|
||||
|
||||
zou eerst een nieuw rubber of complete kvs dop halen...gebeurt wel vaker dat deze het systeem niet meer op druk houden door ouderdom van het rubber.
Wit/gele aanslag wat lijkt op mayonaise? Dat is sludge: http://www.motor-forum.nl/download....f6cba5f230ff851 kan komen door korte afstanden rijden. wat heb je nu allemaal gedaan aan de polo?
|
||||
|
||||
Bedoel idd sludge. Zonet nog een keer gekeken toen de motor goed warm was, toen was het zo goed als weg. Zal wel door korte ritjes komen. Wat ik allemaal heb gedaan? Nieuwe KVS sensor en hall-gever getest zonder resultaat. Hoop dingen gecheckt op valse lucht en een paar stukjes slang vervangen. Zonet lambda doorgemeten (0,25-1v) en geconstateerd dat de motor niet reageert op het lostrekken van de kabel. Zaterdag nog brandstoffilter vervangen + brandstofsysteem reiniger in de tank gepleurd. En een goeie week geleden nieuwe rotor+verdelerkap, bougiekabels en bougies gemonteerd ivm slechte start @ vochtig weer.
Vanavond geen enkel probleem gehad met de auto Misschien heeft de reiniger @ brandstof wel iets gefixed Vol potje erin gepleurd bij 20 liter benzine |
|
||||
|
||||
kiek...mooi hoge concentratie dus, misschien heeft dat idd wel geholpen..beter
|
||||
|
||||
Vandaag in de Polo gereden naar mijn werk. Geen enkel probleem gehad
Lijkt erop dat er iets niet goed was @ brandstofpomp / injector / filter. Nu hopelijk veeel probleemloze kilometers goedkoop kachelen |
|
||||
|
||||
mooi werk
|
||||
|
||||
Hok doet het nog steeds niet helemaal goed. Als de brandstof hoeveelheid onder de 10 liter komt dan loopt de auto steeds minder. Kom ik bijvoorbeeld van een rotonde af in de 2, geef gas, dan smoort die helemaal, koppeling indrukken en gas geven (dus onbelast) doet die dan wel goed en vervolgens kan ik redelijk normaal door rijden. Kan er ook veel condens/water in de tank zitten?
Met koude motor naar mijn werk toe gaat bijna probleemloos op een klein schokje hier en daar na. Als de auto al gereden heeft, vervolgens even stil staat, en dan weer gebruikt wordt, dan shokt die / houdt die veel vaker in. Misschien een issue met de brandstofpomp? Pomp maakt wel wat onregelmatige geluiden als die draait. Klopt dit wel? Auto moet eigenlijk wel normaal functioneren, gezien ik over een tijdje de S3 aan wil pakken. Dan is de Polo mijn enige vervoermiddel |
|
||||
|
||||
Koude start gaat trouwens ook moeizaam. Motor moet wel aardig vaak rond voordat die aanslaat. Valt ook wel terug te leiden naar de brandstofpomp? Dat die even tijd nodig heeft om de brandstofdruk op te bouwen. Zit er bij een Polo ook ergens een druk accumulator en/of terugslagklep in het systeem om er druk op te houden?
|
|
||||
|
||||
doet me denken aan te weinig brandstofdruk ja. Controleer pomp onder de auto en de opvoerpomp. Soms werkt 1 van de 2 niet eens meer (of slecht) en dan heb je ook weinig benzinedruk.
|
|||
|
|||
hoor je dat pompje in de tank ook goed zoemen dan en gelijkmatig,ff de achterbank eruit en stukje mee rijden,het kan ook aan de monopoint liggen geven vaak ook van die storingen,weet ff niet of er daar een voetpakking(rubber)onderzit maar bij de golf 18 monopoint had ik daar ook last van en was die voetpakking kapot,trok dan valse lucht met optrekken en door de bocht,ff de luchtfilterpan vastpakken als je de auto gestart hebt en een aan bewegen/voorzichticht op en neer als ie dan raar doet is die pakking kapot
Last edited by passatje2 : 23-01-2012 at 07:26. |
|
||||
|
||||
Motor heeft (volgens mij) geen rubberen unit ertussen zoals de bigblocks.
