|
|||
|
|||
Quote:
Dat probleem heb ik ook, roet hij veel? Je EGT is dan de boosdoener, zodra dus je watertemp klimt, klimt automatisch je olietemp ook mee. Als er geen sprake is van een hoge EGT, zou ik kijken naar een fantemp regelaar die bij een lagere waarde de fan doet inschakelen ( da ding wat je dus in je radiateur moet inschroeven zodat die kan bepalen wanneer de fan aanspringt) |
|
|||
|
|||
Hij roet niets. Je fan zou niet moeten draaien als je gewoon rijdt. Het probleem zit hem in de kvs die niet tot aan de sensor komt, de onderkant van de radiator blijft gewoon koud.
|
|
|||
|
|||
wat leuke spullen gevonden:
|
|
|||
|
|||
Er was ergens iets mis met de koeling, temperatuur steeg abnormaal hoog, hij deed het al een tijdje en ging steeds hoger, dus tijd om er iets aan te doen. Mijn vermoeden was dat de thermostaat naar de vaantjes was, de onderkant van de radiator bleef tamelijk koud.
dus nieuwe thermostaat besteld, een koudere 80°C ipv 87°C(schakelpunt). Toen ik de oude eruit haalde en teste was het al duidelijk, kreng ging nog amper open. Dus de nieuwe gestoken(wat een klus, servopomp moet eraf). Weeral nieuwe koelvloeistof erop, ontluchten et voila. perfecto. |
|
||||
|
||||
Quote:
Gaaf zo'n sleutel. Waar heb je deze gevonden?
|
|||
|
|||
ebay
|
|
|||
|
|||
vandaag een probleem zitten opzoeken, de waterkoeling van de turbo werkt niet, de sensor is kapot. Helaas zeer moeilijk te vinden(tot op heden nog niet gevonden).
De bodemplaat dan proberen steken: schoon, maar ze past niet(meer). De servopomp + de wiechers brace zit in de weg. Dan maar een seat toledo bodemplaat besteld. past infeite beter als een originele van een golf 2, is ook compleet gesloten, carterpan komt er niet door: |
|
|||
|
|||
Proper werk, die carterplaat van welk type toledo komt dat precies? Die wil ik namelijk ook hebben, die sensor die u zoekt is het die voor de nakoeling van de turbo?
|
|
|||
|
|||
toledo van 1996, ja het is die sensor die ik zoek.
|
|
|||
|
|||
Ik heb hier een compleet sb motorblok liggen, heb er zelf een tijdje meegereden weet dus vrij zeker dat de nakoeling werkt. PM maar bij interesse.
|
|
|||
|
|||
vandaag de nieuwe accu gestoken(lager exemplaar, hogere koudstartstroom), de oude paste niet met de afdekking voor de intercooler. Dat moet allemaal niet zo lang duren, maar ik heb wel de tijd genomen om de aansluitingen even recht te buigen en er deftig op te zetten. Meteen ook accupoolvet aangedaan en de afdekking die erbij zit aangepast zodat de min ook afgedekt is zoveel mogelijk.
bijna af onder de kap: |
|
||||
|
||||
Ziet echt prachtig uit onder de kap
|
|||
|
|||
Quote:
Zeer netjes inderdaad, lijkt wel nieuw
|
||||
|
||||
Top project!!
|
|||
|
|||
bedankt,
nieuwe pookhoes in echt leder ipv nepleder dat je van vw krijgt. rood stiksel net zoals de vloermatten en het stuur. |
|
|||
|
|||
vandaag al een nieuw kabelboompje gemaakt voor de 4 vdo meters. 3 komen er in de votex console en 1tje aan de A-stijl.
oliedruk, temperatuur en spanning komen in de votex, de turbodruk komt aan de A-stijl. |
|
|||
|
|||
de G60 remmen zijn toegekomen, enkel wachten op revisiedelen nog, intussen kan ik ze opkuisen.
intussen zijn bodemplaat en votex console ook aanwezig, volgende week wel wat werk te doen dus. |
|
|||
|
|||
bodemplaat zit eronder, niet zo plug and play als ze zeiden maar het past. Dremel will fix all your problems.
Morgen de votex console steken. Ik heb de bodemplaat bevestigd met nutserts en gewone metrische bouten met een kruiskop, niet met zelftappers. Last edited by Ice_ken : 15-12-2014 at 17:09. |
|
|||
|
|||
Quote:
Is het een nieuwe bodemplaat? Ben namelijk naar 1 op zoek maar die toledo's lopen niet zo dik ... |
|
|||
|
|||
ja nieuwe bodemplaat, gevonden op ebay
|