|
|||||
|
|||||
Quote:
Ow? Meer info? Quote:
Praten kost niks. Eerst maar effe nog 'n paar weken hard er tegenaan op 't werk, en dan komt het sleutelen daarna vanzelf in orde. Maar, komende week ga ik alvast 't een en ander aan de rooie werken. Hier en daar missen wat onderdelen, dus ik ga 'ns kijken wat ik op voorraad heb, en dan beginnen we. Hopelijk ook volgende week de papierhandel rond, zodat de auto de weg op kan. Quote:
Was inderdaad net op tijd, maar wel gezellig. Volgende keer trekken we wat meer tijd uit. Quote:
Komt zeker in orde.
|
||||
|
||||
Om ook weer even terug te komen op de witte, na dat gepraat over de Civic en die rooie...
Heb weer effe aan 't blokje gewerkt dat er over heule lange tijd in moet komen. Kop van de V8 op 't 2.0 onderblok gepast, en... past niet. Nouja, past niet... in ieder geval niet plug and play. Had bij het passen op het KR onderblok niet gezien dat drie kanalen van de kop, eentje voor kvs en twee voor olie, over de rand van het onderblok heen vielen. Die moeten dus dichtgelast worden, aangezien het montagevlag van de 2.0 precies even groot is. Daarnaast zitten in het onderblok twee pinnetjes om de kop mee te centreren. Van de KR passen ze alletwee, van de 2.0 past er maar eentje. De ander zit in de weg en zal moeten worden afgedraaid (of er uit gedraaid, als dat mogelijk is). De missende onderdelen van het onderblok zijn allemaal van de KR te gebruiken, wat het zoeken naar nieuwe onderdelen aanzienlijk vergemakkelijkt. Het plan van het ACE 2.0 onderblok en de 3.6 V8 kop gaat dus gewoon door, en nu kunnen we gaan beginnen met onderdelen te kopen om de boel op te bouwen. Owja, en sparen...
|
||||
|
||||
Plaatje bij 't praatje... hieronder is met rood heel professioneel gemarkeerd welk gedeelte van de kop over de rand van het onderblok valt. Helemaal links en helemaal rechts onderin de hoek zijn de twee ronde kanalen te zien die over de rand vallen. Iets links van dat rechtse ronde gat is een ovaal kanaal te zien dat ook gedicht moet worden.
|
||||
|
||||
Chris ,even uit nieuwschierigheid , waarom juist deze cilinderkop gebruiken en niet een van 16V kop die zo op het blok past ?
Dit lijkt mij een puur staaltje van het wiel opnieuw uitvinden Of is hier zoveel vermogens winst mee te halen? Ik heb niet je hele topic doorgelezen , dus misschien mis ik de clou hierdoor
|
||||
|
||||
Gewoon, omdat het kan
|
|
|||
|
|||
Quote:
ben je weer aan het genieten |
|
||||
|
||||
Quote:
't Schijnt, heb nog geen uitdraai van zo'n blok gezien, dat de aanstroomhoek beter is, en de kop een veel betere flow heeft dan de andere 16v koppen. Los daarvan wil ik ook graag wat anders dan anders. Ik heb al veel d'r over gelezen, en wil nu wel eens zien of het echt kan. Audi heeft met zo'n blok (ACE onderblok en 3.6 V8 kop) geraced, maar veel meer info dan dat is er niet te vinden. Als 't lukt, heb ik wat anders dan al die Golf 3 en Corrado blokjes. Als 't niet lukt, heb ik (nu al) aardig wat geleerd. Gertjan, jij begrijpt 't. Gewoon omdat 't kan. Heb me al door te veel mensen laten vertellen dat het niet kan, dus wil het tegendeel wel bewijzen. Tot nu toe past alles prima, en in ieder geval veel beter dan me verteld is.
|
||||
|
||||
Okay, duidelijk verhaal
Ik snap precies wat je bedoeld, ik houd ook van dingen te bouwen waarvan anderen zeggen dat het (bijna) onmogelijk is. Veel succes met het project iig
|
||||
|
||||
Thanks.
Op Engelse fora en hier en daar op Vortex / Fourtitude is wel het een en ander te vinden over zo'n soort motor. Daar haal ik ook de meeste info vandaan, en heb gelukkig al hier en daar wat mensen gevonden die me wat meer kunnen vertellen hierover. Nu maar sparen, bouwen en hopen.
|
||||
|
||||
Zo iets Chris?
Audi stw. |
|
||||
|
||||
Zoiets ja.
Heb je daar meer foto's of info van Jan?
|
||||
|
||||
Niet genoeg Chris.
Dit zuigertje ligt bij mij in de kast. De foto'zijn inmiddels een jaar of 8 oud,als ik nu de kans kreeg had ik er een paar honderd gemaakt,er waren verschillende blokken,koppen en injectie systemen. |
|
||||
|
||||
Die gordelplaat / krukaslager had ik nou net nodig gehad.
Gave foto's Jan, bedankt!
|
||||
|
||||
Graag gedaan Chris.
|
|
||||
|
||||
heb uhm ook zien staan bij frank in de loods.
binnen kort maar weer eens komen kijken als de R weer in mekaar zit. EDIT wat je bedoeld is denk ik dit: http://cgi.ebay.de/Blockversteifung...=item4aa47cc3f4 noemen ze een Blockversteifungsplatte weet niet of je met turbo gaat rijden? zo ja en je gaat over de 350pk heb je um nodig. voor een gewone zuigmotor niet. ps die zit ook in mn oude turbo motor (die nu van frank is)
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. Last edited by BeRt_16VT : 12-10-2010 at 21:25. |
|
||||
|
||||
Zou er vandaag ook zijn geweest, maar de rooie liet me in de steek.
Zo'n plaat bedoel ik inderdaad. Wil niet met turbo gaan rijden, maar met flink opgeboorde cilinders zou zo'n ding ook handig zijn. We zien 't wel, ben nog laaaang niet zo ver. Ben benieuwd naar jou grijze mk2, en dat blokje van je dat Frank daar nou heeft staan hebben we vorige keer al even bewonderd. Mooi man!
|
||||
|
||||
Heeft die rooie al een kenteken enzo dan?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Jow, van afgelopen zaterdag. Gisteren mee naar de apk-keuring geweest en afgekeurd. Kentekenplaatverlichting deed 't niet, uitlaatrubbertje was kapoet en ik moest effe de roest van de remschijven afschuren. De rest was in orde.
|
||||
|
||||
Quote:
nou komt nietzoveel kracht op zonder turbo maar beter het zekere voor het onzekere! hoop dat dat blok bij frank niet te lang stil blijft liggen, had nog maar 1600km gelopen, lang liggen is niet goed. heb hoop dat ik volgende week de bak terug krijg, dan kan ik weer rijden. op welke dagen ben je er meestal bezig?
|
|||
|
|||
welk kenteken heb je dan?