Ga eens wat bezig met de brandstofpomp(en). Zit dus ook een opvoerpompje in de tank. Het onregelmatig lopen van de pomp onder de auto hoort niet denk ik? |
|
|||
|
|||
het kan ook dat er zooi is losgekomen met dat spul erin gooien,maar ik gok op de monopoint,kan ook vanalles mis mee gaan,blauwe temp.sensor had je al geprobeerd he.
|
|
||||
|
||||
er zit wel degelijk een rubberen flens tussen het injectorhuis en het inlaatspruitstuk. Valse lucht kun je ook checken door om die rubber flens wat remmenreiniger te spuiten als de motor draait. Als ie dan gekke dingen gaat doen, weet je ook hoelaat t is. Inlaatpakking kan op dezelfde manier getest worden en check ook even je vacuumslangen (niet dat dat er veel zijn bij aav, maargoed)
|
||||
|
||||
Ik denk dat je opvoerpompje in de tank niet meer goed werkt. ik zou die eens vervangen voor een nieuwe. Je zei dat met weinig brandstof in de tank hij beroerd loopt. Dit kan komen doordat er in de loopder jaren allemaal troep is bezonken op de bodem. Succes iig!!
|
|
||||
|
||||
Opvoerpompje in de tank doet helemaal niets Tank ziet er verder niet smerig uit van binnen en/of zeefje van de pomp.
Morgen maar eens kijken of ik ergens een goed gebruikt pompje kan regelen voor weinig |
|
||||
|
||||
Quote:
Heb wel een pompje liggen. Getest op werking. Enigste probleem is dat er geen filter meer onderaan zit. En de Oring om ervoor te zorgen dattie niet lekt met de rand van de tank zit er niet meer bij. Maar in principe hoef je enkel de pomp zelf over te zetten. Mocht je interesse hebben, stuur ff een pmmetje. controleer wel eerst even of die pomp wel stroom krijgt kan ook een kabelbreukje zijn.
|
||||
|
||||
Quote:
Hahaha dus toch hetvoerpompje! Ik ben dit probleem al bij meerdere scirocco's golfjes en nu dus ook polo tegengekomen. En post eens een foto van je pekelvreter Gr, Lieuwe |
|
||||
|
||||
Pompje in de tank vervangen (werkt nu wel), maar helaas het probleem nog niet opgelost
Voor mijn gevoel is het probleem vooral bij deellast. Zonet een stukje volgas gereden, dan trekt de auto vlekkeloos naar 120/130 en rijdt perfect. Bij lagere snelheden beginnen de problemen. Rustig 50km/h rijden in zijn 3 @ 2000/2500 toeren. Als ik dan wat gas bij geef stottert die als een malle. Heb ook vaak als ik van de rotonde af kom in zijn 2 dat die dan bijna uitvalt. Moet dan eerst ontkoppelen, gas geven om de motor op toeren te krijgen en dan kan ik vrij normaal weer rijden. En dit alles doet de auto vrijwel niet als die koud is. Misschien voor de zekerheid toch maar eens die blauwe temperatuur sensor vervangen? |
|
|||
|
|||
of dat of er is iets met die monopoint,opzij zit ook een regelaar die doseerd het gas,ook al eens wat aan gehad,had toen van 2 ene gemaakt,ik zou er een van de sloop halen als het probleem zich blijft voordoen
|
|
|||
|
|||
.
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 08:46. |
|
||||
|
||||
Zal dat ook nog eens proberen. Bedankt voor de tips!
Vandaag voor het eerst in dagen weer eens naar het werk in de Polo. Had de auto binnen staan, startte vanochtend vrij vlot en kon normaal naar het werk rijden. Een uur of 12 moest ik even weg, maar ik kreeg de auto bijna niet meer aan. Had gelukkig de accu een paar dagen aan de druppel lader hangen, want dat had die wel nodig Na een tijdje door starten begint de motor met een paar ploffen tot leven te komen. Eerst draait die volgens mij op 1 cilinder ofzo. Dan ram ik het gas tot de bodem in, na enkele heftige protesten brult de motor vervolgens op alle 4 cilinder in de toeren. Als die dan eenmaal loopt is het niet zo heel slecht, maar hij bokt nog wel regelmatig. Wat wil deze? Zal nog eens zoeken naar een andere multipoint unit. Denk dat daar wel het probleem zit. |