Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 22-03-2011, 21:35
RemyVR6 RemyVR6 is offline
Forum regular

Wat heb ik dan gezien? Ben niet zo heeeel bekend met de verschillende types mk1. Maar vanmorgen reed ik achter een zilveren 4-deurs mk1 GTI swallowtail.

Nadat ik vandeweek dit topic (de zeldzaamheid van 4-deurs GTI's) gelezen had ging er bij mij een belletje rinkelen. Als ik het goed begrijp zijn de swallowtails alleen in '74 en '75 gemaakt? Als ik het kenteken (JN-90-KR) invoer dan komt daaruit dat het een '80er is. Op de klep stond gewoon GolfGTI. Deze had geen zwarte ruitomlijsting. Dus of het een echte GTI was... Hij had had er i.i.g. goed de gang inzitten... Kon daardoor helaas de voorkant niet zien. Leek verder helemaal origineel te zijn...

Maar hierboven wordt gezegd dat de 4-deurs alleen in 82 geleverd zijn.. Wat begrijp ik nu niet? Of wat klopt er niet? Misschien gewoon een standaard 4-deurs met een klep van een GTI erop?

Mvg.

Golf Cabriolet '85
Golf VR6 Highline '95
Polo SDI '00

www.lvwcn.nl
Old 22-03-2011, 21:51
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn

Apart zeg, die vierdeurs 1600's. Lijkt wel een GTD zo... Mooi kan ik het niet vinden, maar wel heel speciaal!

Die laatste heeft trouwens TRX velgen, ook speciaal (Zoek maar eens een band...)
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Old 22-03-2011, 23:09
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by RemyVR6
Als ik het goed begrijp zijn de swallowtails alleen in '74 en '75 gemaakt?

Dat heb je goed begrepen.

Quote:
Originally Posted by RemyVR6
Maar hierboven wordt gezegd dat de 4-deurs alleen in 82 geleverd zijn..

82 en 83, alleen de 1600 4 drs. dus in 82, 1800 4 drs. vanaf augustus 82 en tot 't einde in 83.

Een zwaluwstaart GTI is trouwens onmogelijk, waren alleen maar GTI prototypes met zwaluwstaart, en dan ook alleen nog maar in 2 deurs.

Het gevalletje waar jij hebt achter gereden moet een of andere hobby/knutselkist geweest zijn.

@Stijn, speciaal zeer zeker, misschien niet mooi, maar toch ook weer niet lelijk?! Anyway, m'n smaak is 't eerlijk gezegd ook niet.

Ik heb trouwens nog 'ns nagedacht over je vraag why? Deze eerste 4 deurs GTI'tjes zullen, vermoed ik, 'n soort proefballon zijn geweest van de marketingafd om te kijken hoe 't publiek zou reageren op 'n 4 deurs GTI. 4 deurs hatchbacks waren toendertijd, 30 jaar geleden en daarvoor, gezinsauto's (MPV's waren er toen nog niet, en stationwagons waren destijds nog niet altijd vanzelfsprekend als gezinsauto) gezinsauto's werden toen niet voor sportief aangezien, maar om brave familievaders ook de mogelijkheid te geven om GTI te rijden, zullen ze bij VW wellicht toen de beslissing hebben genomen om de GTI dan toch ook als 4 deurs aan te bieden.

Omdat men waarschijnlijk nog niet wist hoe 't concept aan te bieden, 4 deurs hatchbacks waren dus niet sportief, zullen ze er, in tegenstelling tot zoals bij de 2 deurs 't geval was, voor de zekerheid wat "luxe" (tenminste qua look) bij die 4 deurs GTI hebben toegevoegd, een wat meer "luxe" uitstraling, in de folder hebben ze 't trouwens ook over "luxuriösem Touch", dat zegt genoeg.

Maar omdat 't publiek waarschijnlijk vond dat ook 'n 4 deurs GTI qua uitstraling een GTI moest zijn, dus sportief maar geen luxe, zullen ze bij de 4 deurs GTI's vanaf augustus '82 (dus met 1800 blok), die zaken (grill lijsten, hemeltje en bekleding) hetzelfde hebben gedaan als bij de 2 deurs.

Dat is wat ik vermoed waarom.
that will be your pension ,or early retirement ...

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 22-03-2011 at 23:34.
Old 23-03-2011, 19:42
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003

Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn

Klinkt plausibel! Myth confirmed.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Old 25-03-2011, 17:29
RemyVR6 RemyVR6 is offline
Forum regular

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Dat heb je goed begrepen.

82 en 83, alleen de 1600 4 drs. dus in 82, 1800 4 drs. vanaf augustus 82 en tot 't einde in 83.

Een zwaluwstaart GTI is trouwens onmogelijk, waren alleen maar GTI prototypes met zwaluwstaart, en dan ook alleen nog maar in 2 deurs.

Het gevalletje waar jij hebt achter gereden moet een of andere hobby/knutselkist geweest zijn.

@Stijn, speciaal zeer zeker, misschien niet mooi, maar toch ook weer niet lelijk?! Anyway, m'n smaak is 't eerlijk gezegd ook niet.

Ik heb trouwens nog 'ns nagedacht over je vraag why? Deze eerste 4 deurs GTI'tjes zullen, vermoed ik, 'n soort proefballon zijn geweest van de marketingafd om te kijken hoe 't publiek zou reageren op 'n 4 deurs GTI. 4 deurs hatchbacks waren toendertijd, 30 jaar geleden en daarvoor, gezinsauto's (MPV's waren er toen nog niet, en stationwagons waren destijds nog niet altijd vanzelfsprekend als gezinsauto) gezinsauto's werden toen niet voor sportief aangezien, maar om brave familievaders ook de mogelijkheid te geven om GTI te rijden, zullen ze bij VW wellicht toen de beslissing hebben genomen om de GTI dan toch ook als 4 deurs aan te bieden.

Omdat men waarschijnlijk nog niet wist hoe 't concept aan te bieden, 4 deurs hatchbacks waren dus niet sportief, zullen ze er, in tegenstelling tot zoals bij de 2 deurs 't geval was, voor de zekerheid wat "luxe" (tenminste qua look) bij die 4 deurs GTI hebben toegevoegd, een wat meer "luxe" uitstraling, in de folder hebben ze 't trouwens ook over "luxuriösem Touch", dat zegt genoeg.

Maar omdat 't publiek waarschijnlijk vond dat ook 'n 4 deurs GTI qua uitstraling een GTI moest zijn, dus sportief maar geen luxe, zullen ze bij de 4 deurs GTI's vanaf augustus '82 (dus met 1800 blok), die zaken (grill lijsten, hemeltje en bekleding) hetzelfde hebben gedaan als bij de 2 deurs.

Dat is wat ik vermoed waarom.

Ah duidelijk. Ben het met je eens verder.

Mvg.

Golf Cabriolet '85
Golf VR6 Highline '95
Polo SDI '00

www.lvwcn.nl

Posting Rules