|
||||
|
||||
ik kijk wel ff, hoe duur hij wordt, tis een paar uur omrijden, dus moet even kijken of ik het doe.
de schuifdakbekleding mist, en dat kapje ook. Maar omdat het stof is, kan ik die natuurlijk ook zelf bekleden.
|
||||
|
||||
Hoe controleer ik hoe de staat is van de distributieriem?
De verkoper heeft geen idee wanneer deze voor t laatst is vervangen... Is het vervangen in een middagje te doen, als je geen garage hebt en het buiten moet doen? Evt ergens een how to en een goedkoop adres voor de onderdelen?
|
|||
|
|||
Quote:
orgineel kapje kan ik je evt wel aan helpen maar als ik het gat zo zie lijkt me dat wat te groot distrubutie moet je nooit op bezuinigen koop een goeie , dingen koosten inc spanrol iets van 4 tientjes en als alles los wil en je hebt het vaker gedaan , is het in een dik uurtje te doen |
|
||||
|
||||
Quote:
Morgen de jetta afhalen Hemeltje niet gekocht, toch te duur, te ver weg, en beschadigd.. dus als iemand een jetta hemeltje (4 deurs met schuifdak) over heeft Distri wil ik eigenlijk wel vervangen voordat ik er echt km's mee ga maken (hij moet van WOB naar huis = 400 km). Maar nu heb ik hier maar beperkt gereedschap en staat hij buiten. Is dit goed te doen?
|
||||
|
||||
Zo! vandaag de auto opgehaald in Leipzig met een 5daags kenteken
Heb helaas geen fotocamera hier, en mn telefoon camera is deaud. Maar hij rijd goed! 170 al even aangetikt op de teller (autobahn). De distri heeft de vorige eigenaar nog vlak vantevoren nagespannen, hij wist niet hoeveel km hij erop heeft, maar hij zag er nog goed uit volgens hem (is automonteur bij vw garage). Bij de verplichte tussenstop bij de mac, alle deuren dicht, controleren of de achterklep dicht zit.. kreeg ik de achterklep niet meer open... blijk ik centrale vergrendeling te hebben. En er zitten van binnen uit verstelbare spiegels op! Hij rijd prima, en heb er al 200 km op gezet vanavond! Zal morgen es kijken of ik iemand vind met een fatsoenlijke camera (op zn telefoon) GRTZ!
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
en een zonder schuifdak hemel ombouwen naar schuifdak? mogelijk?
|
||||
|
||||
mooie rooie jetta!
|
|
||||
|
||||
De vorm van de hemel is totaal anders door het dakje, dus die ombouw van zonder naar met gaat niet echt wat worden.
Dakhemel ligt denk ik 4cm lager in een schuifdak Golf/Jetta. In ieder geval aan de voorzijde, waar het dakje zit. Maar welke studie volg je, aangezien je stage loopt in WOB? In welk huis zit je? Ik heb er ook een half jaar gezeten, erg gezellig met z'n allen. De inwoners zijn echter klote (niks aan). |
|
||||
|
||||
Ik studeer HTS-Autotechniek in Arnhem,
En woon nu in Sandkamp.
|
||||
|
||||
Ah, dan ben je niet de enige HTS-er hier.
Heb ik ook gestudeerd. Ik zou na mijn stage ook direct gaan afstuderen bij VW. van Son heeft hier helaas voor mij het een en ander om zeep geholpen. Dus dat afstuderen (had twee factures dus kon zelfs kiezen!) is niet doorgegaan. Gelukkig heeft hij nu een andere functie binnen de HTS. Sandkamp, zit je bij Schreinecke (Schweinecke)? Zo ja, loopt die vader van z'n vrouw er ook nog steeds rond? Die met de hersenbloeding, arme man. Waar loop je precies stage? Als je nog met Nederlanders bier wilt drinken zou je eens contact moeten leggen met OakgreenVR6 die komt regelmatig in WOB. Ik zit er af en toe nog wel eens over te denken om in WOB te solliciteren... |
|
||||
|
||||
Quote:
Haha, van son is nu coordinator van de buitenlandse stagaires (mij dus). Tot nu toe alles prima hierzo! Het gaat hier op een speciale manier zo te zeggen. Ik zit inderdaad bij Schreinecke, alleen loopt hier geen man met hersenbloeding rond. (zal dan helaas wel niet meer hier zijn)
|
||||
|
||||
Quote:
Staat die beruchte man nou ook al op een forum? Het schijnt dat hij wel dingen verpest voor meer mensen op school. Vooral vroeger toen hij nog wat te zeggen had over alle stages. Zo ook bij mijn vorige, recentelijk afgestudeerde stagebegeleider. Lars, hoeveel heeft je kanon eigenlijk gelopen? Ik heb het je over msn al 100 keer gevraagd, maar volgens mij durf je het niet te zeggen . Kom nou gewoon naar de STKD met dat ding. Ff de Duiven McDrive test doen.
|
||||
|
||||
HMMM... mn kofferklep gaat niet open.. met de centrale vergrendeling erop niet en eraf ook niet..
