![]() |
|
|||
|
|||
![]() .
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:37. |
|
|||
|
|||
![]() Dat klopt sjon. Hij staat inderdaad te koop. De reden is simpel: ik heb momenteel maar 1 auto nodig, en aangezien ik het ook zeer druk heb met werk toch maar besloten de hobby voorlopig stop te zetten. Echter zal het nog wel even duren voordat deze ook daadwerkelijk verkocht is, want hij gaat niet voor een appel en een ei weg.
Ik dank je iniedergeval voor de hulp die je geboden hebt via dit topic. Als dit voor jou een reden is om niet meer te reageren vindt ik dat jammer, maar ik snap het ![]()
|
|||
|
|||
![]() Vandaag de golf gekeurd en de afstelling verbeterd.
De ontsteking stond op 0 graden in plaats van 14 graden, dit was door een kameraad gedaan maar klopte dus voor een kanten. Motor is nu een stuk feller en loopt veel beter door in toeren. Verder de carburateurs netjes synchroon gesteld. De co was gewoon perfect ![]()
|
|||
|
|||
![]() Eind goed al goed.
|
|
||||
|
||||
![]() Je mag mij dadelijk wel helpen Sjon
![]() ![]() ,geintje hoor ![]() Wel jammer dat hij weg gaat Jorg ![]()
|
|||
|
|||
![]() Ik twijffel eerlijk gezegd ook nog behoorlijk. Heb ook nog geen serieus geintresseerden gehad.
Elke keer als ik er nu in rij komt die grijns op mijn gezicht van het heerlijke geluid ![]() Moeilijk.... Ik heb helaas nog wel steeds dat hij wat in toeren blijft hangen bij gas los, vooral bij warme motor. Van het weekend toch nog maar eens kijken of ik dat weg kan krijgen. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe...... ![]()
|
||||
|
||||
![]() Bij de gasklep een sterkere veer plaatsen zodat ie sneller sluit zou je kunnen proberen.
Dit werkte bij me vorige carburateur ook prima. Last edited by Kevert : 09-10-2013 at 21:53. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb dit probleem ook, als ik de gaskabel losmaak en met de hand gas geef aan de carbs zelf dan gaat de klep terug volledig dicht maar als mijn gaskabel eraan hangt dan blijft hij een mm openstaan, ik tik steeds mijn pedaal terug als ik aan het rijden ben maar ik ben ook aan het denken voor een sterkere veer op de carbs of een veer aan men pedaal zodat deze makkelijker terug komt. Grtz Jel
|
|||
|
|||
![]() Oke, dankjewel voor de tips heren! ik zat al te denken om sterkere veren boven de gaschuiven te zetten, maar dan zullen ze ook minder ver open gaan dus dat lijkt me niet goed.
Dan maar een veer op het gasmechanisme erbij, of een sterkere erop ![]() Ga het morgen proberen, houd jullie op de hoogte...
|
|||
|
|||
![]() Vandaag een extra veer op het gasmechanisme gemonteerd, en dit heeft het probleem opgelost. Gas gaat nu wat zwaarder en gaat ook meteen helemaal terug, waardoor hij niet in toeren blijft hangen
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb je ventueel een foto van hoe je dit gedaan hebt?, Grtz Jel ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ben ook wel benieuwd had vanmiddag tijdens het monteren van mijn carbs ook gekeken of ik er ergens een extra veer aan kon hangen.
Maar zag niet echt een mogelijkheid nu denk ik na dat ik alles aan gesloten heb dit ook niet nodig heb. ![]() Kabel is nieuw en loopt mooi recht en is aardig kort ![]()
|
|||
|
|||
![]() Ik zal aankomende week even een foto van mijn simpele maar effectieve oplossing hier plaatsen
![]()
|
||||
|
||||
![]() Choke ben ik ook wel benieuwd naar
![]()
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() Mijn motorruimte is verre van zo netjes als die van jouw peter, maar daar gaat het me ook niet om ![]() ![]() Zoals je kunt zien heb ik de veer boven aan de bevestiging van de gaskabel gemaakt, en onder aan het gasmechanisme van de carburateurs ![]() Chockekabel moest helemaal rond, dus maar zo opgelost. Is een universele chocke kabel van de auto materialenzaak ![]()
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel Last edited by jorg-maashees : 14-10-2013 at 20:25. |
|
||||
|
||||
![]() Duidelijk dat met het gasmechanisme ging bij die van mij niet maar net wat we zeiden is ook gelukkig niet nodig.
Choke moet ik ook zo maar eens proberen veranderen kan altijd. Heb de langere kabel voor de choke vanmiddag gehaald post Zaterdag wel wat update foto's ![]() Waar heb jij eigenlijk je vacuüm vandaan voor de bekrachtiger ?
|
|||
|
|||
![]() Op de runner van cilinder 4 zit een aansluiting gelast voor de rembekrachtiger
![]()
|
||||
|
||||
![]() Dat is eigenlijk niet zo goed is mij verteld maar als jij er geen last van ondervind
![]() Vind het wel een stoer blokkie jammer dat je hem weg doet ![]()
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een electrische vacuumpomp op de rembekrachtiger, gaat aan als ik de rem intrap. Werkt ook goed, en geen vreemde wervelingen bij de, toch al korte, inlaat.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Waar heb je deze vandaan en hoe werkt dit? Ik gebruik nu ook de aftakking van runner 4 maar ik merk dat ik soms niet genoeg onderdruk creëer om fatsoenlijk te kunnen remmen. Het werkt wel , maar zou graag een constant vacuum voor de bekrachtiger hebben. ![]()