![]() |
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij is het beste gewoon regelmatig ff schoonmaken en inspuiten met WD40.
|
|
|||
|
|||
![]() WD 40 is toch geen anti corrosie middel, je gebruikt dat om verroeste delen weer gangbaar te maken. Het voorkomt ook wel roestvorming, maar is daar eigenlijk niet voor bedoeld.
Het beste is gewoon een corrosieprefentief middel, zoals blanke tectiel. makkelijk aan te brengen en makkenlijk te verwijderen met wat wasbenzine. Siliconenspray spoelt weg in de regen en tijdens het schoonspuiten/wassen, dit is dus eigenlijk ook geen duurzame oplossing. En zul je vaak moeten herhalen. intapen zie ik ook niet zitten, want daar kan vocht achter gaan zitten en dat droogt niet op. Extra snelle corrosie gegarandeerd.
|
||||
|
||||
![]() Ik olie mijn Fk-schroefset regelmatig in en als ik ze verstel spuit ik er WD40 op.
Het nadeel is dat al het vuil aankoekt door de olie, dus regelmatig schoonkuisen met een doek en terug olie erop. Maar wil het wel eens proberen met blanke tectiel zoals hier beschreven.. |
|
|||
|
|||
![]() Gewoon op standje laag zetten en vanaf blijven?
|
|
|||
|
|||
![]() Weitec setje halen
![]()
|
|||
|
|||
![]() zal het nog maar is vermelden af en toe is in de vaseline spray zetten en nooit geen problemen.vaseline is vocht afstotend,zuur en zout bestendig en blijft ook lekker zitten,afvegen en je hebt mooie schroefdraad.
en zoals ook al eens vermeld die 2de stel schreof er gewoon lichtjes er tegen aan zetten en niet als een malle vast zetten |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() Werkt voor mij ook al jaren!