|
|||
|
|||
beter eerst je olie druk oplaten meten bij een garage, anders haal je voor niks je hele blok uit elkaar, het kan ook een slechte oliedruksensor wezen. zitten volgens mij 2 druksensoren in
|
|
||||
|
||||
De oorzaak van het ratelen heb ik gevonden. De 2 v-riempjes stonden vrij slap waardoor ik ook een aantal tandjes mis op de riemen en de dynamo een rammelend geluid gaat maken. Ik heb de riemen opnieuw gespannen en het geluid is zo goed als weg.
Twee nieuwe riempjes zijn inmiddels besteld
|
|||
|
|||
Olie pomp is niet heel veel werk, ik heb hem op een avond gedaan bij de mijne. Was ongeveer 3 uur bezig.
carterpan eraf. ( uitlaat spruitstuk heb ik laten zitten ) dan zie je hem al zitten. maar hij zit vanaf de zijkant gemonteerd dus de rechterkant van de motor moet eraf. Multiriem eraf Distributie riem eraf met afdek kappen. Poulie krukas eraf. Alu afdek kap motor eraf. pomp los. En dan andersom terug Ik heb meteen mn distributie + waterpomp mee vervangen. Ook heb ik alle pakkingen mee vervangen. er zit er een op het deksel van de motor. diet is een papiere pakking. Kan zijn dat ik dingen vergeten heb hoor, maar in grove lijn is dit het.
|
||||
|
||||
De nieuwe riempjes waren binnen, dus afgelopen weekend maar eens even de lader eraf geschroeft.
Zo zagen de oude riempjes eruit Waarschijnlijk was het ook de reden van het schommelen in toerental omdat de lader geen constante druk meer levert... Gelijk even het riempje van de glader vervangen door een 11mm exemplaar want volgens mij heeft het oude riempje al 265000 km achter de kiezen. Misschien binnenkort toch maar eens de lader van binnen laten checken Kortom de wagen loopt al een stuk beter nu
|
||||
|
||||
als het riempje al zoveel achter z'n kiezen heeft,dan waarschijnlijk de lader ook he...
Een lader moet in orginele staat om de circa 70.000km gereviseerd worden. Als jouw lader echt al zolang zonder revisie gereden heeft,dan acht ik de kans klein dat hij nog in orde is van binnen. Mocht je intresse hebben,dan kan je altijd eens langskomen voor een inspectie Mvg Ruud http://www.ruud16v-g60.nl |