|
||||
|
||||
Zo nu eerst even de foto die ik nog beloofd had:
Die folie moet het water buiten de deur gaan houden. Ondertussen een grill zonder verstralers gemonteerd: En nu een klein probleempje, Er piepte een v-snaar, dus ben ik daar eens naar gaan kijken, het was puur met fors insturen, maar al snel bleek de snaar van de stuurbekrachtiging het probleem te zijn. Deze was niet goed gespannen en kon hem ook niet meer verder spannen. Dus wou ik vandaag even een nieuw riempje gaan halen maar met het eraf halen zag de oude er wel heel gehavend uit. Wat bleek nu, deze loopt aan tegen de poeli van de waterpomp. Wat kan ik hier aan doen. Foto voor de duidelijkheid: B.v.d. |
|
||||
|
||||
Vandaag een setje 16 inch opel staal opgehaald,
Deze gaan verbreed worden, maar dat zal nog even duren omdat er voor de winter een setje 13 inch winterbanden onder komen. |
|
||||
|
||||
Zo heb een klein probleempje met de choke,
Deze staat er veel te lang en te hard (of hoe noem je het) op, Wanneer ik de koppeling intrap maakt hij enorm veel toeren, en in de 3 loopt hij stationair 50 km/u, dus iets te veel van het goede. Laatst maakte ik een ritje en ging hij er pas na 30km eraf, en af en toe na 15 km. Maar iig staat hij er veel te lang op. Wat zou dit kunnen zijn. Ook heb ik nog geen mooie oplossing gevonden voor de stuurbekrachtiging dus als iemand daar iets voor weet hoor ik het graag. |
|
||||
|
||||
Inmiddels staat hij al 1 weekje in de wintermodus:
Binnenkort nog wat roest aanpakken zodat hij netjes de winter door kan. |
|
|||
|
|||
is het wel de originele poelie die je erop hebt zitten?
je kan de diameter eens opmeten en dan op de sloop even vergelijken of hier even neerzetten dan kunnen andere mensen het eens vergelijken voor je
|
||||
|
||||
Welke poelie bedoel je? Die op de krukas of stuurbekrachtigingspomp,
Aangezien die van de waterpomp mij wel de goede lijkt. |
|
||||
|
||||
Een tijdje terug een hoedeplank op ebay gekocht voor niet al te veel (andere zaten speakers in),
Deze kreeg ik vandaag binnen, En moet zeggen hij ziet er beter uit dan verwacht, niet doorgezakt en stof is nog 100%. Beetje slechte foto's: |
|
||||
|
||||
Worden zeldzaam, goede originele hoedenplanken.
Ziet er goed uit.
|
||||
|
||||
Danke,
Ja had hem ook niet zo goed verwacht, hij koste me 12,40 incl. verzenden dus das helemaal mooi. |
|
|||
|
|||
nette hoedenplanken zie je zelden
Wat voor velgen zitten er nu onder? ze lijken zo inimini |
|
||||
|
||||
Zou het niet weten eigenlijk,
13 inch iig en redelijk smal, maar heb toch liever smalle winterbandjes erop met 7 mm profiel dan iets bredere zomerbandjes met nog geen 4 mm profiel. En ga er nog mee naar oostenrijk deze winter dus ben ik het zelfs verplicht. |
|
||||
|
||||
Volgens mij zijn dit velgjes van een oude seat ibiza, en euhh Worthersee is pas in de zomer Erik...
|
||||
|
||||
Haha ja maar ga ik ook niet met de Golf 2 heen,
En over de velgen, der zitten inderdaad seat logo's in. |
|
||||
|
||||
Paar dagen terug de auto vanuit de put gezien, het zag er allemaal goed uit alleen op 1 plekje zat wat roest wat een gaatje bleek te zijn.
Dit wou ik vandaag even erin lassen, maar toen ik aan de binnenkant de vloerbedekking los ging halen voor brand te voorkomen kwam ik erachter dat er water in de auto stond. Dit had ik eerder als gemerkt en meende dat het kwam omdat er geen folie achter de deurpanelen zat. Maar dat bleek dus achteraf niet alleen daar vandaan te komen. Dus het hele interieur eruit gehaald om het 'lek' te vinden excl. het dashboard. Nu vond ik als eerste een probleem met de versterkerkabel die in de auto lag toen ik hem kocht. Deze was afgedicht met een stukje slang en een tie wrap om geen water de auto in te laten komen wat niet echt holp. De gene die dit toen heeft gemaakt heeft het zelf ook al ondervonden want de isolatie aan de bestuurderszijde onder de stoel was al weggehaald. Nu zit er het zo, Hier komt nog een kitlaagje omheen voor de zekerheid. Daarna kwam ik nog een kabel met een schakelaartje tegen onder de zekeringkast, deze even nagelopen en kwam ook in de motorruimte uit, alleen was deze nergens op aangesloten. Deze dus eruit gehaald. Deze kabel was ook niet afgedicht waar hij het schutbord door ging, dus hier zit nu ook een stopje in. Alle kabels die ik vandaag eruit heb gehaald die nergens toe deden en laterna erin waren gekomen, Daarna het plaatje erin gelast wat de bedoeling was, daarna weer tectyl erover, |
|
||||
|
||||
Jaja jij hebt de smaak goed te pakken !! Vorige week reden we toch samen over de maasbrug he ?
|
||||
|
||||
Ja als ik die roest zie wil ik er zo snel mogelijk vanaf,
Moet alleen nog de rechterachterhoek stralen en spuiten. En nog de rechterachterwielkast opnieuw erinlassen. Op de langere baan staat op de planning om wat roest aan te pakken wat onder het rechterachterraamrubber zit. Dan moet hij weer roestvrij zijn. En we reden inderdaad samen over de maasbrug, afgelopen woensdag was dat. |
|
||||
|
||||
Zo inmiddels is het interieur gereinigd, het maakt een aardig verschil, vooral met de voorstoelen.
Ook heb ik nog de Golf 3 met schade van Dexizzle overgenomen voor hoofdzakelijk de schroefset. Hij wou hem naar de sloop doen dus kon hem voor niet te veel overnemen en uiteindelijk bleek de schroefset het al waard. Deze is namelijk nog in erg goede staat. Heb hem vandaag onder de Golf 3 vandaan gehaald en meteen onder mijne gehangen, Heb de hoogte laten staan en kan voor nog 30 mm ofzo schroeven en achter 70 mm schat ik, maar de ideale hoogte ga ik nog even uitproberen met mijn 16 inch zomerwieltje zodat ik maar 1 keer hoef uit te lijnen. Het is trouwens een setje van TA Technix, en hij rijd ernorm comfortabel. Heb geen betere foto's aangezien het donker is. |
|
||||
|
||||
Haha kan de baas weer schrapen
|
|
||||
|
||||
Nah valt wel mee,
Zo erg als de Golf 1 is het niet en zal het niet worden. Het is een daily he Ben er iig erg blij mee. |
|
|||
|
|||
Doet een auto altijd zoveel goed een schroefset. Goed bezig