|
||||
|
||||
@de pul:
en die 1300 in mn rat is die nog wel origineel? of had je daar ook aan geknutseld? hij is niet veel slomer als mijn 1600 namelijk :S
|
||||
|
||||
die is alleen goed afgesteld en flink gemarteld
maar klopt idd dat ie aardig fel was,felste 1.3carb die ik gehad heb totnogtoe.
|
||||
|
||||
ligt dus alleen aan de gewichtbesparing...
denk alleen dat het tijd word om de klepjes te stellen, kan dat kloppen?
|
||||
|
||||
is hydraulisch...
dus je hoeft niet te stellen
|
||||
|
||||
was er al over aant twijfelen, had ergens gehoord dat een aantal 1300tjes niet hydraulisch waren, maar had nog niet de moeite genomen om de klepdeksel eraf te pakken.
|
|||
|
|||
Meer power
Weet iemand of ik dezelfde motorsteunen
moet gebruiken als ik van een 1.1 na een 1.3 ga? En kan ik dezelfde kabelboom behouden? Dat zou namelijk wat werk besparen.. En is een 1.3 blokje van een golf 2 hetzelfde als golf 1 ? qua ophanging etc.. Last edited by rodydejonge : 20-04-2010 at 15:43. |
|
||||
|
||||
Het is niet helemaal plug&play, als je een nieuw type motor gebruikt zit je met je mechanische benzinepomp achterop de motor.. een vroege golf2 motor had wel een mechanische. Ook zit je met vacuumslangen en carburateur/luchtfilter en ontsteking. (is aweer lang geleden dat ik zo'n ding heb omgebouwd naar 1.3) ik zou dan direct een 5bak monteren van een polo-tje ofzo.. kan er zo achter. wordt ie lekker rustig van. Maar verder is het niet spectaculair. Gewoon beginnen dan zie je t vanzelf.
Steunen van een 1100 zitten goed, 1300 hangt nl ook voorover.. |
|
|||
|
|||
Check anders mijn sticky even onder ''motoren etc.''
Staat alles in wat je moet weten |
|
||||
|
||||
ben op zoek naar een 1300 8v GK blokje
of een ander 1300 blokje carb... weet iemand wat??
|
|||
|
|||
Als je voor motorcarbs gaat een electrische brandstofpomp gebruiken, bijvoorbeeld van Facet. Ik heb er een aparte schakelaar voor gemaakt zodat ik hem met de hand kan bedienen maar je kan hem ook via je bestaande kabelboom aansluiten volgens mij. Weet alleen niet meer precies hoe..
Voor eenieder die graag motorcarbs wil is nog een mooie handleiding te vinden hier op te forum: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=912531 Ga het zelf ook nog eens proberen op youtube kan je wel filmpjes vinden van voorbeelden Erg leuk! |