Iemand een idee?? De "slot knop" zit erg losjes wel.. En weet iemand of en zoja waar ik reserveonderdelen kan krijgen voor koni schroefsets? (stelringen bijv.)
|
||||
|
||||
ohja botje, hij heeft 193 miljoen miljard km eropstaan
|
||||
|
||||
Ik had ook niet minder verwacht..
Wat hoorde ik nou? Start ie maar half?
|
||||
|
||||
hij start anderhalf kerel
alleen soms duurt het wat langer voordat hij dat doet.. paar keer pompen en dan gaat ie Nu alweer een ruime week zonder kenteken op de jetta Volgende week maandag hopelijk weer een kenteken, en dan over 2 weekjes naar NL met dat ding! De kofferbak gaat ook weer open trouwens! het slot was kapot (drukslot) en de klep ging alleen nog maar open dmv de CV. Mocht het niet zijn dat de luchtservo van de CV voor de achterklep maar met 1 schroefje (ipv 2) vast zat. Hierdoor draaide dus de servo, ipv dat het slot ontgrendeld werd. Schroefje in de servo erbij en klaar is kees Deze week een paar kentekenverlichting-lampkapjes halen en een nieuw slot (krijg ik wel een nieuwe sleutel apart voor t slot maar die heb ik toch alleen nodig in noodgevallen, voor als de cv t niet doet en ik in de achterbak moet zijn. Deze hoeft dus niet aan mn sleutelbos). Ben benieuwd wat de apk ervan zegt!
|
||||
|
||||
Even een to-do lijstje gemaakt.
Is nog niet compleet, maar wel een inschatting van het werk wat er nog aan zit. - Slotje achterklep vervangen - Kenteken lamp-kapjes vervangen - Nieuwe schuifdak bies - Chrome bies voor- en achterruit vervangen - Ruitenwisserarmen spuiten - Jetta grille en lampen monteren - Dakgootrubber vervangen of verven (kan dat? Zoja waarmee?) - Uitlaat delen vervangen (kat weg & einddemper) - Trekhaak netjes zwart spuiten - Deurgrepen zwart maken (kan dat? Zoja waamee?) - Chrome deurgreepkapjes polijsten - Lak polijsten - Sterretje in voorruit fixen - Teledials bandjes geven en onder de auto schroeven - Roest achterklep bijwerken & bijspuiten - Roest voorspatbord bijwerken - Roest antennegat bijwerken - Verlagen - Audio kopen & inbouwen - Hemel netjes maken (opnieuw bekleden?) Ook nog een paar vraagjes: 1. kun je het rubber in de dakgoot verven (zoja, waarmee?) of is het makkelijker (en goedkoper) deze compleet te vervangen? 2. Kun je de deurgrepen verven? (zoja, waarmee? heb nog bumperspray liggen, maar geeft dit niet af?) 3. Kun je de hemel opnieuw bekleden (plastic hemel)? dus het huidige plastic van de schaal aftrekken en het met een stof of een kunstleer bekleden 4. Onder de voorruit, op het dash zitten een stuk of 8 gaten, het lijken wel bevestigingsgaten.. Waarvoor zijn deze gaten?
Groetjes, Larsje qoute fifth gear: "The tires seem to be made by nobody..." "Thats what sidewalls are for, a little bit extra rubber when you need it." Last edited by larsje : 06-04-2010 at 22:39. |
|
||||
|
||||
Ondertussen ook het lek in de uitlaat gevonden!
Zonet even de auto gestart *voorlopig het enige wat ik er echt mee kan* en eronder gekeken, er pruttelde gewoon water uit de uitlaat ergens in t midden!! er zit een soort van dubbele klem, hierlangs lekt hij. Is deze origineel?? (die klem) Hij zit ter hoogte van de voorstoelen ongeveer.. Verder als ik de auto start, dan moet ik een flinke dot gas bijgeven...dan start hij wel, maar dan loopt hij heel onregelmatig. Na een paar keer gasgeven is dit voorbij. Iemand een idee?