|
||||
|
||||
Mooi opgelost inderdaad!
|
||||
|
||||
Leuke 16V, goed bezig, houden zo
|
||||
|
||||
Gaaf die accu daar, blijft een leuk project.
|
|
||||
|
||||
Mooi gedaan zo die accu! Super!
Wanneer zullen we eens een afspraakje maken voor die klep? Moet je maar even zeggen waar je hem wilt, Arnhem of Raalte. Kan ik gelijk de bolide eventjes bekijken.
|
||||
|
||||
Ik werk elke dag tot 4 uur En woon sinds eind juni al niet meer in Arnhem. Dus wat past je.
Ik ben zelf ook erg blij met deze oplossing, wat de accu aangaat. |
|
||||
|
||||
En weer een update.
Van het werk maar even de gatenzaag geleend. Ging gelijk al mis , de boor van de gatenzaag sloeg vast en brak finaal af. Dus snel weer na het werk gefietst en een nieuwe 6.5mm gemonteerd. Toen kon het werk beginnen. 3x meten 1x slaan met de centerpunt. Aan beide zijden heb ik in de bodemplaat een gat geboord wat rechtstreeks de kokerbalken in gaat. Dit is voor de kabelbomen. Daarna de kabels voor de accu weer gemonteerd en verder gegaan met de Recaro's. Ik had besloten hiervoor zelf frame's te gaan lassen. Wel had ik de maatgeving van de originele Recaro Mk2 stoelframe's. Van die frame's had ik namelijk een setje maar dat heb ik door verkocht. De stoel komt schuin achterover in de uit, 4cm hoogteverschil ter plekken van de verstelslede bevestigingspunten om precies te zijn Ook heb ik nu 1 zwart deurpaneel, hierbij heeft mijn broertje mij geholpen. Alles afgeplakt en daarna netjes gespoten. Ik heb een spuitbus per paneel nodig dus ik heb besloten dat maar niet door te zetten en juist te gaan zoeken naar een set originele zwarte deurpanelen (als het even kan met chromen pees). Als je nog wat weet te staan, laat maar weten |
|
||||
|
||||
Natuurlijk ben ik vandaag ook weer bezig geweest, met de stoelframe's om precies te zijn. De passagiers stoel is "origineel" dus daar kon ik al een frame voor maken. Verstelsledes eronder geschroefd, stangen er tussen. Meten nog een keer meten, uitlijnen en vasthechten.
Daarna het voorste bevestigingspunt eraan gelast. Ook heb ik al de stoelframe's van de originele GTI stoelen verslepen. Daar ga ik namelijk de achterste pootjes van gebruiken. Zo kan ik altijd nog weer terug. Het stripje op de foto heeft zo'n 10 gaten. Ik gebruik nu het derde gat met een bout erdoor. Mocht het nodig zijn de stoel naar achteren of naar voren te zetten dan kan dit dus nog doordat ik gebruik heb gemaakt van deze manier van monteren. Omdat het te donker werd om de pootje definitief vast te maken ben ik maar verder gegaan met de andere stoel. Ik heb een 3 deurs GTI. De APK regels stellen dat beide stoelen voorover moeten kunnen klappen. Van de ene rugleuning is de kabel te kort, van de ander te lang. Dus ik ben bezig geweest met het aanpassen van het schanier. Het heveltje heb ik compleet omgevouwen. Dit moet nog verlengd worden en dan is de kabel perfect op maat. |
|
||||
|
||||
Netjes die accu zo, jammer dat je hem nu niet meer ziet; het is nl. een hele mooie
Quote:
...Wat een werk allemaal... Volgend jaar naar de meetings? ...ennuh, errug tof, dat je in Wolfsburg kan/mag stage-lopen!!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
|||
|
|||
ziet er allemaal goed uit.
|
||||
|
||||
Bedankt voor de complimeten!
Wat dat stofje aangaat, dat middendeel is niet meer te vinden. Dus ik zit zelf te denken aan zwarte zijdelen en dan Mk5 GTI ruitjesstof in het midden. Maar dan moet er eerst flink gespaard worden, voordat ik dat kan betalen... |
|
||||
|
||||
Natuurlijk heb ik de laatste dagen ook niet stil gezeten.
