![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het merk is ATF. Maten 7j x15 et 37. Verder weet ik alleen nog dat het uit Duitsland komt. En er horen eigenlijk nog deksels op, maar die zijn nog niet klaar en weet nog niet of ze erop komen. En ik heb er achter 1,5 cm spoorverbreders tussen. |
|
||||
|
||||
![]() Damn! Nu heeft de motor weer kuren.
Toerenteller blijft af en toe heen en weer slaan en de auto begint dan te stotteren.... |
|
||||
|
||||
![]() Zo, de auto loopt gelukkig weer fatsoenlijk.
Contactpuntjes, verdelerkap, rotor, bougiekabels en bobinekabel vervangen en hij loopt weer goed. Vandaag de auto even goed gepoetst. Hoop binnenkort de spoorverbreders binnen te hebben, dan kan de schroefset er tenminste onder. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hele mooie auto heb je daar !!
Goed dat je weer gekozen hebt voor een MK1 Hoop de auto snel te spotten. Gr Salocin (schinnen) |
|
||||
|
||||
![]() Ik wordt helemaal gek!
Na dus een hele tijd te hebben liggen klooien met het probleem van het uitvallen en stotteren enzo, hebben we vandaag waarschijnlijk eindelijk het probleem gevonden. Maar voordat het zover, heb ik erg veel vervangen wat dus waarschijnlijk helemaal niet nodig was. Voetpakking carb (was wel nodig), benzineverdeler, benzinefilter, bougiekabels, bobinekabel, rotor, verdelerkap, condensator van de onsteking, contactpuntjes, alle benzineleidingen inclusief klemmen, puldown van de carb, vulhals (was ook zeker nodig). Nadat dat dus allemaal vevangen was, dacht ik dus dat het verholpen was. Testritjes gemaakt en hij bleef het goed doen. Mijn vrouw dus ermee laten rijden (gebuikt hem voor haar werk). En plotseling reed de auto niet harder als 15km per uur. Ze reed net de autoweg op en de vluchtstrook was afgelopen. ![]() Anwb laten komen en omdat het een automaat is kon hij hem niet slepen. Dus werd speciaal voor mijn vrouw de rechter rijstrook van de autoweg afgesloten zodat zij netjes verder naar de afrit kon hobbelen ![]() Volgens de Anwb meneer was het de benzinepomp die het begeven had. Die wilde ik dus vandaag vervangen. Dat gedaan, probleem nog hetzelfde. Een bekende gebeld, die even kwam kijken. Na het een en ander te hebben geprobeerd, kwamen dus erachter dat er niks mis was met de pomp. Weer vanalles proberen en toen zagen we ineens dat de onsteking aan de achterkant helemaal schoon was. Hij zei dat hij daar juist vuil hoort te zijn, omdat daar al het vuil blijft zitten en dat de onsteking waarschijnlijk was verdraaid. Hier dus aan aan het draaien gegaan en de bougiekabels anders gestoken en het lijkt of het probleem is verholpen. Auto blijft gewoon lopen en stottert vrijwel niet meer...... Geen idee hoe de onsteking heeft kunnen verdraaien.... Nu even kijken of het zo blijft en alles goed is nu en ik eindelijk van het probleem af ben. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Je kan hem beter ombouwen naar een semi electronische ontsteking! Die zijn namelijk veel betrouwbaarder, en is een eenvoudig klusje om te monteren.
En scheelt weer in het brandstofverbruik! Leuk wagentje, schroefsetje al gemonteerd? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar was ik inderdaad ook aan aan het denken. Schroefset ligt nog steeds in de garage. Weet ook niet of ik die voor de winter nog ga monteren of daarna. Maar volgend jaar zit hij er zeker onder ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zo, na al die tijd problemen te hebben gehad, loopt de Golf eindelijk weer.
Ik heb dus serieus sinds september vorig jaar niet meer fatsoenlijk met de Golf kunnen rijden. Steeds naar laten kijken zo even in de avonduren, maar mocht allemaal niet baten. Nu heeft een bekende hem opgehaald en er na gekeken en al dat gepruts in de avonduren heeft het alleen maar erger gemaakt. Hij heeft nu de hele carburateur en onsteking uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd. Ook meteen alles fatsoenlijk afgesteld enzo. Hij is ook meteen gekeurd door hem, maar was in eerste instantie afgekeurd. De remkrachterverdeler bij de achteras lekte. Die is nu vervangen en ook maar meteen de distributieriem vervangen. Nu ben ik nog op mijn nieuwe dynamo aan het wachten. Als ik die binnen heb, kan ik die langs gaan brengen en kan ik eindelijk weer in de Golf rijden ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ziet er goed uit, zeker als hij dadelijk op zn buik gaat
Echt gave wielen ziet er echt super uit ![]() |
|
||||
|
||||
![]() De nieuwe dynamo heb ik van het weekend binnen gekregen. Bolku bedankt voor de service
![]() Vandaag kunnen we de Golf weer ophalen en eindelijk weer rijden ermee. Komt goed uit, want het is heerlijk weer om even een stukje te touren ![]() Ik heb ook weer een ander setje velgen aangeschaft die waarschijnlijk onder de golf komen. Het is een setje Speedline velgen die door Volkswagen geleverd zijn. 3 delige look. Voorbeeldafbeelding is de set van Audi in 7j. De volkswagen uitvoering is 6,5j. |
|
||||
|
||||
![]() Het was ook te mooi om waar te zijn.......
![]() We zijn gister de Golf gaan ophalen in Venlo. Binnendoor korte stukjes reed hij super. Maar toen we de autoweg opreden en boven de 100 uitkwamen, begon hij weer te stotteren... We hebben het ongeveer tot Roermond volgehouden, zo'n 35 km. Toen was het weer einde oefening. We stonden eerst op de vluchtstrook stil, maar hebben het gelukkig nog gered om de afslag te halen en stonden bij St. Joost weer stil. De golf staat dus weer bij de garage en er wordt weer naar gekeken. Blijkbaar ontregelt de ontsteking zichzelf. De contactpuntjes stonden niet meer goed, terwijl toen we vertrokken ze wel goed stonden. Dus toch maar eens een andere onsteking erop proberen. Hopelijk hebben we hem voor het weekend weer terug. |
|
||||
|
||||
![]() YESSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hij is gemaakt!! Nadat hij dus de laatste keer terug naar de garage is gegaan, is er een andere onsteking op gekomen en het probleem is opgelost. Het was dus van begin af aan de onsteking. Hebben al weer aardig wat kilometers gemaakt met het lekkere weer de afgelopen dagen. Ben echt blij. |
|
||||
|
||||
![]() Jammer van de achterlichten. Die raamrubbers heb ik ook zo. Je moet nog een voor lip heb jong ;0. Ik wil misschien je velgen overnemen als ik mijn ATSjes verkocht krijg.
succes ermee.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Inmiddels zitten de originele achterlichten er weer in ![]() En een lip zit er toch onder? De velgen liggen er nog, dus als je de jouwe verkocht hebt, hoor ik het wel. |
|
||||
|
||||
![]() Deze kan gesloten worden. De auto is verkocht!
|