|
|||
|
|||
eej ff een idee, stel je weet die golf 5 intercooler in te bouwen voor je radiateur dan komt er toch warme lucht door je radiateur? helemaal als die intercooler groter of net zo groot is als je radiateur.
kan ook zijn dat ik het mis heb hoor |
|
||||
|
||||
dat moet geen kwaad kunnen. in een golf 5 zit het immers ook zo
tegenwoordig heb je een compleet pakket op elkaar geplakt zitten. intercooler,condensor en radiator. denk trouwens dat het lassen van zo'n soort kunststof niet gaat lukken. maar zou een kleinere radiateur kunnen? ik gebruik nu de grootste die in de originele gaten past. als hij 10cm korter zou zijn moet het gewoon passen.
|
||||
|
||||
Waarom kijk je niet voor een kleinere intercooler ?
|
||||
|
||||
ik heb de plastic aansluiting op mijn Audi radiateur ook gelast/gesoldeerd. Plastic was wel wat broos na 30 jaar (ook de reden dat hij af was gebroken natuurlijk) maar het lassen was prima te doen en het houd nu alweer een dik jaar (de binnenkant heb ik met 2 componenten lijm ingesmeerd na het lassen)
|
||||
|
||||
hmm dus toch het proberen waard.
maar een IC is wel een stuk duurder dan een radiateur en moet best veel wegslijpen
|
||||
|
||||
ik zou die ic gewoon aan de kant gooien,en wat anders zoeken....
er zijn zo veel oplossingen die in principe plug en play zijn.ik gebruikte in de mk3 een ic van een volvo 740D megavolume en toch compact en paste precies om de radiateur. ga um waarschijnlijk in de mk2 weer gebruiken,want hij was hartstikke duur.... (5euro op de sloop )
|
||||
|
||||
ik bied tien
|
||||
|
||||
dus toch maar de verkoop in:
Intercooler te koop
|
||||
|
||||
ben vandaag een beetje gaan passen met de pedalenset. ik heb er 1 van een passat vr6 nu.
ik wilde vandaag het gat voor de hoofdkoppelingcilinder gaan maken. maar kwam er nu achter dat de cilinder die ik heb (uit de golf3) toch ook anders is. de aansluiting op het pedaal is totaal anders: golf 3: Passat VR6 / Golf G60: ik moet dus op zoek naar eentje van een G60 of Passat 35i.
|
||||
|
||||
Bij Franken komen ze om in de 35i's, dus dat moet geen probleem zijn
|
||||
|
||||
mooi, dan ga ik daar volgende week eens langs.
ik weet alleen niet of diezelfde koppelingscilinder ook op andere 35i dan de VR6 zit. ik geloof wel dat de 2.0 16v ook dezelfde bak enzo heeft en dus ook die hydro koppeling.
|
||||
|
||||
Die Passat van mij (2 liter 16v) heeft een kabelgeschakelde bak en hydraulische koppeling
|
|
||||
|
||||
mooi dan weet ik dat ik ergens in schiedam er 1 kan jatten of texel?
|
||||
|
||||
Hij staat nou nog op Texel ja
|
|
||||
|
||||
KUT! Tinypic (waar ik al mijn foto's uploade) is gestopt.
oja en hier uploaden werkt bij mij niet. zodra ik op upload klik gebeurt er niks.
|
||||
|
||||
Quote:
eerst je foto's verkleinen zodat ze nog maar 200 a 300kb zijn en dan werkt het wel normaal. Grtz
|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt altijd ff bij mijn passat kijken.. Anders gewoon bij de balie vragen bij Franken, dan bellen ze Arjan die het waarschijnlijk wel weet te liggen in een of ander schap op een of andere zolder in een of andere loods (geniale sloop joh).
|
||||
|
||||
Quote:
dan blijft er niks over, al mijn foto's zijn 3 mb ik heb nu een photobucket gemaakt @mathieu: ik zal zaterdag of volgende week eens gaan. zit al heel de week ziek thuis, en mn auto staat bij de vriendin
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI Last edited by joostvw : 23-09-2010 at 21:11. |
|
||||
|
||||
ik heb afgelopen donderdag een andere intercooler opgehaald bij Arosaboy.
het is een IC geworden van een GTD. Het is nu het simpelste alternatief en kan altijd nog op zoek naar iets anders leuks een nadeel vergeleken met de golf 5 ic is natuurlijk zn formaat. maar een voordeel is dat er veel minder buis nodig is en dus betere gasreactie (zeg ik dit goed?) over buizen gesproken, die zoek ik nog, liefst gewoon de originele buizen/slangen. en ik heb natuurlijk weer een gezicht bij een naam leren kennen
|
||||
|
||||
Quote:
je kunt hier tot 1 of 1.5 mb per foto uploaden geloof ik.