Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 22-12-2004, 21:31
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life

Default GTI TDI dan maar?!

Ja dat vind ik STOER, golf 1 diesel, of GTD, en daar een dik TDI blok in hangen, ben je lekker nog VEEL sneller dan een standaard GTI! (bv 110pk tdi met chip ->140pk oid...)
Zuinig en snel jakkeren!
Persoonlijk vind ik een golf 1 GTD leuker dan een GTI, die zie je wat veel namelijk.

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
Old 22-12-2004, 23:44
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore

Send a message via AIM to pirelli

Quote:
Originally Posted by Raymond
Dat heb ik al gedaan :-) Mijn Golf II was ooit een 1.6. Nu een 16v (KR) met Golf III GTI wielophanging en Golf IV velgen en edition blue bekleding. Verder zit er een Renault navigatiesysteem ingebouwd en komt de portiervergrendeling uit een Fiat.
Ik vind het juist een sport om voor zo min mogelijk je auto op te waarderen en hem helemaal naar je smaak aan te passen, ook al was het niet origineel zo.
Maar goed, ieder z'n smaak. No hard feelings ;-)

ok je auto was een hele radicale ombouw, snap ik best ik vind het ook leuk om een auto om te bouwen , maar ik ga echt geen type 1 lx of wat dan ook volledig ombouwen naar een gti, ik vind het gewoon niet kunnen,maar ik zal wel iets te fanatiek gti rijder zijn.
Old 23-12-2004, 09:41
mouragio mouragio is offline
Forum Newbee

Send a message via MSN to mouragio

Misschien een domme vraag; maar wat is nu het ultieme van een originele GTI? waardoor behoud deze dan wel zijn "waarde"?

ok; hij is op kenteken GTI; dus waarschijnlijk iets meer waard (op papier)... maar verder?

Ik heb zelf ook een Mk1 GTI, evenals een 1.5... in de GTI zit al een andere motor (ook 112 pk) omdat bij de vorige een klep was verbrand; dus is niet helemaal origineel meer... is dat dan geen "echte" GTI meer? en wat als ik er een 16v/G60/of ... in lepel? hoever ga je om te beweren dat het geen echte GTI meer is?

Puntje bij paaltje is dat iedereen zijn auto bouwt naar zijn eigen smaak; en is er aan het einde echt niet echt ongelooflijk veel meer geld door waard. Als je hem dan te koop aanbied dan zijn de meeste reacties; "mooie auto; als ik het geld had, dan wist ik het wel..." of "wat veel geld voor een ouwe auto". Je moet dan echt een liefhebber treffen die er dan het geld voor neertelt dat je zou willen.

dus leuk voer voor een discussie

Golf cabriolet MK1 2.0 16v ABF
Golf cabriolet MK3 Colour Concept
Kever 1302LS Cabriolet
Peugeot 508SW BLE full options
Suzuki GSX 600F
Reply With Quote
Old 23-12-2004, 20:03
omenf1 omenf1 is offline
VW Enthousiast

Misschien een domme vraag; maar wat is nu het ultieme van een originele GTI? waardoor behoud deze dan wel zijn "waarde"?

ok; hij is op kenteken GTI; dus waarschijnlijk iets meer waard (op papier)... maar verder?

Ik heb zelf ook een Mk1 GTI, evenals een 1.5... in de GTI zit al een andere motor (ook 112 pk) omdat bij de vorige een klep was verbrand; dus is niet helemaal origineel meer... is dat dan geen "echte" GTI meer? en wat als ik er een 16v/G60/of ... in lepel? hoever ga je om te beweren dat het geen echte GTI meer is?

Puntje bij paaltje is dat iedereen zijn auto bouwt naar zijn eigen smaak; en is er aan het einde echt niet echt ongelooflijk veel meer geld door waard. Als je hem dan te koop aanbied dan zijn de meeste reacties; "mooie auto; als ik het geld had, dan wist ik het wel..." of "wat veel geld voor een ouwe auto". Je moet dan echt een liefhebber treffen die er dan het geld voor neertelt dat je zou willen.

dus leuk voer voor een discussie

Ik weet niet hoe ik iemand moet "quoten", dus doe ik het zo maar

Een Oer GTi is zo bijzonder, omdat hij het begin was van een trend in de autowereld, power in een lichte wagen, die voor iedereen betaalbaar was, waar nog es bijkomt dat die 1.6 gti motor van toen het mechanisch inspuitsysteem K Jetronic populair heeft gemaakt, en dat het verhaal van een groepje ingenieurs dat de gti eigelijk niet mocht bouwen van VW, maar dat in hun vrije tijd WEL heeft gedaan, en dat is zoals bekend, een mega succes geworden , enz ...
dat is waarom de gti zo bijzonder is, en ook voor mij,
ik heb ondertussen het idee laten varen om alles over te zetten, en IK BLIJF DUS OP ZOEK NAAR EEN ECHTE OER GTI

