|
||||
|
||||
Altijd leuk familie uitjes
|
|
||||
|
||||
hallo
vandaag even de rotte delen uit de auto verwijdert ... en dat viel tegen was meer dan we dachten ,,achterste wielkastranden , dan onderstu hoeken , waren compleet verdwenen, zelf de binnenschermen waren weg ,,heb orgineel plaatwerk gehaald de hele zaak eruit gesneden . en nieuwe er ingelast ,wat vies tgen viel maar toch goed is gelukt ,, ook had de auto een druk in koffer gehad ,, waardoor zijpaneel bol was gaan staan , en hele hoek na binnen was gedrukt , deze hebben we getrokken en voor 99 proc er weer bij gekregen . de hoek hebben we vervangen ,, door een nieuw stuk plaatwerk . want beetje voldrukken met plamuur hou ik niet zo van , nou tot zover dit projektje ,, foto,s volgen vrgr gooigolf |
|
|||
|
|||
En ik heb de foto's vanuit mijn vakantie adres ergens vlakbij belgie, kunnen downloaden en na uren connecten met de hotspot hier in de buurt ook kunnen uploaden.
Dus hopen dat het lukt: Gaat zeer goed zo!
|
||||
|
||||
hallo ..
foto,s zijn gelukt zag ik ,, heb er weer partij gestuurd ,hij was aardig krokant , op beroerde plekken ,, maar alles is weer hard ,, rechts achter had hij een bestu tik ghad. we hebben de auto beetje getrokken op blaar op zijpaneel er weer bij te krijgen , maar das aardig gelukt ,,heb toen de deuk die vrij vors was eruit geslepen , en vervngen door orgineele hoek , tis kwestie van strak maken en de spuit er weer wat overheen ,,kun je wer jaren er tegen aan , nou de groeten maar weer , vrgr gooigolf . |
|
|||
|
|||
Nou net nog meer foto's mogen ontvangen, er zat een aardige deuk in de kont en zijkant van het golfje, maar in plaats van het op te vullen met ehm.. vuller is er door Gooi gekozen om het te vullen met een stuk nieuw staal.
Dus bij deze de rest van de foto's die ik heb ontvangen van Gooi. Superwerk!
|
|||
|
|||
Zo weer even een kleine update, Gooigolf heeft de golf 3 al flink kaal gemaakt en haalt alle bruikbare onderdelen eraf. (dus als je iets voor een golf 3 zoekt, behalve de motor, bak, kabelboom airco zooi, wielen en andere dingen die nodig zijn om het blok plus airco in een mk2 te smijten, pm dan Gooigolf)
En dat ziet er nu ongeveer zo uit: Dus even een kleine update met donkere foto's maar dat is beter dan niets
|
|||
|
|||
En hop... weg blok! Of eigenlijk niet, maar het blok zal spoedig zijn weg vinden naar de golf 2, de rest is oud ijzer en gaat naar de sloop.
|
|||
|
|||
Nou even een kleine update.
De motor is uit de belastingvrije golf. Nu alleen nog even alles bijelkaar zoeken, de airco is er, alle onderdelen zijn er, zoals aandrijfassen, intercooler e.d. behalve nog die pedalenset uit een passat 35i, ik kon er wel een paar krijgen maar dan moest ik het zelf eruit halen. Aangezien ik niet zo handig ben om ergens zomaar met een doppen setje heel het dashboard eruit te halen en daarna het stuurhuis om zo bij de pedalenset te komen. Hoop ik dat iemand dit leest en in de buurt van heerenveen en omgeving toevallig nog zo een pedalenset heeft liggen?
|
|||
|
|||
Zo een groot moment was gisterenavond aangebroken, omdat het subframe uit de golf 3 bij de bouten binnen in het subframe was dolgedraaid moest er een ander subframe komen.
Dus uit een caddy 2 is een subframe gehaald en daar de TDI steunen in gehangen en het blok hangt nu in de golf 2!!! Super geweldig gedaan Gooi! Nu is er ook al een pedalenset gevonden uit een corrado G60, dus dat gaat ook de goede kant op. Nu is er alleen nog uit een passat 35i een plaat nodig achter de rembekrachtiger van de golf 3 die in de golf 2 komt. En het stuurhuis moet nog anders, er zou eerst het stuurhuis van de 3 gebruikt worden maar dat ging niet passen ook niet met de stuurstokken vanuit een nieuwere 2. En de donor GTD (voor bepaalde onderdelen) had een beste klap gehad waarbij dat stuurhuis met bekrachtiging ook overleden was. Dus nog op zoek naar een bekrachtigd stuurhuis uit een golf 2. Als iemand die in de buurt heeft liggen van friesland dan kan je gooigolf een pb-tje sturen. Voor de rest word het dadelijk passen en meten met de radiateur, de mercedes intercooler en de airco radiator.
|
|||
|
|||
Even een kleine update van mij, zonder foto's die komen morgen, maar de auto heeft gedraaid! YES!
De ECU gooit hem wel uit maar dat word opgelost Ergens nog geen massa of iets. Het stuurhuis en stuurpomp zit ook goed, dus dat schiet al op! Morgen trouwens bij een jetta kijken die hier in de buurt voor een leuke prijs te koop staat waar dan de 1.6 motor met automaat en lpg in moet. Maar goed eerst maar eens kijken of het wat is.
|
|||
|
|||
Zo even een update erbij voor het weekend is afgelopen.
