![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik ben ook nog op zoek naar een messing 90Gr bocht en het liefst ook 1 van 180Gr voor de Choke
![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ff bij de brommerzaak naar een puch maxi of "Bing" carb onderdelen vragen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Heb jij je choke kabel nu van de andere kant laten lopen ?
Hier nog een plaatje van mijn spruitstuk en carbs vorige week opgehaald bij Pim. ![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() .
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:36. |
|
|||
|
|||
![]() Dankje Sjon
![]() Ik heb vandaag voor het eerst gereden in de auto, en ik moet toegeven dat het erg leuk is ![]() Echter nog wel wat vragen m.b.t. de afstelling. Hij loopt eigenlijk prima, starten = lopen , en geen gekke dingen met rijden verder. Enige wat me opvalt is dat hij vrij lang in toeren blijft hangen bij gas los. ( dit schijnt vaker voor te komen zoals ik gelezen heb ). Is hier iets aan te doen? Verder zijn de bougi's toch wat grijzig, nu kan ik me herinneren uit de brommertijd dat dit kan liggen aan een verkeerd afgestelde ontsteking, of een de schraal mengsel. Ontsteking staat volgens een kameraad die hem voor me heeft afgesteld op 14 gr, echter twijfel ik hieraan omdat dit precies de originele afstelling is ( volgens de merktekens ). Heb hem nu wat vroeger gedraaid, en hierdoor blijft hij ook wat minder in toeren hangen bij gas los. De hoofdsproeier is nu 135, met afgedopte remluchtsproeiers. De co schroeven staan 2 slagen open, en de carburateurs staan uiteraard synchroon. Zou het kunnen dat ik toch nog een grotere hoofdsproeier nodig heb? ( blok is voorzien van een 3f nokkenas, verder origineel ) Bedankt alvast ![]() Video van hoe hij nu draait https://www.facebook.com/photo.php?...video_processed
|
|||
|
|||
![]() .
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:36. |
|
||||
|
||||
![]() Klinkt lekker Jorg
![]()
|
|||
|
|||
![]() Dankje Style
![]() Ik ga aankomende week de ontsteking nog eens afstellen en hem aan de co kast hangen. Dan kijk ik ook meteen wat hij bij 3000 toeren doet dan weet ik of mijn hoofdsproeier nog groter moet ![]() Heb al op lekken gescheckt met remmenreiniger, maar ik zal dit nogeens over doen voor de voorzichtigheid. Jullie horen van mij ![]()
|
|||
|
|||
![]() Hmmm. Vandaag niet zo'n fijne ontdekking gedaan.
Auto loopt al een hele tijd niet lekker stationair. Mijn vermoeden was dat dit kwam door die kl*te pierburg carburateur. Echter loopt hij nu nog steeds belabberd stationar, je hoort het vooral aan de uitlaat, en je ziet dat de motor hobbelt. Met rijden eigenlijk vrij weinig last van gehad, op het feit dat hij bij bepaalde constante snelheden wat hobbelde na. Ben dus aan het zoeken gegaan, en het blijkt dat cilinder 1 niets doet ( in iedergeval niet bij stationair, op toeren weet ik niet ) hij reageert niet als ik de bougikabel los trek, en dat doet hij bij alle andere cilinders dus wel.Heb alles qua ontsteking gecheckt: bougi's verwisseld, kabels verwisseld, andere rotor , andere verdeler ( overigens was alles gloednieuw, maar je weet maar nooit ). Dit alles maakt geen verschil, cilinder 1 loopt dus gewoon niet mee. Mijn vermoeden is dus een kromme of ingebrande klep. Morgen gaan we de compressie testen, dat zal uitsluitsel geven. Mocht de kop eraf moeten, dan zal deze meteen gevlakt en bewerkt worden ![]()
|
|||
|
|||
![]() Ik heb comprssie, ontsteking en brandstof maar cil 1 loopt niet mee. Enige optie is nog een klep die niet of te weinig open gaat....
![]()
|
|||
|
|||
![]() .
Caddyke...... Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 13:28. |
|
|||
|
|||
![]() Dat denk ik ook sjon
![]() Hij tikte laatst ook een keer, maar dat was bij warme motor weer over , en nu tikt hij wel iets maar het is echt minimaal. Vandeweek maar even 2 andere stoters op cilinder 1 zetten ![]()
|
|||
|
|||
![]() Helaas, klepstoters ligt het ook niet aan.....toch een verbrandde klep ofzo, zou het anders niet weten
![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Heb je in de carb een vacuumlek?
|
|||
|
|||
![]() Probleem gevonden: vetstopte stationair sproeier.
![]()
|
|||
|
|||
![]() Vandaag een kilometertje of 20 getuft met de auto, en het loopt echt heerlijk.
Heb daarna even mijn bougi's eruit gedraait om de kleur te cheken. Cilinder 2 en 4 waren mooi koffie bruin. Cilinder 1 en 3 waren toch wat grijzig. Wie kan dit verklaren? Hij loopt verder prima, starten lopen en in alle toeren gebieden loopt hij goed. Echter backfired hij nog heel af en toe vanuit de carburateurs bij gasgeven vanaf stationair. Carburateurs staan synchroon. Valse lucht heb ik ook op gecontroleerd. co moet ik volgende week nog even controleren. ![]()
|
|||
|
|||
![]() .
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 21:37. |
|
|||
|
|||
![]() Dankje Sjon. Dan ga ik dat even controleren. De vacuumrubbers zijn sowieso in orde, heb de carburateurs helemaal uit elkaar gehad en gecontroleerd
![]()
|
||||
|
||||
![]() Zijn alle sproeiers gelijk? je ziet vaak bij motorfietsen dat ze de binnenste carburateurs van een iets andere bezetting voorzien. Ivbm het eerder warm worden van die cilinders was dat dacht ik.
|