Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 25-07-2011, 19:50
dpwacky dpwacky is offline
VW Enthousiast

Dat klopt alleen ben ik er nog niet over uit wat voor pedalen set nodig heb, de 35i schijnt plug en play te zijn, maar nu vind ik op engelse fora ook informatie over de corrado pedalen set, maar is dat dan ook hydraulisch? We gaan iig weer op zoek

EDIT:

Heb even gezocht en veel mensen gebruiken ook de pedalen set van een corrado, dus even mijn gevraagd advertentie aanpassen

Last edited by dpwacky : 25-07-2011 at 19:53.
Reply With Quote
Old 25-07-2011, 19:54
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur

En dat is het mooie van zo'n project, als jij laat merken dat je tegen dingen aan loopt, krijg je vanzelf hulp....

edit: als je de zoekfunctie van het forum niet vergeet
Reply With Quote
Old 25-07-2011, 19:58
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

waarom wil je trouwens een kabelboom van een 90er hebben?als je een goed schema hebt kun je de tdi zo op de bestaande boom knuppen en de klok aansluiten.die airco zou ik [voorlopig] uit mn hoofd zetten.
Old 25-07-2011, 20:06
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur

Quote:
Originally Posted by De Pul
waarom wil je trouwens een kabelboom van een 90er hebben?als je een goed schema hebt kun je de tdi zo op de bestaande boom knuppen en de klok aansluiten.

Lijkt mij ook idd.

Quote:
die airco zou ik [voorlopig] uit m'n hoofd zetten.

Reply With Quote
Old 25-07-2011, 20:49
VW Enthousiast

Quote:
waarom wil je trouwens een kabelboom van een 90er hebben?als je een goed schema hebt kun je de tdi zo op de bestaande boom knuppen en de klok aansluiten.

In principe kan ik zo aan een kabelboom komen en het type 3 zekeringskast omzetten, en ook omdat ik een 90'er type tellerkast plus toerenteller uit een GTD wil inzetten, of heb ik bij een nieuwer type teller geen andere kabelboom nodig? Vanwege 1 of 2 aansluitingen e.d.?

En enig idee waar ik die schema's vandaan kan halen?

En je vertelde in een vorige post ook dat G60 assen en remmerij dat daar goedkoop aan te komen valt, enig idee waar ik dat dan kan halen? Als ik toch ga voor een 1.3 of 1.6 auto.

Quote:
die airco zou ik [voorlopig] uit mn hoofd zetten.

Ok is dat te moeilijk om te doen? Want in feite ga ik morgen een complete airco unit ophalen die origineel uit een golf 2 komt. Dus echt alles compleet van pomp (die ik dan niet ga gebruiken) tot leidingen, kachelbox met alle bekabeling en schuifjes e.d. radiateur tot en met verdamper in de kachelbox e.d. En dat dus origineel uit een golf 2.

In ieder geval heb de afspraak al gemaakt, en voor die paar euro lijkt het me gewoon al fijn om dat te hebben liggen.
Reply With Quote
Old 25-07-2011, 20:57
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

remmerij en assen,gewoon hier in de gaten houden of er wat gesloopt word.als je een toerenteller wilt gebruiken moet je toch zelf aan het martelen aan omdat de aansturing daarvan verschilt tussen gtd en tdi [dynamo vs ecu].
als je de airco wel compleet kan bemachtigen zou ik dat dan ook niet laten liggen,ik bedoelde meer,als je project stilligt omdat je om een airco aan het zoeken bent?

schema's haal je van internet,autodata etc,etc.

maar als je niet van plan bent heel gek met de auto te gaan doen zou je ook kunnen keizen om de remmerij origineel te laten en in geval van verschil in homo's [90>100mm]de homo's om te zetten of de schotels op de bak.
alles is al een keer gedaan en het is allemaal zo simpel als 1+1.
Old 25-07-2011, 21:19
VW Enthousiast

Quote:
remmerij en assen,gewoon hier in de gaten houden of er wat gesloopt word.als je een toerenteller wilt gebruiken moet je toch zelf aan het martelen aan omdat de aansturing daarvan verschilt tussen gtd en tdi [dynamo vs ecu].

Ok dat is wel vervelend dus, want ik dacht dat dat plug en play zou zijn, net zoals de kilometer teller kabel aansluiten.

Dit ook omdat het een 1Z tdi motor is, ik geloof dat die anders werkt dan de nieuwere types (had ik ff vluchtig gelezen).

Dan is het kijken of er een converter te koop is, want ik heb weleens een golf 2 met een golf 3 tellerhuis erin gezien maar dat is niet echt mooi. En een toerenteller, tsja, wel handig maar niet echt nodig om te kunnen rijden idd.

Quote:
als je de airco wel compleet kan bemachtigen zou ik dat dan ook niet laten liggen,ik bedoelde meer,als je project stilligt omdat je om een airco aan het zoeken bent?

