Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 05-04-2013, 22:52
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie

Send a message via MSN to The_Maxx

Hoef je toch niet te vermelden? Gaat voornamelijk erom dat als het niet op kenteken staat, je verzekeraar niet uitbetaald bij een ongeval omdat de auto niet meer overeenkomt aan wat op het kenteken staat.
Dus snel omkeuren. Bij oudere auto's is het van belang dat er voldoende verstevigingen en verbeteringen aangebracht zijn voor het motorvermogen. Nog fijner is om een blok te hebben dat uit eenzelfde soort auto komt, dus er typegoedkeuring voor bestaat (vr6 in een 1.4 golf 3 zetten bijvoorbeeld)

Ook van belang, maar niet altijd noodzakelijk: bewijs waar je de motor vandaan hebt. Uit welke auto die komt e.d. Dit is om fraude te voorkomen, dat het dus geen gestolen blok is. Maar schijnt dus niet altijd noodzakelijk te zijn.

Er zijn nog wel meer regels, maar dit is het globaal voor zover bij mij bekend.
Old 05-04-2013, 23:20
jellehier jellehier is offline
Postwhore

Verstevigingen lijkt me niet nodig voor de keuring

Er word niet de hele auto uit elkaar geschroefd om te kijken of de auto wel verstevigd is

Ja het is verstandig bij sommige auto's verstevigingen aan te brengen maar dat betekend nog niet dat het moet voor de keuring

Ook is het wel zo dat er een type goedkeuring is voor bepaalde aanpassingen maar voor auto's van voor 98 is dat niet zo heel belangrijk, je kunt alles monteren in elke auto en het kan goedgekeurd worden

Vb. Er rijd hier in de regio een mini met een chevy V8, daar is nooit een type goedkeuring voor afgegeven maar staat wel gewoon bij deze man op kenteken.

Alles kan en mag als het maar structureel veilig is gebouwd incl aanpassingen aan bijvoorbeeld remmen.

En het zal de rdw worst wezen of je al een jaar zo rondrijd ze zijn de politie niet.
Reply With Quote
Old 05-04-2013, 23:50
The_Maxx's Avatar
Forum junkie

structureel veilig is dus verstevigingen waar nodig ligt er maar net aan hoe je het leest.
Old 06-04-2013, 06:49
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
daar zit wat in maar dan zit ik nu alleen nog met het probleem dat ik al een jaar illegaal met een verkeerde motorcode rondrijd

Ik zou er niet te veel mee zitten Evert.
De overheid maakt nooit fouten, zelfs al kun je het bewijzen.
Straks de tdi er in en dan omkeuren.
Reply With Quote
Old 06-04-2013, 07:19
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic

Dan moet je al wel een heel raar ongeluk krijgen willen ze naar je motorcode gaan kijken....
Old 06-04-2013, 09:09
Postwhore

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
structureel veilig is dus verstevigingen waar nodig ligt er maar net aan hoe je het leest.

Zonder verstevigingen aanbrengen kan iets ook structureel veilig zijn, en sommige verstevigingen zouden juist kunnen leiden tot afkeur!

En verstevigingen hoef je echt niet bij iedere ombouw aan te denken, als je van 1.0 30pk naar 7.0 500 pk gaat dan wel natuurlijk

Maar bijv een 1.0 Polo ombouwen naar g40 is gewoon goed zoals het is, terwijl een Polo 2f af fabriek nogal wat punten kent die wel steviger hadden gemogen
Reply With Quote
Old 06-04-2013, 09:47
The_Maxx's Avatar
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by jellehier
Zonder verstevigingen aanbrengen kan iets ook structureel veilig zijn, en sommige verstevigingen zouden juist kunnen leiden tot afkeur!

En verstevigingen hoef je echt niet bij iedere ombouw aan te denken, als je van 1.0 30pk naar 7.0 500 pk gaat dan wel natuurlijk

Maar bijv een 1.0 Polo ombouwen naar g40 is gewoon goed zoals het is, terwijl een Polo 2f af fabriek nogal wat punten kent die wel steviger hadden gemogen

Wat begrijp je niet aan aanpassingen WAAR NODIG! Als ze niet nodig zijn hoef je ze dus ook niet te doen
Old 06-04-2013, 10:39
Postwhore

Maar wat wij nodig vinden is niet altijd wat de rdw nodig vind

Zoals ik al zei sommige verstevigingen zijn zelfs reden tot afkeur
Reply With Quote
Old 06-04-2013, 11:47
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC

Quote:
nu het volgende , nu is mijn caddy vorig jaar dus een jaar terug op kenteken gekomen en nu zie ik tot mijn verbazing dat ze geen 51kw van de jr turbo diesel maar 40kw van de 1.6 ongeblazen op kenteken hebben gezet
wat nu !!???
gewoon even een keer langs rijden en te vragen hoe dat zit of moet ik het op een andere manier doen
aan de foto's hier van mijn project topic is toch duidelijk te zien dat ik er nooit een 1.6 diesel heb ingehad

iemand antwoord hier op

Een Caddy is nooit geleverd met een 1.6 TD, alleen met de ongeblazen 40 kw diesels.
Als jij je Caddy vorig jaar ingevoerd hebt, hebben ze dus gewoon de papieren overgenomen waarop stond dat er een ongeblazen 40 kw dieseltje in hing.
Zo vreselijk streng controleren ze nou ook weer niet bij de RDW. Als jij vorig had aangeven dat er een 51kw td motor in hing hadden ze dat waarschijnlijk wel op het kenteken kunnen zetten.

