Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 12-09-2011, 21:21
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

het is geen Citta,....
Old 12-09-2011, 22:15
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder

250 pk moet makkelijk kunnen.
type 1tjes bouwen ze ook van 1.1 naar 20vt met 250+ pk's en dan hangt deze motor ook nog in de carroserie.
bij een golf2 staat de motor ook nog op een sub-frame en die zijn weer (nagenoeg)gelijk aan die van de golf3 waar ook een vr6 (groot gewicht) op staat met standaard bijna 200pk

De carroserie zal het wel houden, ik zou zelf eerder kijken naar de aandrijving zoals de assen/wiellagers/remmen en de bevestiging van de homokineten in het wiellager.

Bij diverse VAG modellen met MAAR een 100pk (tdi) zitten de kineten door het lager met een imbus rekbout al met 180NM+90graden vast terwijl bij een golf2 er een moer op zit die goed vast moet en geborgd moet worden.
Old 13-09-2011, 08:47
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic

ik denk dat de carrosserie gewoon niet stijf genoeg is, ik heb geen ervaring met doorgelaste carrosserieen dus weet niet hoe dit voelt. mijn auto is voorzien van goede veren schokbrekers (koni) en verlaagt met aangepaste toplagers op de voorpoten boven onder en achter extra stabilisatorstangen. speciale achterspoiler op advies van een tuningbedrijf in duitsland limited cars (helpt aanzienlijk) 17 inch 205-40-17 banden stuurt zeer strak maar bij 230 km of meer is het net een huifkar
Reply With Quote
Old 13-09-2011, 08:49
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic

stap eens in een bmw m5 veel beter
Reply With Quote
Old 13-09-2011, 10:19
Dub-Detail Dub-Detail is offline

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
ik denk dat de carrosserie gewoon niet stijf genoeg is, ik heb geen ervaring met doorgelaste carrosserieen dus weet niet hoe dit voelt. mijn auto is voorzien van goede veren schokbrekers (koni) en verlaagt met aangepaste toplagers op de voorpoten boven onder en achter extra stabilisatorstangen. speciale achterspoiler op advies van een tuningbedrijf in duitsland limited cars (helpt aanzienlijk) 17 inch 205-40-17 banden stuurt zeer strak maar bij 230 km of meer is het net een huifkar

Watvoor rallye moet het worden, een full-spec trackday monster? Of een lekker karretje om mee van a naar b te rijden?

Zo'n rallye casco is stevig zat voor een daily. Zo lang er bij accelereren nog geen knikken in het dak schieten is er niks aan de hand.

230km/h in woon werk verkeer is sowieso best wel rap, moet die maar eerder opstaan.
Reply With Quote
Old 13-09-2011, 11:14
dpwacky dpwacky is offline
VW Enthousiast

Dat een golf bij 230 anders aanvoelt ligt ook echt puur aan de auto, ter vergelijking in een 530D reed ik 250 km/ph over de autobahn en dat reed heerlijk, het contact met de weg was er gewoon nog en ik kon dit makkelijk een uur volhouden.

In de zafira opc toendertijd reed ik 220 km/ph en dat voelde echt alsof ik geen moment mijn concentratie mocht verliezen en dat hield ik maar 10 minuten vol en dan stond het zweet in mijn handen.

Heb dat zelfs als met een golf 2 1.3, daar 140 mee rijden is als vliegen door de bergen, en met een GTI is het gewoon relaxed. Toeren van de motor, het vermogen wat je over hebt, de afstelling van het onderstel, de hardheid van het chassis, het gewicht, en de downforce die je krijgt als je harder rijd of juist het gebrek daaraan kan alles beinvloeden. Een verlagingsetje en wat stabilisator stangen er tussen betekend niet dat je meteen hard kan rijden

1.9D 64pk 1984 golf 1 cabrio rood

1.9TDI 90pk 1986 golf 2 grijs

1.9TDI 150pk 1983 golf 1 geen kleur meer

Reply With Quote
Old 13-09-2011, 11:44
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular

Nou het is een gewone Syncro, dus geen Rallye. Maar hij is binnenkort wel belastingvrij, in november Ik rij er heel weinig mee. Het is puur een hobby auto. Voor de daily en kilometers hebben we een 205je. Als ik met de peugeot 130 rij, is het alsof de voorwielen geen contact meer maken met de weg.

De golf is anders. Ik merk heel erg goed dat ik niet alleen voorwiel aandrijving heb. Dat is echt een wereld van verschil. En juist omdat ik er niet meer dan 5000 km per jaar rijd. Wil er een rappe auto van maken. Met de pug ben ik een hele rustige rijder. Met de Golf ook, maar ik vindt het geweldig om af en toe op de buitenaf weggetjes wat harder op te trekken. En met de 90 pk van nu is dat nog geen supersensatie. Voor het normale verkeerd gaat het prima.

Het is toch geen dagelijkse auto. Voor de aandrijving etc ben ik nog niet helemaal uit. Maar het wordt warschijnlijk een haldex met een vaste verdeling van 50/50. Dus geen computer ertussen. Dat zijn allemaal wel dingen die ik met de tijd stapsgewijs zal aanschaffen.

Maar als ben nu juist bezig om de roest weg te halen, alles strak maken. En daarna in de grondverf en tectyleren van binnen en buiten. En als ik later nog moet doorlassen is dat dubbel werk

Last edited by Syncro86 : 13-09-2011 at 11:47.
Reply With Quote
Old 13-09-2011, 12:24
Dub-Detail Dub-Detail is offline

Okee, had ik dat een beetje verkeerd gelezen.

Zoals gezegd. Tot zo'n 250pk houdt de syncro het prima uit, daarna is haldex de weg naar rome.
Een flinke G60 of een 1.8t gaat dus nog prima met je originele aandrijving.
Doorlassen hangt af van het vermogen/koppel dat je aan het chassis laat trekken en hoe stijf je wilt blijven in bochten met hoge snelheden.

Eerst alles technisch opbouwen en dan pas spuiten.
Beetje zonde als je er na het spuiten pas achter komt dat je nog van alles moet aanpassen om de haldex te laten passen en dat het vermogen toch dusdanig wordt dat je wil gaan doorlassen.
Reply With Quote
Old 13-09-2011, 13:21
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular

Oke heel erg bedankt. Dan wacht ikg nog wel even met spuiten. Ga ik alleen even de roestplekken behandelen
Reply With Quote
Old 13-09-2011, 16:29
jeffGolfMK2VR6's Avatar
jeffGolfMK2VR6 jeffGolfMK2VR6 is offline
Forum regular

mijn mk2 vr6 rijd gewoon nog lekker met 240 op de teller 230ongeveer op de tomtom valt allemaal wel mee. verstevigen is niet nodig met 300pk met straatgebruik het is geen opel corsa
Reply With Quote
Reply

Posting Rules