Hehe inderdaad maar helaas wel waar, het probleem bij mij is, dat ik de winter makkelijk zonder airco kan, maar ik ben nogal gevoelig voor migraine, en als ik anderhalf uur in de file heb gestaan zonder airco dan ben ik 2 dagen uit de running met een mega koppijn, ik ben ook niet zo iemand die voor de lol in de zon gaat zitten bijvoorbeeld, jup ik weet het een beetje raar.

Quote:
schema's haal je van internet,autodata etc,etc.

Cool ga binnenkort dan maar op zoek als het zover is, alleen ga nog wel bij mezelf ten rade of ik toch niet beter de kabelboom kan omzetten, of zelfs het dashboard compleet type 2. (ook ivm de airco aansluitingen e.d.)

Quote:
maar als je niet van plan bent heel gek met de auto te gaan doen zou je ook kunnen keizen om de remmerij origineel te laten en in geval van verschil in homo's [90>100mm]de homo's om te zetten of de schotels op de bak.
alles is al een keer gedaan en het is allemaal zo simpel als 1+1.

Het word echt een daily driver, en geen weekend flyer Maar als ik ga voor een 1.3 dan zou een upgrade van remmen denk ik geen verkeerd iets zijn. Vind zelfs een golf 3 1.6 en/of tdi al vrij slecht remmen. Maar als ik voor g60 remmerij gaat dan zou ik ook een GTI achteras moeten hebben toch?

En euh... die homo's weet je ook op welke type's die 90mm zijn en welke 100mm zijn? Van de GTI en G60 zijn ze 100mm maar bijvoorbeeld die van een 1.6D of een 1.6 benzine? Thx iig

Last edited by dpwacky : 25-07-2011 at 21:21.
Reply With Quote
Old 26-07-2011, 10:11
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Turbo-Variant

Pedalenbox van Corrado en 35i is hetzelfde. 35i TDI box heeft wel al de steun voor elektrisch gas eraan zitten, maar deze steun kan je ook los bestellen en op een corradobox monteren.

Toerenteller kan je een W-aansluiting in je dynamo maken, dan werkt dit zoals de oude Golf 2 dynamo's en haal je daar je signaal vandaan.

Airco is mogelijk, wel even puzzelen. (ben daar zelf ook mee bezig nu) Toledo heeft interessante delen om een Golf 2 van airco te voorzien.

Verder gewoon een setje G60/ToledoTDI/IbizaTDI aandrijfassen en spoorstangen scoren, Golf 2 draagarmen in je Golf 3 subframe proppen en er een leuk setje remmen (bijvoorbeeld G60) aan hangen. Vooras klaar.

1.6d en 1.6 benzine is allemaal 90mm voor zover ik weet. Geloof 100mm vanaf de GTI versies...?

Voor meer informatie of als je onderdelen nodig bent, kan je me altijd PMen. Heb nog wel het een en ander liggen.
Als je iets dichterbij woonde wilde ik de ombouw ook wel voor je doen.
Old 26-07-2011, 10:30
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Pedalenbox van Corrado en 35i is hetzelfde. 35i TDI box heeft wel al de steun voor elektrisch gas eraan zitten, maar deze steun kan je ook los bestellen en op een corradobox monteren.

Kijk daar heb ik wat aan Dat zou dus echt plug en play zijn!

Quote:
Toerenteller kan je een W-aansluiting in je dynamo maken, dan werkt dit zoals de oude Golf 2 dynamo's en haal je daar je signaal vandaan.

Had ik inderdaad ook al gelezen tenminste die W aansluiting, maar dat dit er gewoon op te maken valt, dat had ik nog niet gelezen, dan is een GTD tellerhuis helemaal zo gek nog niet.

Quote:
Airco is mogelijk, wel even puzzelen. (ben daar zelf ook mee bezig nu) Toledo heeft interessante delen om een Golf 2 van airco te voorzien.

Ik ga over 5 minuten de weg op, een complete airco set ophalen voor een golf 2 (dus van kachelhuis met verdamper tot en met leidingen en radiator, pomp, elektra, schuifjes etc...), zou het dan alleen even moet laten aanpassen naar R134A maar goed, dat zijn vaak alleen de rubbers, en misschien de leidingen verleggen maar dat zal ook niet zo een probleem zijn.

Quote:
Verder gewoon een setje G60/ToledoTDI/IbizaTDI aandrijfassen en spoorstangen scoren, Golf 2 draagarmen in je Golf 3 subframe proppen en er een leuk setje remmen (bijvoorbeeld G60) aan hangen. Vooras klaar.

1.6d en 1.6 benzine is allemaal 90mm voor zover ik weet. Geloof 100mm vanaf de GTI versies...?

Voor meer informatie of als je onderdelen nodig bent, kan je me altijd PMen. Heb nog wel het een en ander liggen.
Als je iets dichterbij woonde wilde ik de ombouw ook wel voor je doen.

Hehe pas maar op met wat je zegt kom zo heel het zooitje langs brengen hoor Maar thx voor de info, zo kom ik elke stap dichterbij het einddoel! En zal ik een projectpage aanmaken voor mensen die dat straks ook willen doen met de mogelijkheden erbij.
Reply With Quote
Old 26-07-2011, 18:42
VW Enthousiast

Reply With Quote
Reply

Posting Rules