|
||||
|
||||
Ziet er zeker goed uit, wel bestand tegen hoge temperaturen en olie?
Goed bezig in ieder geval. |
|
||||
|
||||
Die slangen kunnen in ieder geval alles hebben en volgens mij ook wel 20x de druk die mijn pomp ooit zal halen...
|
|
||||
|
||||
Zo, even bij mijn pa langs geweest. Mijn accu was binnen gekomen, echt wat weegt dat ding veel...
Het gaat om een Banner: Running Bull. Het is een AGM accu, dat komt in de buurt van een gel accu. Het zijn glasmatten die volgezogen zitten met accuzuur. Hij is onderhoudsvrij en stuut geen gas uit. Perfect dus voor montage in de auto. Geloof dat tie ook iets van 760 piekampere kan leveren voor het starten En een pot verfafbijt, voor de velgen. |
|
||||
|
||||
Mooie accu, maar wat is de reden dat je geen gel accu hebt genomen? Wat is het verschil? Zal wel een paar centjes kosten zo'n accu.
|
||||
|
||||
inderdaad interessant die accu..
Even wat opgezocht Banner 570 01 70 Ah (K20) 278x175x190 € 185 ,- Banner 595 01 95 Ah (K20) 354x175x190 € 231 ,- PDF je http://www.zonne-energie.com/PDF/bannerAGM-GB.pdf |
|
||||
|
||||
Scheelt dat dan zo veel, zo'n accu Ruben?
Wordt langzaam aan eens tijd dat die wagen weer zonlicht ziet of niet.
|
||||
|
||||
Inderdaad, aankomende week is de laatste studieweek. Ben al wel in Raalte. Dinsdag komt de auto buiten. Ga dan een werkbank monteren voor mijn bankschroef.
Heb nog veel geld nodig voor onderdelen. Van Chris krijg ik nog die achterklep, zo heb ik nog wel veel meer onderdelen in Duitsland liggen. Die krijg ik half Augustus binnen. Maar tot die tijd moet er nog vreselijk veel gebeuren. Ga stage lopen bij Volkswagen in Wolfsburg dus eigenlijk moet de auto daarvoor echt af zijn. |
|
||||
|
||||
Als je voor Optima gaat, niet zo van de ICE bent en wel veel ampere's wilt hebben voor de start etc. dan zit je aan een Red top vast. Dan heb je een lullig accutje van 50 Ah voor dezelfde prijs als deze accu die veel zwaarder uitgevoerd is.
Als je de specs erbij pakt en een gelijkwaardige Optima erbij pakt dan legt die laatste het wel af. Ook ben ik natuurlijk beperkt door wat ik met korting kan vinden. Mijn accu is 4 weken oud, pastte niet in de auto van de verkoper , dus bieden op Ebay.de. Ik had zoiets van, of ik hem nu bij deze man koop voor een paar euro minder of nieuw nieuw, dat maakt niks uit. Heb er 135 zonder verzendkosten en uiteindelijk 151 voor betaald, verstuurd voor een paar euro dus. Iemand van hier heeft ook zo'n accu. In negen maanden leeg laten lopen (knipperend ledje) zat nog maar 2V op, lader erop en gaan. Normaal is de accu dan kapot... En een normale accu levert een keertje 400 piekampere bij 70Ah, maar deze dus bijna het dubbele. |
|
||||
|
||||
Ik bou mijn accu achterin, zal deze bull onthouden
|
|
||||
|
||||
Inderdaad, wil ook de accu achterin hebben. Dan is deze een mooi alternatief en zeker de moeite waard om te onthouden.
|
||||
|
||||
Dit weekend ben ik uit mijn kamer in Arnhem verhuist, aangezien ik stage ga lopen bij Volkswagen in Wolfsburg heb ik de kamer in Arnhem niet meer nodig.
Mk2-Stoo, heeft mij super geholpen, busje geregeld etc. Hij bracht ook mooie spulletjes mee. Die ik een tijd terug van hem gekocht had |
|
||||
|
||||
Zo, even snel een kleine update.
Corrado achterbank zit erin, alle schanierpunten zijn netjes vastgelast, dus allemaal mooi stevig. Momenteel ben ik met de middenarmsteun bezig. Daarna kan ik verder met de Recaro's en de deurpanelen. Ook heb ik nog een behoorlijke doos met onderdelen staan en is er al veel spul uit Duitsland binnen gekomen. En motorisch moet er natuurlijk ook nog het een en ander aangepakt worden. Tot slot al de elektra. |
|
||||
|
||||
Quote:
Gave wielen Ruben! Zijn dat originele Motorsport velgen? En wat zijn de maten eigenlijk (ET)?
|
||||
|
||||
Dankje Gijs, ben er ook erg blij mee!
Op de eerste pagina heb ik wat info over mijn auto staan, waar o.a. dit staat: - BBS CH 17" x 7,5" ET38 replica's Ze zijn van Lenso, maar echt exacte kopie's. |
|
|||
|
|||
Idd leuke velgjes zal goed staan !
|
||||
|
||||
Ik heb net de bijna laatste onderdelen besteld. Misschien nog wat klein los spul, maar alle delen zijn eigenlijk al gekocht. Wel fijn, blijf ik tenminste niet leeg lopen.
Ik ben de afgelopen tijd met mijn achterbank en accu bezig geweest: Corrado achterbank met middenarmsteun: Goed kijken, het "bakje" zit erom: Dat is het voordeel van deze achterbank, ik kan de accu erin kwijt. Deze delen hebben nog wat werk, maar vormen straks (met nog wat ander spul erbij) de accubak: En een bult onderdelen: |
|
||||
|
||||
Zoals ik al zei: Ik was met de accu en de achterbank bezig.
Het frame van de accu is nu helemaal af, moet alleen nog even in de lak gezet worden: De accu blijft dus hier staan en zit echt muurvast. Heb het getest: Accu vast pakken, eraan gaan hangen, beuken duwen en schudden. Enige wat er gebeurde was dat de auto een beetje "schudde" En zo ziet het er dan met de armsteun gemonteerd uit: De achterbank heb ik van iemand gekregen, dus er zitten wel wat gaatjes in, maar dat maakt nu dus niet uit. En nu verder met de stoelen: Momenteel staat hij op de juiste plek met wat bakstenen in de auto. Dus alles uitmeten en dan het frame in elkaar lassen. Ook heb ik nog weer wat gereedschap binnen gekregen: |
|
||||
|
||||
Dat heb je weer mooi voor elkaar! Je had ook met de auto kunnen gaan rijden en de "eland proef" doen, of volle bak op de rem gaan staan Just kidding!
|
||||
|
||||
Haha, zonder stoel en nog wel geschorst Leek me toch niet zo'n strak plan. Ook al denk je er wel even over na.
Heb de auto natuurlijk wel even gestart. |
|
||||
|
||||
Leuk weggewerkt!