En dat je een jaar met 11kw teveel rondgereden hebt...dat weten zij toch niet als je straks met TDI motor aankomt?
Reply With Quote
Old 06-04-2013, 12:42
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie

Stel dat ik aankom met een auto met een 20vt motor erin die ik nieuw, zonder bon gekocht heb. Ik heb hier dus geen kenteken/chassisnummer of bon bij. De motor heeft dus nooit in een bestaande auto gezeten.

Zal dit problemen op gaan leveren?
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
Old 06-04-2013, 15:34
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Een Caddy is nooit geleverd met een 1.6 TD, alleen met de ongeblazen 40 kw diesels.
Als jij je Caddy vorig jaar ingevoerd hebt, hebben ze dus gewoon de papieren overgenomen waarop stond dat er een ongeblazen 40 kw dieseltje in hing.
Zo vreselijk streng controleren ze nou ook weer niet bij de RDW. Als jij vorig had aangeven dat er een 51kw td motor in hing hadden ze dat waarschijnlijk wel op het kenteken kunnen zetten.

En dat je een jaar met 11kw teveel rondgereden hebt...dat weten zij toch niet als je straks met TDI motor aankomt?

het lullige is dat ik dat wel aangegeven heb ,en hij heeft zelf gevraagd wat de motorcode was

Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
Old 06-04-2013, 16:47
bighead bighead is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Stel dat ik aankom met een auto met een 20vt motor erin die ik nieuw, zonder bon gekocht heb. Ik heb hier dus geen kenteken/chassisnummer of bon bij. De motor heeft dus nooit in een bestaande auto gezeten.

Zal dit problemen op gaan leveren?

Gewoon zelf een bon maken, is mij laatst ook gelukt. Ze vonden dat ik alles netjes voor elkaar had omdat ik een rekening erbij had
Reply With Quote
Old 06-04-2013, 23:23
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular

Afgelopen week heeft een vriend van mij zijn Jetta 1 omgekeurd naar diesel bij de RDW. Auto is in 1x goekgekeurd zonder problemen.

'Leuk' hoor ik jullie denken.... Grote verschil is dat er hier eens geen 1.6d/td of 1.9 tdi ingehangen is maar een OM606. dat is een Mercedes 6 cilinder 3.0 24v turbodiesel met standaard al 177 pk. natuurlijk past die er niet dwars in en daarom hebben we er maar rwd van gemaakt...

@ewcaddymk1;

rij gewoon naar de RDW toe en keur het ding nog een keer om. kost je 6 tientjes en je bent klaar. percentage vermogenswinst is helemaal niet aan de orde. Bij een auto van voor 1998 kun je bijna alles goedgekeurd krijgen zonder naar Lelystad te moeten. De vriendin van mijn vriend heeft een golf 1 cabrio met een 3,2 erin, geen probleem ( enkel aslast was te hoog in het begin).

Keuring was een formaliteit. papieren komen waarschijnlijk komende week binnen.
Reply With Quote
Old 06-04-2013, 23:36
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC

wel genaamd nicky tuning

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1

KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
Old 06-04-2013, 23:39
Forum Regular

Beroemd en berucht zie ik al wel...
Reply With Quote
Old 06-04-2013, 23:41
Married to PC

@giuliettaevo bij mij wel hahaha.

Reply With Quote
Old 06-04-2013, 23:43
Forum Regular

Ach, ik ben het inmiddels wel gewend dat we nergens heen kunnen gaan zonder dat hij ergens een bekende tegenkomt. Hij valt meestal ook wel op...
Reply With Quote
Old 06-04-2013, 23:45
Married to PC

de man met het hoedje, ik zit ook wel op nick zijn facebook,

Reply With Quote
Old 07-04-2013, 00:12
Forum Regular

Hoedje heeft hij tegenwoordig niet vaak meer op, was idd wel zijn handelsmerk.
Reply With Quote
Old 07-04-2013, 08:51
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC

Quote:
het lullige is dat ik dat wel aangegeven heb ,en hij heeft zelf gevraagd wat de motorcode was

Dan hebben ze gewoon een foutje gemaakt. Kan gebeuren, is bij mij ook gebeurd toen ik m'n Jetta liet omkeuren naar 1.9 td.
Motorinhoud en vermogen was netjes aangepast op kenteken alleen waren ze even vergeten om de brandstof ook te veranderen
Reply With Quote
Reply

Posting Rules