|
||||
|
||||
ja, maar waar staat de naald van je temp meter op 90°?
toen ik mijn golf kocht (zo een half jaar geleden) en ik een proefrit maakte merkte ik op dat de temp meter naar 3/4de ging als ik gewoon rijd staat hij zoals deze foto. en dit is zo bij 50km/H als bij 110km/H (hier trok ik net door naar 160) en dit is na een tijdje 160 rijden bij de golf 2 zou de temp meter altijd redelijk hoog aanduiden maar is de temperatuur van het blok normaal. aangezien men broer de garagist is die het mij zei, en hij al verschillende golf2's heeft gehad, geloof ik die toch wel
|
||||
|
||||
vuldop radiateur al schoongemaakt of bekeken?, mijn oude opgeschroefde 1.6D kon 2 uur lang 170 op de teller rijden zonder te warm te lopen (wel wind mee:P)
|
||||
|
||||
de meter duid wel hoog aan, maar de blok is normaal. de slangen staan heet maar niet te heet dat je je eraan verbrand.
voor mij lijkt de motor ok, en duiden die tempmetertjes gewoon teveel aan. water kookt nooit over en hoef er ook geen bij te voegen.
|
||||
|
||||
Quote:
Normaal gesproken is 90 graden precies in het midden. Maar ja, die metertjes zijn ook maar een indicatie en die wijken regelmatig wel wat af. Op basis van het originele metertje is het dus ook lastig te beoordelen. Daarnaast zit er natuurlijk nog een sensor die die temperatuur moet meten die ook wel eens wat af wil wijken. Ik heb maar weinig golfjes gehad die echt precies in het midden stonden en daar ook bleven. Mijn 1.3i word volgens de meter ook warmer dan normaal. Mijn oude TD bleef altijd onder het midden hangen qua temp volgens het metertje. Als de thermostaat zijn werk gewoon normaal doet en de koelventilator ook dan zou ik me er weinig zorgen om maken.