|
||||
|
||||
hey
hallo .
ja normaal mocht tot bepaalt proc aan vermogen omhoog ,, de regelgeving is verandert . tot bouwjaar 1998 ,,mag je inpreciepe alles in gooien ,zo word mij dat verteld van keurmeester rdw veendam . vrgr gooigolf |
|
||||
|
||||
Ik ga regelmatig voor klanten naar de RDW en het laatste jaar is het echt gemakkelijk.
Ze kijken of het netjes in is gebouwd, Koplamp hoogte, Roetmeting (indien van toepassing) wegen en onder de 100 euro ben je klaar. Papieren inleveren en je krijgt een tijdelijk kenteken bewijs en de nieuwe wordt thuis gestuurd.
|
||||
|
||||
Auto´s na ´98 moeten aan de met dan geldende typekeuring eisen voldoen wat betreft uitstoot en geluid. Ik heb dit zelf ondervonden tijdens het omkeuren van benzine naar diesel met de Audi TT. De geluidsmeting was toen de reden om twee keer naar Lelystad af te reizen............
Jos. |
|
|||
|
|||
Quote:
Die regels tot bouwjaar '98 waren inderdaad versoepelt. Maar meen echt dat hier kwa vermogen een beperking in zit i.v.m. de remmen etc.. Had het op mijn werk aan een RDW steekproefcontroleur gevraagt en die zij dat het rond de 20% was, maar zij zelf ook dat hij het niet 100% zeker wist. Ergens anders lees ik weer dat het vermogen max 40% mag stijgen. Zal zelf ook eens gaan informeren, maar die % regeling is een van de redenen dat ik geen 1300 als basis hebt gepakt. Als je van het gunstigste geval van 40% uit zou gaan dan mag je nog maar max 84 pk hebben (dus geen tdi). |
|
||||
|
||||
hallo ,
heb nu aantal dingen besteld nu nog de beugel voor kopplingkabel . dan begin ik het zaakje erin te gooien en volgen uiteraat foto.s vrgr gooigolf |
|
||||
|
||||
hier even paar foto,s
van de motor die erin gaat .. en het casco dat nu van 1985 is ,, |
|
||||
|
||||
Kom joh... hij had in de tussentijd al lang kunnen lopen!
|
||||
|
||||
Quote:
hey bert ,, idd dat had ook wel gekunt .. maar ivm drukte allemaal ander schuur , reparaties tussen door blijfen je eigen dingen liggen zo gaat dat . en ander zijn auto moet klaar je eigen staat te rotten hahahaha ,, maar ben op goede weg .. wil het echt supper netjes hebben snel indrukken en afprutsen ligt niet in mijn straatje , paarweken ,,volgen er meer pics . |
|
|||
|
|||
Leuk project zo'n ombouw Gooigolf! Benieuwd naar de resultaten.
Ben zelf ook bezig met info verzameln voor mijn 86-er ombouw van benz. naar diesel. Volgend jaar belastingvrij, dus ombouwen. Ik hou dit topic in de gaten voor tips en trucs. Ben ook benieuwd naar meer foto's. Succes!
|
||||
|
||||
Quote:
hey hallo .. bedankt voor jou reaktie . ja tis heel werkje maar dan heb je ook wat ,ben een tijdje eruit gewesst ivm ongeluk en schuur opbouw .maar we gaan vrolijk verder en de foto.s volgen uiteraat .. vrgr gooigolf |
|
||||
|
||||
hallo ..
zo we zijn weer even bezig geweest met de nieuwe donor golf 3 variant . had een motorgekocht , maar toen we de kleppdeksel eraf trokken schrokken we een beetje ,alles was kapot gedraait nu andere donor auto gehaald , met goedlopende 1.9 1z motor ,166.000 gedraait , hier even wat foto,s van het eruitlepelen van de motor , vanweekend ga ik hem weer in de golf 2 hangen is de bedoeling . vrgr gooigolf Last edited by gooigolf : 01-10-2010 at 16:04. |
|
||||
|
||||
Plof dan ook direct de ophanging onder de golf. Grotere remmen (waarschijnlijk)
|
||||
|
||||
heb hier een lopende golf 2 staan met een golf 3 110pk motor standaard nu met chip pk?
loopt als en beest staat op kompleet onderstel golf 3 zal wel even wat foto`s maken van de motor
|
||||
|
||||
reebok
hallo ..
wie is er hier handig met de bedrading . want kom nogall veel dingen tegen waar ik van denk word niks , zoizo sleutelherkening ,,die gaat na je obd ,en daar blijfen stekkers over , en idd bert ..zal eenskijken vanwege sufframe en etcc over te zetten ,, morgen maar weer eens kijken ,, kom er even op trug ,, vrgr gooigolf |
|
||||
|
||||
Quote:
hallo .. oke ben wel benieuwt hoe dat eruit ziet . vrgr gooigolf |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
gaat de goede kant op gooi.
|
|
||||
|
||||
re
Quote:
ja zeker ruurd / paardagen dan moet hij wel weer kunnen lopen . als ze bij de keuring niet moeilijk gaan doen ,je weet nooit vrgr gooi |
|
||||
|
||||
Waarom keur je hem niet om voor 50 euro?
Dan ben je tenminste verzekerd en hoef je je niet druk te maken dat ze de papieren innemen bij een APK steekproef.
|
||||
|
||||
re
Quote:
hallo .. ja hij gaat ook na de rdw voor een omkeuring . benzine diesel // mijn eigen keuring doet de auto en motor laat ik keuren door de rdw .. dus moet goedkomen , heb je ook nog een idee voor de sleutel herkenning ,,\ vrgr gooigolf |