|
||||
|
||||
sportline is idd paar cm lager. wil m wel verlagen met andere wielen, maar wel een klein beetje comfort houden. Anders stuiteren die kinderhoofdjes zo achterin.
schroefset is dus geen aanrader. misschien dan toch maar een org. sportline setje zoeken. |
|
||||
|
||||
Of weitec verlagingsveren. Rob g60 (dub supplies) had hier ook erg goede ervaring mee
|
|||
|
|||
Je kunt ook voor eibach veren gaan.
|
||||
|
||||
Gisteren terug van 2 weken vakantie in Frankrijk, Italië en Zwitserland. 3000km heerlijke km'ers gereden met de Passat. Lekker vermogen over in de bergen, zonnedak open en gaan! Ook verbaast het me dat de zonnecollector op het dak erg goed werk! Als de auto een dag vol in de zon staat geparkeerd, is het gewoon goed te hebben in de auto.
Aanschaf met 248500km ofzo, en nu op 253000. Niet slecht om in één maand 4500km rijden
|
||||
|
||||
Vandaag lekker wat gerommeld aan de Passat en kever. Ook maar gelijk gebruik gemaakt van de gelegenheid om ff wat foto's te schieten.
|
|||
|
|||
Mooi wagenpark
|
||||
|
||||
idd mooie auto's
Maar komen de 18 duimers ook weer onder de passat?? Mooie velgen zijn dat!
|
||||
|
||||
Hoe werkt dat dan met dat dak, schakelt die de airco in ofzo maar dan op zonne energie?
|
|
||||
|
||||
Hey Gijs,
mooie Passat heb je daar!!! Ik heb zelf vorige week een 2002 Trendline 130pk 2liter gekocht met dezelfde velgen. Ik heb een vraag hoe je die kapjes met inbus-uitsparing die op je wielbouten zitten los moet krijgen, ik heb daar geen gereedschap voor gezien die bij de krik zitten? Tevens wil ik er ook van die stootstrips met chromenrandjes op monteren (vind ik persoonlijk erg netjes staan op een zwarte metallic) kan je die zo los halen in de juiste kleur of niet?
|
||||
|
||||
Welke kapjes bedoel je? Ik heb geen kapjes over de wielbouten zitten.. Wat betreft die stootstrips; geen idee. Het zat er zo allemaal op
|
||||
|
||||
er zitten kunststof beschermkapjes over mn wielbouten met een inbusuitsparing, ben er inmiddels achter dat er een speciaal vw-tooltje is om die los te trekken zodat je bij je bout zelf komt kon ik zo opkomen halen bij dealer dus morgen even langs
Heb vandaag ook maar even geïnformeerd bij de dealer over die stootstrips maar de kosten daarvan zijn niet mis en worden helaas in grondlak geleverd.. voor 1 stripje op het voorportier betaal je al 95 pleuro .. die strips kunnen nu ook nog wel ff wachten haha
|
||||
|
||||
Dat is wel serieus geld zeg. Zit daar de chrome lijst ook al bij? Ik heb namelijk voor de rechtse kant nog nieuwe chrome strips nodig voor de portieren..
|
||||
|
||||
Mooi ding Gijs!
Maar een zonne collector, hoe moet ik me dat voorstellen? als een zonnepaneel?
|
||||
|
||||
Jep, idd Ik moet nog steeds eens foto's maken
|
||||
|
||||
Dus als de zon schijnt laad je accu bij, en hoeft je dynamo onder het rijden minder werk te verrichten?
|
||||
|
||||
Gijs,
ik begreep dat de lijsten op de portieren compleet met chromenstrip zijn en niet los, maar dat zou je voor de zekerheid nog even moeten navragen. De chromen biezen op de bumperstrips zijn wel los verkrijgbaar voor 25 eu per bies, maar ja daar heb je weinig aan als je ze van je portieren moet vervangen
|
||||
|
||||
Ziet er netjes uit Gijs.
Met een KW1 schroefset heb je nog aardig wat comfort hoor.
|
||||
|
||||
Zo, weer APK keuring erop tot 3 dec 2012. Winterbanden/wielen van de vorige Passat eronder gezet.
Ook heb ik een grote beurt aan de airco uit laten voeren. Ruikt een stuk frisser, en wordt ook weer een stuk koeler. Er zat ook 100gr freon te weinig in. Nu zo'n 259175km gedraait. Alweer 11000km sinds juli. Op naar veel frisse (winterse) km'ers
|
||||
|
||||
Quote:
Als het te warm word in de auto schakeld hij de clima aan, en drukt hem in de koeling, en zo blijft het te houden in de auto. Als die bv een hele dag vol in de zon staat en je stapt in, is er geen warmte vlaag, maar is het normaal ingestelde temp. Grappig he, maar monster systeem. De biezen in de deuren zijn niet los, die moet je als compleet set kopen, En van de achterbumper wist ik niet, meende dat ook als set. Maar mooie auto hoor.. Ik heb er ook een sportline set onder, rode dempers. Ik heb voor de originele schotel vervangen voor een bonrath, en achter de rubber onder de veer r uit gehaald, en een rubber matje gelegd. Scheelt voor nog eens een 1,5 cm, en achter 1 cm. Daarbij zitten er hier nog wel rubbers tussen de veren voor, niet die autostyle blokjes maar serieuze dempers, en rijd heerlijk. en mooi laag met 18 inch, geen las van drempels, want dat wil niet te ver ivm de blokken. Ps als je wel begint met eibach veren, neemd an eens etje comfortline dempers. Die zakken de aantal cm's die eibach aangeeft, de rode dempers drukken eigenlijk auto weer op normale hoogte, scheelt te weinig. Daar heb ik nog al wat gedonder om gehad, schroefset onbekend, reed niet fijn, was oude set. Toen sportline dempers met eibach, en kwam hoger als een origineel sportline. Dus de veren er weer onder weg, en andere dempers om de veren, en klaar. Toen na geruime tijd dempers achter lek, had ik bij de veren niet vervangen voor nieuwe, kwam een gebruikt setje onder, en dus normaal dat die al een leven hadden gehad. Toen moest ik kiezen, alles weer eronder weg, en alle dempers gewoon nieuw. Of een compleet setje koni street power bestellen, en dat is gebeurd. Paar maand later verkocht ik de auto, en kocht een automaat. Die staat nu op de cheap way, maar rijd perfect.En de rubbers drukken er stevigheid in.Dus laat het lekker zo eerst. Heb nog een schroefsetje liggen, wilde laatst iemand zijn passat weer standaard hebben, en wilde de schroefset ruilen, die heb ik even op origineel gezet, met de gedachten, dit wil ik even houden tot hier wat mee komt. Dan heb ik nog wat liggen, en ben ook wel benieuwd hoe en wat ik kan ivm zakken de passat. Is nog ruimte genoeg.. Dit is dus mijn hoogte met bonrath schotels.. Is op vwpassat.nl nog een setje te koop, |
|
||||
|
||||
Waar zijn die veerschotels te bestellen? Want op zich mag ie aan de voorzijde wel 1,5cm omlaag. Dan komen de Phaeton velgen wat netter uit, zonder m'n Sportline onderstel te hoeven vervangen (wat me erg goed bevalt).