|
||||
|
||||
@levis Passat doet het nog prima! Heb er nu al zo'n 15.000 kilometertjes mee gereden. Hij heeft wel een beetje last van roest en wat uitgelubberde motorsteunen maar de motorsteunen heb ik al op voorraad
Vanavond maar even in de weer met wat verf afbijt, werkt hopelijk beter dan een komborstel op de flex. |
|
||||
|
||||
Gisteren heb ik de bodem kaal gemaakt met verf afbijt, ging zeer gemakkelijk. Daarna heb ik de bodem ontvet met een ontvetter op waterbasis omdat KBS RustBlast kan reageren op ontvetters die niet op waterbasis zijn. Vervolgens is de hele bodem behandeld met RustBlast om het oppervlak te etsen. Vanochtend heb ik nog even bij de bodem gekeken of er iets te zien was maar dat was niet het geval. Iemand enig idee of dat zo hoort?
|
|
|||
|
|||
Ik heb op YouTube wat filmpjes bekeken en het lijkt alsof alleen de plekken met roest van kleur veranderen (zoals dat bij Fertan e.a. ook het geval is). Er wordt overgens wel aangeraden om met KBS te werken (Klean, Blast, Seal)... je moet dus met de Klean ontvetten - maar eerlijk gezegd lijkt het mij prima wat je nu hebt gedaan..
Ben benieuwd hoe het verder reageert (zie ik ook niet hele kleine puntjes die wel hebben gereageerd?), succes! |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Gaat als een trein! Zeer inspirerend
|
|||
|
|||
Als nieuw!
|
|
|||
|
|||
goed bezig jo kom binnenkort wel ff weer kijken
|
|
||||
|
||||
Bodem is geverfd met KBS RustSeal en ik heb de onderkant van de bodem bespoten met bodyschutz. Het laatste was trouwens wel het leukst
Vervolgens maar even bezig geweest met de body. Er zat nog een stukje bodem aan de body vast van maar 3 lagen dik Beunhazen. De nieuwe kokers zijn inmiddels ook al binnen, de kwaliteit van de kokers is gelukkig beter dan die ik nu in mijn kever heb zitten. Zal morgen even wat betere foto's maken van de stand van zaken en de kokers. |
|
|||
|
|||
Je pakt het goed aan
leuk project om te volgen!
|
||||
|
||||
Nog even een tip: niet gaan flexen/slijpen als er net anti-steenslag is gespoten
Die meuk vat nogal snel vlam namelijk haha
|
||||
|
||||
ik heb nog een deur te koop in perfecte staat in de kleur wit.
Bij interesse hoor ik het graag.
|
||||
|
||||
In de tussentijd ben ik weer wat bezig geweest met de 181. De wielkastranden aan de bijrijderskant zijn allemaal weer op orde.
Je kunt hier zien dat er al een stuk uit de dorpel gehaald is. Aan de binnenkant zit al een nieuw stuk, buitenkant moet nog. Het onderste gedeelte van de neus was verrot dus dit is vervangen. Ook een stuk van het schutbord is vervangen, heb de draadeindes er maar direct in gezet. Heb dit weekend ook een ander voorspatbord, kofferklep en hoepels(die handdoekrekjes op het voorspatbord) opgehaald bij René van Friesland Kevers. Nog genoeg te doen |