|
||||
|
||||
tramonts zijn 14" en 7,25 J , maatje kleiner, maatje breder
|
|
||||
|
||||
Chris, ik ben vandaag ff met de bouten bezig geweest, ff rustig bekeken en 1tje geprobeerd. Gaat perfect, bout heeft veel meer ruimte om te schuiven, plus de ring kan er nu af zodat we ook een setje slotbouten kunnen gaan prepareren.
Volgende week krijg ik als het goed is weer Aluminium, magazijn was leeg Dan ga ik aan de slag met de naafkapjes. Heb de maten al opgenomen maar als je het niet erg vind hou ik het hart nog even om te passen.
|
||||
|
||||
Thanks Marco!!!! Goed bezig
Wilde gisteravond nog ff een stukje schuren aan de velg rand.... hebben we geen stroom meer in berging.. AARGHH.... als dat vanavond nog zo is, dan maar ff naar me schoonouwelui |
|
||||
|
||||
Gisteravond nog een keer aan het schuren geweest op die ene velgrand, heb nu de blaren op me handen ziten (van het schuren ja ) maar hij is aardig netjes geworden.... Nog ff de laatste restjes van 2 harten afkrabben.... en dan naar Peter :p
Peter, heb je al een foto van de boutjes, of moet ik maar ff langskomen |
|
|||
|
|||
Mooi om te lezen dat dat afdraaien toch wou met de schuifbouten. Weet niet wat de plannen zijn met de slotbouten: Afdraaien? Let er dan wel even op dat je een zwaarder/sterkere legering pakt. Dus net als de schuifbouten 10.8 ofzo.
En verder willen we foto's zien natuurlijk!!
|
||||
|
||||
@Polopower, slotbouten gaan we idd van minimaal dezelfde legering maken als de schuifbouten... maar da's nog ff niet prio 1.
Ook moeten er nog centreerringen gemaakt worden... of heb je die toevallig nog wel liggen? |
|
|||
|
|||
Centreerringen? Voor de naaf? Naaf diameter was bij mij gelijk aan de velgen en dan is een centreer ring toch overbodig? (of zie ik nu iets over het hoofd?)
|
||||
|
||||
VW naaf is 57,1 en de naaf van die tramonts is ongeveer (nog niet precies nagemeten) 58,5 mm Dus moeten we even ringetje voor maken.
Zie fotoalbum, velgen kunnen er inmiddels op (althans 1) boutgaten zijn NET iets te klein waardoor de bout niet voldoende kan opschuiven en dat ringetje moest idd ook weg
|
||||
|
||||
en je hebt nu voldoende teflon om de ringen te draaien .
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
men, dat ken net!
|
|
||||
|
||||
net wel of niet? incl de binnenrand straks...
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
kan wel....binnenrand komt eroverheen..... en het hart zit voor de remschijf...... niet erover....
|
|
||||
|
||||
dat word geen big brake setup..chris..
|
|||
|
|||
Quote:
54er cylinders passen er nog makkelijk achter (tramonts hebben die karakteristieke hoge randen) en anders zijn er nog tig custom oplossingen. @chris: Al enig idee welke randen je met welke harten gaat combineren gezien de breedte en de ET waarde? En piccie van de deksels?
|
||||
|
||||
deskels worden binnenkort gedraaid..... en gebruik de 7 1/2 J randen......
|
|
||||
|
||||
Precies, het vertekend heel erg omdat de randen er nog niet op zitten. 256 gaat wel passen (16v remmen), net als bij je ex GTI
|
||||
|
||||
nu aleen nog eff de lak uit de "hoekjes "schuren .......
|
|
||||
|
||||
ja meneer peter
|
|
||||
|
||||
seizoen begint al bijna Chris...