Ik ben verder gegaan met het stoelframpje. Dit is ondertussen helemaal afgelast en voor de eerste keer in de lak gezet. En natuurlijk ook gepast, de stoel zit wel aan de bestuurderszijde, maar dat maakt bij een Mk2 niet uit voor de sledes. De stoel past perfect en zit muurvast. Toen de bijrijdersstoel er eenmaal netjes in zat kon ik verder met de bestuurdersstoel. Dat was een geval appart. Ik wilde namelijk de elektrische hoogte verstelling van 1 stoel combineren met het verstelbare rugdeel van een andere stoel. Dat was zo makkelijk nog niet gedaan. De schanieren waren namelijk compleet anders. Dus van beide stoel de schanieren losgeslepen, daarna de juiste schanier pas gaan maken op het nieuwe rugdeel, dat was nog een aardig klusje. De verbindingsstang tussen beide draaiknoppen heb ik ingekort. De schanier gemodificeerd opdat de stoel gewoon voorover kan klappen (had alleen maar of te lange of te korte kabels). Ook heb ik de rugleuning zelf aangepast opdat de schanieren ook gewoon konden draaien. Tot slot moest ik de zitting nog een heel klein beetje aanpassen. Met als resultaat deze superstoel: Toen kon hij weer uit elkaar omdat er van alles en nog wat in de lak gezet moest worden: Ook heb ik de accubak in de lak gezet: |
|
||||
|
||||
Wederom lekker bezig geweest!
|
||||
|
||||
Hij had vandaag bijna APK, morgen om 9u moet ik me weer melden, dan worden de opmerkingen even bekeken en dan is tie goedgekeurd.
En bijna niks zit er op, dat is wel verrekte jammer. |
|
||||
|
||||
Nog gespot vandaag, bij je ouders op de stoep!
Ligt mooi laag, nu nog en keertje een mooi kleurtje erop. En die mooie bbs CH en je hebt echt een hele mooie golf ... |
|
||||
|
||||
Grote update
Zo, ik zal dan maar eens even de foto's die ik nog niet geupload had posten.
Dit is van de zomer tot aan nu... Voor de Corrado achterbank heb ik mijn achterbank ook gesloopt en verlast, de beugeltje van de Golf zitten heb ik gebruikt om de rugdelen van de Corrado weer in te monteren: Elke keer dat ik vanuit hier (Wolfsburg) naar Raalte rijd en weer terug zit ik een kleine 4 uur in de auto. Die stukjes die ik in Nederland reed was het wel te doen, met een middendempervervanger rondrijden. Maar op die lange afstand wilde ik dat niet. Ik had dus al een hele tijd geleden een originele tussendemper gekocht van Martinus: Die zit er nu ook onder en ik ben er nog steeds erg blij mee, je kan, zeker vanwege het filter, nog erg goed horen dat het hier niet om een 1.6je gaat maar op de snelweg is het erg fijn rijden nu. Het is jammer dat je met een mobieltje eigenlijk niet goed het geluid van een auto kan filmen, maar zal binnenkort anders nog even proberen een filmpje te maken. Een stoelframpje in de lak: Vooraan is hij dus nog verstelbaar, maar ik maak dus eigenlijk alleen gebruik van de universele sledes die onder de stoelen geschroefd zitten. Dit zijn dus eigenlijk adapters om de stoelen in de auto te kunnen monteren. Bezig met het monteren van de Xenon, de omvormers wilde ik niet los in de motorruimte hebben liggen. Nu zitten ze er dus allebei zo in: Mijn 16V heeft origineel de optionele 2 tonige toeter (weet niet of het voor een GTI ook een optie is maar dat is nu even niet interessant). De tweede toeter zit origineel aan de kokerbalk bij de bestuurderszijde. Daar heb ik alleen mijn ruitensproeiervloeistoftankje zitten. Dus de toeter moest ergens anders heen. Beugeltje een beetje verbogen en in de bumperbalk gelast, past