|
||||
|
||||
pffffffffffffff haha
heb je hele project maar ss door gespit je bent zeer goed bezig. mischien keer andere wielen zou mijn mening zijn. maar jij wilt ze opknappen is ook top en je ziet ze niet vaak onder een mkII. super succes nog met de auto |
|
||||
|
||||
185-35-17 op 7½ J
Quote:
Het kÃ*n wel...; dit zijn 7½J TT-velgen met 185-35/ 17: (duidelijk voorbeeld, of niet?!)
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
ik heb op 7j zelfs 165 gehad, staat niet overdreven getrokken, 185 past gemakkelijk op 7,5j ... Ook zonder dat het overdreven getrokken is!
|
|
||||
|
||||
He Ruben
Jij bent echt goed bezig.Ziet er allemaal echt netjes uit.En nog succes met de evt. plannen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je de andere -> nieuwe velgen op de vorige pagina al gezien dan? Die heb ik net een klein maandje liggen. Maar de bandenmaat. Ik weet dat het erg mooi staat, de prijs erg mooi is. Maar ik rijd wel met zo'n 155pk. En geen 90pk o.i.d. daarnaast wil ik hard mee de hoek om kunnen. Ik heb laatst met 165/50/15 gereden. Dat vond ik maar niks. Met mijn 215/40 had ik ook wielspin in de 2e en bij een ligt vochtige weg zelfs ook nog "genoeg" wielspin in de derde versnelling. Als ik dan met 185 ga rijden is het weer 10mm smaller als een 195er bandje. Maar misschien dat ik van de zomer of wanneer de velgen dan ook klaar zijn eens één zo'n bandje ergens vandaan regel en eens ga passen. Maar ik wil graag nog even duidelijk zeggen dat ik bezig ben om een stage en mogelijk ook het afstuderen te regelen in Duitsland. Ik wil dan af en toe wel behoorlijk snel over de autobahn kunnen rijden. Ik denk dat die 185/35 dan echt te smal en te plat is. Hoe mooi het ook staat. Vergeet niet dat de band die ik ga monteren als een stukkie platter en smaller is t.o.v. wat er op de shop te zien is! En bedankt voor de complimenten, vind ik fijn. Vind het ook wel jammer dat ik gewoonweg geen tijd heb om mijn lange lijst met plannen af te krijgen. Maar dat gebeurd deze zomer zeker! |
|
||||
|
||||
Zo, ik ben eindelijk weer eens met mijn auto bezig geweest. Aangezien er zoveel halve dingen liggen heb ik maar besloten eerst eens de 2 Recaro stoelen samen te voegen tot 1 stoel. Hiermee was ik al aardig op weg, maar ik heb het nooit af kunnen maken.
Nu ben ik dus verder gegaan waar ik gebleven was. Het verwijderen van de schanieren. Deze zitten aan de rugleuning gelast. En geklonken. Eerst dus de klinknagel afgeslepen en eruit geslagen. Daarna de las doorgeslepen. Op dit moment ben ik zover als dit gekomen: Ik kon zo snel enkele onderdelen niet vinden anders was ik wel verder gekomen als dit. Deze ga ik maandag opzoeken en dan kan ik verder. Wat er nu moet gebeuren is de rugleuning modificeren, opdat de andere schanieren goed passen. Als dat gebeurd is kan ik ze uitlijnen en vastlassen. Alleen is mijn gasfles leeg. Dus die moet ik eerst even laten vullen. Ook valt deze rugleuning net ietsje smaller. De bevestigingspunten voor aan de zitting zitten dus ook wat dichter bij elkaar. Deze ga ik dus ook nog aanpassen. Dan ben ik ondertussen een heel eind verder. |
|
||||
|
||||
Ik heb ondertussen de missende deeltjes van de schanieren teruggevonden, ze lagen natuurlijk helemaal onderin de auto....
@ Erik, zijn deze bandjes plat genoeg, net geen 3 vingers Zoals dus al duidelijk is, ik heb bandjes besteld. Vanuit Duitsland, kon ze in Nederland niet vinden, zeker voor deze prijs niet. Het zijn Toyo Proxes 4 bandjes geworden. In het maatje 195/40-17". Last edited by RubenD : 08-06-2008 at 13:42. |
|
||||
|
||||
Dat gaat zeker goed staan!
|
||||
|
||||
Dat verwacht ik ook wel, ben alleen benieuwd of ik deze zomer nog geld overhoud om ze op te laten knappen...
Heb een beetje zitten rekenen, wat er allemaal nog gekocht moet worden, dat is ook niet weinig. |
|
||||
|
||||
Op te laten knappen?
Kan je toch zelf doen? Is niet zo moeilijk, check mijn topic even over de schmidt modernline's En voor lassen van een scheurtje kan je in Den ham terecht voor 20 euro, hij kan ook richten etc etc. Ziet er goed uit die banden! |
|
||||
|
||||
Haha, op te laten knappen = richten en 1x lassen. En waar, in Den Ham
En spuiten e.d. doe ik natuurlijk zelf. Misschien dat ik ze ooit nog wel laat spuiten in 2K. Maar dat zit er eerst toch even niet in. Ben zelf ook erg blij met de bandjes. |
|
||||
|
||||
Gaat er goed uit man, ben benieuwd.....?
Suc6 Lars
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit Ruben. PK's en smalle banden gaan niet samen.
|
||||
|
||||
Haha, grapjas
|
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.wheelservice.nl/?action=thuis 75 euro was ik kwijt voor een scheurtje lassen, en richten! Levert netjes werk, let op hij is wel alleen verhuist. |
|
||||
|
||||
Inderdaad, ben laatst bij hem langs gegaan (in zijn nieuwe pand) en heb toch een prijs afgesproken. Alle 4 de wielen zijn daarna weer als nieuw (wel zonder lak ).
|
|
||||
|
||||
Gaat er goed uit zien!
|
||||
|
||||
Quote:
Ok top, maar wees wel duidelijk met hem en maak goede afspraken! Ik was destijds niet duidelijk genoeg, en toen zijn er wat dingen mis gegaan. Komt goed, veel succes en ik hou je topic in de gaten! |
|
||||
|
||||
Ik was vandaag, zoals ik al gehoopt had, vroeg klaar met vergaderen. Dus snel de spullen bij elkaar geraapt en naar Raalte gegaan.
Openingstijden van de winkels nakijken en ontdekken dat je nog maar erg weinig tijd hebt. Snel een template van karton gemaakt en in de auto gesprongen. Ik had nog geen olieleidingen voor mijn externe oliekoeler, die heb ik dus vandaag laten persen. En dit zijn ze dan: Ze komen bij Duursma in Deventer weg, kan je wel vertellen, daar doen ze de bedrijfsnaam eer aan, tering wat een prijzen |
|
|||
|
|||
ruben, het ziet er allemaal weer mooi uit.
|