|
|||
|
|||
om nog wat olie op het vuur over banden wissel te gooien.
als je een band hebt met draairichting kun je zeker weten wel wisselen waardoor het slijtage deel ook mee zal veranderen. maar dat is mischien inzicht wat hier vergeten word te gebruiken..
|
||||
|
||||
Quote:
En aangezien bijna elk sportbandje V profiel (draairichting) heeft...
|
|||
|
|||
heb gister het setje ontvangen, ziet er prima uit en snelle levering!
bedankt |
|
||||
|
||||
Nog 1 voor de liefhebber!!
|
||||
|
||||
Men doet dit niet voor de stance in principe, maar voor een betere wegligging. Ja je banden slijten harder, maar je kunt ook harder door de bocht. Vaak zie je bij de voorassen ook een negatief camber, zeker bij circuit auto's.
Daarnaast wordt het dus ook gebruikt om de wielen binnen de wielkasten te houden, hopelijk lopen de wielen dan niet aan aan de binnenkant haha ;-)
|
||||
|
||||
@ Kwaroks; Ik zou wel een setje voor mn Jetta '91 willen, maar heb je voor verschillende graden Camber verschillende Shimi's nodig? Zo ja, wil ik graag die van de MkII op de 1e foto.
Mvg, Lasse
Bend the rules...Rule the bends ___________________________________ - Mazda MX-5 NB 1,8 16V (daily) - VW Jetta mk2 1,8 '88 (project) - VW Jetta mk2 1,6 '91 (ex-project RIP ) - VW Golf mk3 GTI 2,0 16v '94 (donor) VWCULTURE |
|
|||
|
|||
Misschien een stomme vraag hoor, maar kun je ze ook op de vooras monteren?
Vind het zelf ook erg dik staan namelijk.... (zoals bij de mk2, die mk1 is to much). |
|
||||
|
||||
Quote:
Voor iemand die niet technisch is, geen stomme vraag hoor! Maar helaas... Dat gaat niet!
|
||||
|
||||
Inderdaad Archiebald, wat Marijn zegt, op de vooras is het niet mogelijk.
|
|||
|
|||
nog te koop
|
|
||||
|
||||
Op het moment zijn ze uitverkocht. We zijn echter aan het wachten op een nieuwe lading. Tegen die tijd zal ik het weer laten weten!
Sorry voor diegene die er net naast hebben gegrepen.
|
|||
|
|||
geen probleem! Misschien zou je het me via PM kunnen laten weten als je weer een lading hebt?
|
|
||||
|
||||
Ze zijn weer binnen voor de geïnteresseerde!
|
|||
|
|||
misschien nog een domme vraag, maar zijn deze shims ook gewoon te monteren als je met spoorverbreders rijd?
|
||||
|
||||
ja want je plaatst de shims achter de trommel/remschijf..
Ik heb net zelf een setje binnengekregen.. ziet er goed uit,en vlotte service
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik heb eventueel ook wel belang bij een setje.
gr. Han
|
||||
|
||||
Iemand hier al de shims op zn auto geinstalleerd? Was het moeilijk?
|
|||
|
|||
Het is niet zo heel moeilijk als je het door hebt.
Je kan de sporing en camber mee verstellen. Succes |
|
|||
|
|||
en de reden waarom je ze zou monteren gaat ook niet op. wanneer je het camber wil veranderen omdat anders je wielen tegen je scherm aanlopen moet je niet vergeten dat je door die plaatjes het wiel een paar mm naar buiten brengt waardoor het nog meer aanloopt. ik vind het trouwens ook link die rommel maakt de constructie alleen maar slapper
|