|
||||
|
||||
Quote:
Kijk daar had ik hem idd gespot. |
|
||||
|
||||
@ Typ17: Ik ben inderdaad op de stand geweest van de IG Golf1 en heb een folder meegenomen. Aangezien ik vorig jaar op de Wolfsburg meeting ben geweest en dit jaar waarschijnlijk weer ga overweg ik om me aan te melden, alhoewel ik nog even niet precies zie wat de voordelen zijn van een lidmaatschap.
|
||||
|
||||
Quote:
De voordelen van 'n lidmaatschap zijn vooral dat men in een belangenvereniging is van mensen met dezelfde interesse ("IG"="Interessengemeinschaft" de duitse naam zegt 't dus al), nl. het samen behouden (rijdbaar houden) van de Golf 1 (en aanverwanten: Jetta 1, Caddy 1), onder elkaar helpen aan (zeldzame) onderdelen, en waar nodig ook helpen om technische problemen op te lossen, evt. bij restauraties e.d 4 x per jaar krijgt men het clubtijdschrift "der Ur Golf Kurier" met interessante verhalen daarin, en o.a. korting bij 't bezoeken van de Techno Classica. Verder zijn er buiten de jaarlijkse meeting te WOB die iedereen kan bezoeken (lid of geen lid) worden er ook nog voor leden telkens weer op andere gebieden in Duitsland (en 't aangrenzende buitenland) elk jaar 'n pinkstertocht in 't weekend van pinksteren, en 'n herfsttocht ergens in 'n weekend in de herfst georganiseerd, waar het dus de moeite waard is om deze tochten met de eigen "Einser" mee te rijden, allerlei bezienswaardigheden van de desbetreffende streek waar de tocht dan wordt gereden worden dan bezocht. Dat is zo'n beetje wat 'n lidmaatschap van de Golf 1 IG inhoudt.
|
||||
|
||||
@typ17: Uit jouw verhaal haal ik al meer dan uit het verhaal op de website, want daar staat alleen dat je het boekje krijgt en korting een oldtimerverzekering waar wij weinig aan hebben.
Wellicht dat daarom ook weinig buitenlanders bij de IG zijn? Echter die ritjes door Duitsland klinken dan weer wel leuk en aan zoiets zou ik ook wel deelnemen. Eerst maar eens de Golf op de weg krijgen en dan neem ik wel een keer contact met je op veur un teske koffie of zo.
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, die beschrijving op de website is inderdaad vrij magertjes, had wel wat uitvoeriger kunnen zijn. W.b.t. die korting op die oldtimerverzekering, ik heb dat 'ns op 'n vergadering nagevraagd, dat gaat voor de duitse leden via de ADAC dacht ik, en omdat ADAC een zusteronderneming is van de ANWB (of andersom) zou het voor buitenlanders, of iig. nederlanders (vanwege dus ANWB) op de een of andere manier ook mogelijk moeten zijn, maar ik weet daar nog niet het fijne van, kan er zo nu nog weinig over zeggen. En op de laatste ledenvergadering, afgelopen november, (dat was ik gisteren vergeten te vermelden) had een lid die in het dagelijks leven werkzaam is bij 't vw classic parts center de mededeling dat er gepland was dat voor leden van de IG ook korting mogelijk zou zijn op alle niet afgeprijsde artikelen bij classic parts center, hoe 't daarmee zit, en hoeveel dat die korting is moet ik nog navragen. Quote:
Die ritje's door Duitsland zijn zeker ook leuk, hoewel ik niet aan alle deelneem, ik persoonlijk alleen maar zo wat niet al te ver is, b.v. afgelopen september 'n herftsrit door 't Sauerland, daar ben ik wel meegereden. Quote:
Zo is dat, die Golf van je moet eerst weer op de weg komen, maar dat komt wel goed zoals ik in restauratie thread van je hier zie. En wat 'n teske koffie betreft, 't kan ook 'n pilsje zijn, elke eerste woensdagavond van de maand houden wij Golf 1 fans hier uit de regio Aken en Zuid Limburg in Hotel Weydenhof in Übach Palenberg 'n Golf 1 "Stammtisch", daar wordt gewoon met 'n groepje 'n paar uurtje's gezellig bij 'n glas bier (of teske koffie) gebazeld over de "Einser" Golf, en ook al 'ns niet al te grote onderdelen onder elkaar uitgewisseld. Die Stammtisch heeft verder niks met de Golf 1 IG te maken (hoewel vele bij de IG lid zijn), je kunt daar als Golf 1 fan zijnde ook langskomen als je wil, Du bist da herzlichst wilkommen!
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 15-04-2010 at 15:50. |
|
||||
|
||||
Is een erg mooie beurs.
Volgend jaar maar weer ff een kijkje nemen. |