|
||||
|
||||
Misschien beter om een nieuw topic te maken, maar weet iemand een plek waar ze (nieuwe) speakers verkopen die naast de hoedenplank passen?
De ovale variant dus.
|
||||
|
||||
Ik zie bij dgce.nl ovale speakers van 4"x6" en van 100 mm x 150 mm.
Zou inderdaad handig zijn om de exacte maat te weten! Dit helpt wel: Linkje naar Pioneer site, maar helaas staan er geen maten bij.
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986 Verkocht! Last edited by Mikkem : 16-03-2010 at 19:11. |
|
||||
|
||||
Als ik een van de speakers pak die volgens die site passen kom ik uit op een speaker van 95 bij 155 mm, maar er worden ook grotere aangegeven als passend.
Kan er van het weekend wel een loshalen uit de Golf en opmeten.
|
||||
|
||||
Dat zou top zijn!
|
||||
|
||||
voor in het dash passen de 3,5 inch (8,7 cm )versie's ,en achter ,naast de hoedeplank passen de 4x6 inch versie's .
In de originele deurbakken passen de 13 cm speakers .
|
||||
|
||||
4x6 is nog best te vinden, dus dat komt goed!
Bedankt voor het nakijken!
|
||||
|
||||
op www.rondevries.nl kan je 8.7 cm speakers bestellen van verschillende merken.
|
|
||||
|
||||
had pas zelf een setje JBL 8,7 cm verkocht dit zat altijd in mijn vorige auto icm een paar speakers achter is dit nog prima te doen
overigens voor de golf pas achterspeakers ook 4x6 aangeschaft van polk en passen prima moest alleen het gaatje iets groter boren vanwege de standaard pinnetjes aan de onderzijde
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Quote:
Nog best veel aanbod inderdaad. Best prijzig ook trouwens. Ben er een beetje huiverig voor om veel geld te steken in hele kleine speakertjes, draait toch vaak uit op een teleurstelling. Toen mijn vrouw een andere auto kreegn heb ik rondom nieuwe, behoorlijk prijzige speakers geplaatst. Helaas kon overal maximaal 10 cm in. Geluid is om droevig van te worden... Van 4x6 verwacht ik wel wat meer trouwens, en bekleding in de kofferbak zal ook nog wel wat schelen.
|
|||
|
|||
Weet 1 van jullie hoe het zit met zelf je "compo" set maken?
Dus ipv een compo te kopen zou ik dan een 13cm speaker voor in de deur kopen, een crossover en een 8,7cm (de 13cm wordt dan de lage tonen dus en de 8,7cm de hoge) d.m.v die crossover... Gaat dat klinken? Of moeten die speakers echt gemaakt zijn voor alleen hoog of laag? |
|
|||
|
|||
13cm voor laag gaat niet veel uitkomen, middentonen zal "redelijk" gaan. Voor echt mooie en goede hoge tonen heb je toch een tweeter nodig, die kun je trouwens ook los kopen
|
|
|||
|
|||
nou het was maar een wild idee, groter als 13cm gaat hem toch niet worden omdat ik geen zin heb veel aan te passen in deze auto..
Het gaat sowieso beter klinken als de praxis 8,7cm's die nu in mn dashboard zitten lijkt me (hoog is acceptabel, maar laag kunnen ze ECHT niet) |
|
|||
|
|||
Ik heb de originele vw speakers in het dashboard en in de deurbakken, die klinken echt niet verkeerd onversterkt en kwa kosten hoef je je ook niet echt zorgen te maken lijkt me.
Of als je persee een compo wilt samenstellen zonder dat je hoeft aan te passen voor tweeters, koop je een leuke set 13cm middentoners en een crossover. VW heeft voor in het dash ook "een soort van tweeters" geleverd die je er zo in klikt. Weet niet hoe dit gaat klinken maar het is het proberen waard |
|
|||
|
|||
weet je toevallig ook welke speaker maat er achterin kan? Ik neem aan dat er bij de achterbank ook speakers in kunnen? Dus niet in de hoedenplank (heb een jetta) want dat vind ik zo lelijk..
Ook 13cm denk ik? (of zit daar standaard helemaal geen aansluiting? want ik heb niet van die gaatjes in mn panelen... (die mn vriendin d'r golf 1 wel heeft) |
|
||||
|
||||
Quote:
koopt een composet: http://www.caradio.nl/artikel.php?page=details&id=2016 (lekker fout kleurtje) (Zaak is aan te raden trouwens, hoop verstand van zaken, maar dat hebben ze bij rondevries ook) en zoiets als dit in den kofferbak: http://link.marktplaats.nl/305294808 die goedkopere subjes uit home cinemasetjes lopen bijna allemaal op 3 ohm, dus je autoradiootje trekt dat net, en weet er ook nog n beetje bass uit te peuteren. En omdat ze in een bekisting zitten geven ze een aardig laag weer. Niet slecht voor n 10-20 euro. |
|
|||
|
|||
nee een Sub en amp heb ik al (solo-baric 10" en een SX1250.1 van Kicker) dus dit gaat alleen om de hoge tonen en rear-fill
dat hield ik nog over van mn vorige project, maar in de jetta wil ik niet zoveel geld meer steken |
|
|||
|
|||
Quote:
Onder je hoedenplankdragers kun je aan beide kanten een ik meen 6x4inch ovaaltje kwijt |