allemaal precies. Mocht ik ooit een intercooler "moeten" monteren dan heb ik een probleem Ook heb ik beugeltjes gemaakt voor de 13 rijige oliekoeler. Deze heb ik niet gemonteerd, omdat ik nog het een en ander meer wil vervangen aan mijn motor. Dan monteren ik hem dan gelijk. Alles wat je zit aan roest is nu weg, even als bij de vorige foto's heb ik dit in de hamerrite gezet. Mijn broertje heeft me veel geholpen met de auto, is ook wel zo gezellig met z'n 2en sleutelen, dus Kevin, bedankt voor je hulp: Hij is ook erg druk geweest met het opknappen van de lijstenset: Zoals dat hier word uitgelegd: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=40080 Enkele onderdelen, onderhoud en modificaties, het meeste is helaas nog niet gemonteerd. Zo zit de achterbank er tegenwoordig in: Ook kun je de matzwart gespoten deurpanelen al zien, heeft wat meer spuitenbussen gekost als verwacht maar ik vond het in ieder geval netter als het originele grijs. Zoals te zien is, de bumpers zijn weer echt zwart: En de lijsten natuurlijk ook, deze moet ik alleen nog steeds monteren. Had wat gedonder met de achterste wielkastlijsten. Eentje bleek toch krom te zijn en de ander is waarschijnlijk van een Jetta. Hier is ook gelijk de achterklep te zien die ik ook nog steeds moet monteren (heeft de verkeerde kleur) ik wil er nog wat aan gaan aanpassen. Maar als het zover is post ik dat hier vanzelf wel. De voorste deurpanelen: En de Recaro's zitten er natuurlijk wel in, ze zitten echt geweldig! De Motorsport's die ik gekocht had waren krom, dat wist ik en daarom heb ik ze nu dus laten richten en eentje laten lassen. Ziet er allemaal weer heel netjes uit. Nu moet ik ze alleen nog een keertje strak in de lak laten zetten. Zo breed vallen de bandjes (195/40-17"): De lijstenset die ligt te wachten op montage: Ook kun je hier nog een klein stukje zien van de voorste veerpootbrug, die ik gespoten heb. Helaas is deze al wel flink beschadigd, ik moet dus nog een keertje opnieuw beginnen En een aanwinst waar ik erg blij mee ben. Een lederstuurtje, gelijke diameter als wat ik al heb, 320m. Het gaat hier om een Raid HP Typ 13: Dino. Helaas heb ik nog wel de verkeerde naaf (heb een dunne stuurstang en kreeg er een dikke naaf bij) en zit er van de verschrikkelijke gouden schroefjes bij). Vanwege de winter heb ik de schroefset maar even in de ML gezet, om hem tegen invreten te beschermen. Ik was toch bezig dus ik heb gelijk maar even een 17"er gepast. En me broertje heeft nog even geholpen met de nieuwe lijsten, om deze klaar te maken voor montage, uitsnijden en spuiten: En tot slot heb ik ook nog een set Kuhmo 195/50-15" winterbanden gekocht. Deze komen op mijn 15" Renault 19 16V staal te liggen. |
|
||||
|
||||
Nice Ruben!!
Al flink wat vooruitgang geboekt in die laatste maanden. Dus je rijd nu weer dagelijks in de golf. Wat ben ik benieuwd hoe die BBS gaan vallen, want zoals ze tijdens het passen uitzien vind ik het echt heel mooi!
|
||||
|
||||
voor die stuurnaaf kan je gewoon een busje krijgen bij de dealer. kost een tientje ofzo.
|
||||
|
||||
Mja, ik volg er nu eentje op Ebay.de even kijken wat die prijs doet. Maar misschien koop ik ook wel gewoon zo'n bus en een setje zwarte schroeven.
Erik, ik ben ook erg benieuwd hoe dat gaat staan. Hopelijk kan ik einde van de maand de lijstenset monteren. |
|
||||
|
||||
We sleutelen er wat af hier in Raalte he?
|
||||
|
||||
Haha, tis een erg leuke hobby inderdaad!
|