbaar, dus is netjes gestraald. Mn broer heeft vandaag het bedrijf opgebeld, om te vragen wat het verchromen van een dakrek gaat kosten, echter namen ze niet op. Dus zal waarschijnlijk dicht zijn wegens vakantie.
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82 Last edited by golfr32 : 21-07-2008 at 20:44. |
|
||||
|
||||
Bij welk bedrijf heb je dat laten doen dan?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Jansen Chroom in Enschede
|
||||
|
||||
Zo vandaag het eerste bestelde imperiaal binnen gekregen.
In de loop van de week komt een tweede imperiaal binnen. Hierna ga ik kijken welke het beste geschikt is om te laten verchromen, en de andere verdwijnt op de zolder boven de schuur. Je weet maar nooit waar deze ooit van pas kan komen, misschien op een tweede mk1 of een jetta mk1. Het dakrekje dat ik vandaag binnen gekregen heb, heb ik zojuist in elkaar gedraait. Hij verkeerd in redelijk goede staat. Alleen de pootjes, waarmee je 'm in de watergoot van de auto bevestigd zijn een beetje aangeroest. Alle boutjes vervangen we sowieso door varianten van rvs. Mijn idee is dat een verchroomd imperiaal als deze, met twee houten skilatten en een oude lederen koffer leuk op de golf zullen staan.