|
||||
|
||||
Deze auto is geheel "gerestaureerd" met een nieuw type front, nieuw type deuren etc.(scharnierpunten)
Heb hem al een keer met een maat van mij bekeken. Geen rare auto, maar origineel is ie zeker niet meer. voor de rest niet een rare auto, maar als je voor origineel wil gaan niet de beste keus. |
|
||||
|
||||
Toch n héle mooie 1 hoor! Andere wielen eronder en klaar.
|
||||
|
||||
Quote:
NH-86-VV staat er in de ad. , hoe kom je aan die andere kentekens?
|
||||
|
||||
Quote:
Daar wou ik het in eerste instantie nog niet persé over hebben, maar heb net gekeken op rdw.nl, en volgens die site had deze auto zijn eerste toelating de 30e juni 1976, dus zou het 3e cijfer van z'n chassisnummer een 6 moeten zijn (176), als dat het geval is betekent het dat het nog een GTI is van modeljaar 1976, m.a.w. een échte 76er dus, een van de eerste uit de produktie dus, zijn alleen maar geproduceerd in juni '76! Vanaf augustus 1976 begon al het 77er modeljaar, daarvan is het derde cijfer een 7 (177), die zijn dus al geen "echte" 76ers meer, maar dat maakt die vroege "77ers" in de huidige tijd ook al niet veel minder bijzonder ;-) Wat de auto in de adv. nog eens betreft, is gewoon jammer dat alleen nog maar 't interieur nog origineel is, maar dat zorgt er wel voor dat die auto in deze toestand *kuch* zo "goedkoop" is (what's in name? bijna 8000,- pleuros !) in volledig originele toestand, en dan ook nog in goede (dus roest en schadevrije) toestand, zou die haast het dubbele waard zijn. Edit.: en wat nog een detail betreft dat het wellicht een vroege GTI betreft, in de waterbak dat plaatwerk onder de vooruit (in de waterbak dus) was bij latere auto's anders, maar dat geldt voor alle vroege Golfje's, heeft dus niet alleen wat met 'n vroege GTI te maken.
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 05-02-2010 at 16:55. |
|
||||
|
||||
Die van mij heeft inderdaad 177*******.Heb ik net even nagekeken. En hij is in nov-76' van de band gekomen en 02-02-77' op de weg gekomen.
René (Tiefleger)
|
||||
|
||||
leuke discussie zo...
er komt toch wel wat bij kijken om een echte te vinden leer ik hier! Mijn doel zou absoluut niet zijn om een compleet orginele GTi te kopen, deze viel me gewoon op door zijn looks. dank iedereen voor de input! Huibert
|
||||
|
||||
Quote:
Daarom is het ook mooi dat iedereen een eigen smaak heeft. René (Tiefleger)
|
||||
|
||||
Huibert, als je de verkoopwaarde (in details niet origineel/correct) dan zijn dit soort auto's interessant. Als je hem ooit weg wil doen en er komt een kenner op af dan laat hij hem wel staan. Dan schrijf je deze auto dus toch gigantisch af.
Ik zou het geld er dus niet voor willen geven. |
|
||||
|
||||
Quote:
ben ik in zoverre met je eens dat the real deal wel weer bijdraagt aan de hoge vraagprijs, toch wel een verschil met lenso's
|
||||
|
||||
Quote:
geweldig wat een kennis Nooit bij stil gestaan dat er zoveel te doen is om in dit geval een paar maanden, bouwjaar of modeljaar weet ik ook van huidige modellen loopt altijd een beetje raar, wist alleen niet dat er maar zo weinig 76er Gti's waren nogmaals, dank voor je input en het delen van je kennis Huibert
|
||||
|
||||
Quote:
Het Ruben, tja, wat zal ik ervan zeggen... ik koop een auto voor mezelf! Daarnaast ben ik een slechte verkoper, ik heb nog nooit winst gemaakt op een auto, zal wrs ook nooit gebeuren
|
||||
|
||||
Quote:
Kenteken over het hoofd gezien, andere zijn puur indicatief voor een compleet nieuw of een achteraf afgegeven oldtimer kenteken. Heb 1 keer eerder een (op papier) 76-er gehad, deze gekocht met gele platen en een 96-er kentekennummer, omgezet naar oldtimer 77YA22. Deze auto rijdt nog steeds trouwens
|
||||
|
||||
Quote:
Mwah, valt wel mee, ik interesseer me gewoon meer over historische feiten (i.p.v. schroefsetje's en dikke velgen) m.b.t. de Golf 1, heb veel boeken en folders hier thuis liggen over deze auto's, en last but not least, het feit dat ik inmiddels al 10 jaar lid van 'n VW Golf 1 club ben (zie daarvoor mijn signatuur) die zich meer met originele auto's bezighoudt, draagt ook daartoe bij. Quote:
Ja, het zijn er echt weinig, hier in dit register staat er b.v. eentje (zie vooral ook 3e cijfer chassisnummer), en hier zie je meerdere foto's van 'n échte '76er GTI (zie ook daarvoor het 3e cijfer van 't chassisnummer op die veerpootbevestiging op die foto op de 2e pagina). Quote:
Graag gedaan Huibert, daarvoor is een forum ook he...;-)