Pedaal probleem met de koppeling is opgelost, de cylinder waar deze vast zit moet een stuk omhoog zodat het pedaal op de juiste hoogte staat. Dus er moet een plaatje bij gelast worden waarop het cylinder word bevestigd. Omdat ik zo een luxe nerd ben wilde ik graag airco in de mk2, en dan gaat het passen van een sprinter intercooler niet meer. En dat is erg lastig natuurlijk. Dus ben nu op zoek naar een intercooler van een GTD die dan wel gaat passen. Dus als je iets hebt, laat het dan weten. Nu genoeg gepraat plaatjes (met de koppeling nog wel op half zeven )
|
||||
|
||||
Golf 2 GTD intercooler gaat ook niet super samen met airco als je het een beetje origineel wilt hebben... GTD waterkoeler komt de onderste uitgang tegen de aircocompressor aan. Wil je dan een radiateur met de aansluitingen aan de andere zijde plaatsen, komen deze weer tegen de GTD intercooler aan. Even goed overwegen wat je wilt doen dus.
Verder moet die koppeling passen zonder aanpassing... Zeker weten dat alles goed is? Wat voor cilinder zit er precies op t schutbord? Schiet wel lekker op verder.
|
||||
|
||||
Quote:
hallo .. heb alles van een corrado g60 erop gezet .. pedalenbox ,, plaat plus de comando cylinder alles zit verder perfekt ,, aleen pedaal zit te diep terwijl cylinder op zijn langst is ,,heel apart en idd zag dat er wel opstakels zijn hier en daar met condensor etcc .. zal even kijken wat het bestu past allemaal ,, vrgr gooigolf |
|
|||
|
|||
Ik denk om de intercooler (is besteld compleet bij iemand in belgie) wel gaat passen als we deze erin stoppen:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89492\ Dus part nummer 1L0 121 253 C Dus van de toledo, dan hebben we ook meteen het airco verhaal klaar Dus hopen dat we ergens op de sloop nog iets tegen komen, nieuw is die toch een dikke 160 - 180 euro .
|
|||
|
|||
Omdat de oude daily (aan 't begin van het topic) het begeven heeft door een koppeling die het niet meer doet, en de TDI nog in opbouw is. Moest er dus even een tijdelijke daily komen.
Ook al heeft ie aardig wat eigenaren gehad, en heeft ie raar genoeg nog het originele cluster met de Totall die er ook nog staat met 264.000 kilometer erop, is denk ik de logische verklaring dat hij terug gedraaid is. Maar die paar honderd euro die ik ervoor betaalde maakt dat eigenlijk ook niet uit. De super specs van deze daily met een 1.9D die in 17,4 seconden de 100 haalt, en een top heeft van ... geen idee. Rijd hij eigenlijk heel erg lekker rustig en zuinig. Nou de plaatjes: Nou hopen dat deze het wel tot het einde van de TDI haalt, maar een G3 golf met 440.000 op de teller of deze diesel... Dan denk ik dat deze het langer moet uithouden.
|
|||
|
|||
Even een update, omdat de airco erin moest, ging de sprinter intercooler niet passen.
Dus moest er een GTD intercooler komen, en deze is binnen gekomen, helemaal vanuit belgie. Thx Marc! De accu kap moet nog inelkaar gezet worden (twee componenten lijm om de scheur te fixen.) maar voor de rest heeft Gooi hem er al mooi ingehangen. Front zit er ook zo goed als al weer op. Ben in de witte golf op de A12 bijna van de weg gereden door een maffe idioot, die daarna heel snel wegreed, schade aan de deur rechts, scherm voor en achter ook rechts. Maar goed, dat zal wel karma zijn, aangifte is in ieder geval gedaan. Maar heb wel 975 kilometer op 48 liter gereden, zo een 1.9D als je gewoon 120 rijd maximaal is echt vrij zuinig te noemen Wat nou bluemotion, kan ook met een golf uit 1997
1.9D 64pk 1984 golf 1 cabrio rood 1.9TDI 90pk 1986 golf 2 grijs 1.9TDI 150pk 1983 golf 1 geen kleur meer Last edited by dpwacky : 01-10-2011 at 22:35. |
|
||||
|
||||
Bluemotion? Eerder Slowmotion Op het verbruik ben ik dan wel weer jalours
Leuk project, Golfje TDI. Is het een 90pk of een 110pk?
|
||||
|
||||
hallo ..
ja schiet al aardig op allemaal .. zit nog even met onderstu radiatorslang te klooien .. 3 verschilende radiators opgehad andere slangen en krijg het er niet mooi bij ,, verder loopt hij super ,, uitlaat zit eronder alles is verder klaar op de koeling en airco .. vrgr gooigolf .. |
|
||||
|
||||
Quote:
hoi gijs 90 pk tdi maar wel gechipte .. rijd supper vlott .. en eigen gewicht is laag dus rijd als een speer |
|
|||
|
|||
Geweldig! Alleen jammer van die rare radiateuren, zou er dan toch 1 van de passat onder moeten? Of diegene die ze in dat andere topic hadden van een Seat?
En Gijs dat klopt het is wel slowmotion inderdaad met die witte golf, maar dat is het hele gebeuren, in deze auto heb je ook geen zin om iemand in te halen, want dat lukt je gewoon niet, dus in dat opzicht een vrij zorgenvrije auto als je ermee rijd En in de golf 3 vond ik de TDI motor ook al vrij snel. Exacte aantal pk's weet ik niet. Maar is voor mij ook niet zo belangrijk, het gaat erom dat hij dadelijk elke dag heen en weer kan naar Amsterdam vanuit Rhenen en dat op een fijne goede manier doet. En het koppel is heerlijk.