Greetz

Damien

Peugeot 207 1.6 HDi 11O (Daily Drive)
Reply With Quote
Old 23-12-2004, 20:06
Melvin Melvin is offline

vind een originele gti ook wel bijzonder, maarja, van mij part ist een 1300, als ie maar mooi is... en iets heeft wat andere autos niet hebben, originaliteit dus...

en quoten is alleen nodig als je wil reageren op iets wat iemand eerder heeft gezegd, beetje onnuttig om te doen als het de vorige reactie betreft waarop je wil reageren (no offence)
Reply With Quote
Old 23-12-2004, 20:38
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004

Volgens mij maakt het niet zoveel uit of een GTI origineel is, tenminste vanuit de eigenaar bezien!
Als een replica het voor jou doet, bouwen dan!
Of heb je de intentie zo'n ding weer snel te verpatsen?

Sommige mensen zweren bij origineel, ik hoor daar half bij. Wilde perse een origineel Nederlands kenteken op mijn Audi 50, maar WTF?
Iedereen zijn eigen smaak.
Vind het alleen wel zonde om een originele GTI te gebruiken om daar een VR6 of zo in te takelen.
Old 23-12-2004, 21:06
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to Tommy

Doen wat jij in je hoofd hebt! De een vind het geweldig, dan ander denkt "gatverdamme" bij het idee... Tis toch nooit iedereen naar de zin, en dat HOEFT ook HELEMAAL NIET. Het zijn jouw centen, moeite en uiteindelijk jouw plezier...

Persoonlijk zou ik de diesel wel diesel houden trouwens... anders kom je waarschijnlijk al met al duur uit door keurinfgen. TDI is wel cool... ik denk dat je dan 70% van de gti's wegrijdt!

Als je het je kunt permiteren: GTI zoeken en kopen... geduld loont altijd.
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05

Last edited by Tommy : 23-12-2004 at 21:10.
Reply With Quote
Old 24-12-2004, 11:12
Forum Newbee

Ik hou hem geloof ik maar... had mijn GTi te koop staan; maar zowel op vwforum als bij jullie is de GTi zo heilig dat ik er weer verlIefd op wordt

(let niet op de velgen... tijdelijk)

Kever 1302LS Cabriolet
Suzuki GSX 600F
Reply With Quote
Old 24-12-2004, 12:26
omenf1 omenf1 is offline
VW Enthousiast

Please verkoop hem aan mij!!! :biggrin:
mooie gti echt .. namnam..

wat is (was ) je prijs?

Reply With Quote
Old 24-12-2004, 12:48
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore

Send a message via AIM to pirelli

Amen
Old 24-12-2004, 14:14
Forum Newbee

whahaha... de prijs was 2000 euro... moet nog wel licht laswerk aan de dorpel gedaan worden (geen apk afkeur overigens) en onder het achterlicht. Ik ben er nu definitief uit... ik ga hem zelf houden. Zodra ik iets verder ben zal ik een topic starten met de vorderingen als jullie dat leuk vinden .

Kever 1302LS Cabriolet
Suzuki GSX 600F
Reply With Quote
Old 24-12-2004, 14:17
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac

Quote:
Originally Posted by JeeWee
Ja dat vind ik STOER, golf 1 diesel, of GTD, en daar een dik TDI blok in hangen, ben je lekker nog VEEL sneller dan een standaard GTI! (bv 110pk tdi met chip ->140pk oid...)
Zuinig en snel jakkeren!
Persoonlijk vind ik een golf 1 GTD leuker dan een GTI, die zie je wat veel namelijk.

Je kunt moeilijk het verschil zien tussen een GTI en een GTD, GTD is GTI looks met een td motor. Correct me if i'm wrong!

My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
Old 24-12-2004, 20:03
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored

Send a message via MSN to Tommy

niet te hard roepen Ernst, straks voelen de echte GTI-liefhebbers zich beledigd.

btw, die witte ziet er erg netjes uit, leuke wagen... maar is dat witte biesje wel ori? damn, hij is gewoon verknoeid! just kiddin'
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
Old 24-12-2004, 20:15
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie

golf 1 is pas origineel met kleine achterlichten ,net als een polo 2 uit wolfsburg moet komen met klein achteruitrij licht
Old 25-12-2004, 21:47
omenf1 omenf1 is offline
VW Enthousiast

Beeld zegt meer dan 1000 woorden : dit wil ik

Reply With Quote
Reply

Posting Rules