|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt het zo gek maken als je wilt, maar voor die prijs ga je toch al aardig de performance-kant op, in plaats van het standaard tunen. Zal wel inclusief nieuwe overmaat zuigers zijn geweest met H-profiel drijfstangen, boren en hohnen, kop behoorlijk bewerkt, andere nokkenassen, uitgewogen en gebalanceerd draaiend gedeelte, etc.
|
||||
|
||||
Quote:
Ja idd. Ik zal hem het forum is ff uitleggen en dan moet ie maar eens een topic aanmaken. Het blok komt in een MK2. Omdat we in belgie wonen kunnen we niet zomaar motorswappen Ik ben wel eens benieuwd als het draait en wat het op de testbank gaat geven. We hebben namelijk geen idee over hoeveel PK's het gaat. Grtz Jel
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou hier heel graag wat specs van hebben of een lijstje van onderdelen en aanpassingen, met eventueel een linkje naar of naam van de tuner. Topicje d'r over van de eigenaar zou nog beter zijn.
|
||||
|
||||
Heb zopas een 1900 TDI van leeg blok terug volledig opgebouwd.
Ik vond het meeste werk, of dat leek toch zo, alles proper maken, schuren, reinigen en spuiten. Het opbouwen ging vrij vlot. Ik heb niet gehoond omdat dit niet nodig was, verder zijn alle slijtage onderdelen vervangen (lagers, dichtingen, klepstoters, ...) Ik denk dat ik zo om en bij de 850 EUR kwijt ben. Miscchien vrij veel maar dit komt ook omdat ik echt alles nieuw heb gestoken, kdenk niet dat dit altijd het geval is bij een revisiecentrum. Daar kunnen ze beter inschatten wat nog kan en wat niet & deze mensen hebben ook de nodige instrumenten om dingen na te meten, te controleren... Ruw geschat zijn mijn vader en ik 14 ganse dagen dagen bezig geweest met het blok te reinigen, spuiten en opnieuw te monteren (het lag al uit elkaar). Wel een leuk werkje, succes ermee!
|
||||
|
||||
Hallo, ik zal me even melden,
Ik heb inderdaad mijn motor zelf gereviseerd. Kosten in totaal voor het: Boren/honen naar 82,51mm 1900cc Nieuwe Audi 2E zuigers incl zuigerveren en pistonpen Krukas gepolijst en nagemeten Krukaslagers Drijfstanglagers Axiaal lagers Drijfstang bouten en moeren Tussenas lagers monteren in het onderblok Boven en onderkant vlakken van het blok Reinigen en spoelen van het onderblok 900euro. Koprevisie incl bewerken en afdraaien vliegwiel Vlakken Uitliteren Bewerken van in en uitlaat Nieuwe hydrostoters Nieuwe klepgeleiders klephoedjes Kleppen inslijpen Afdraaien vliegwiel van 6,4 kilo naar 3kilo 400 Euro Pakkingen en kleinmatriaal zullen ongeveer een 120, 150 euro zijn geweest Nokkenas 272graden KatCams 275euro Chip 75euro Spaghettie rvs 200 euro K&N setje 57i 75euro Hoop je een beetje geholpen te hebben. Dit zijn prijzen van mijn rekeningen af. Donkers Motoren revisie is echt ontzettend goed, liggen in Heerlen en hebben een superservice. Veel succes en voor meer info kun je me altijd even PMen. Gr Ronnie