|
||||
|
||||
Quote:
Gewoon zo'n klein lampje wat in de koplamp van een fiets zit. Het hoeft natuurlijk maar een beetje warm te worden. |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar is dat niet brand gevaarlijk dan aangezien het toch boven brandstof dampen hangt natuurlijk
|
||||
|
||||
Je moet hem niet in je carburateur hangen, maar gewoon ergens in je luchtfilter :P
Daar komen niet zoveel brandbare gassen als het goed is |
|
||||
|
||||
Jullie geloven dat toch niet serieus he
|
||||
|
||||
Quote:
Leek me al zo sterk, volgens mij moet er namelijk een aardige peer in hangen wil die al die lucht verwarmen
|
||||
|
||||
Net even een nieuwe thermostaat van het werk mee genomen, ook meteen voor de zekerheid een nieuw thermostaat huis aangezien ik van een klant van ons de tip kreeg dat deze nog wel eens willen breken bij het los draaien...
Morgen maar even er in beunen, heb ik nu geen zin meer in
|
||||
|
||||
bij een polo breken ze niet zo snel hoor heb die van mij al 5x los gedraait niks aan t handje maar goed zal ook wel niet zoveel kosten denk ik?
vergeet je de O-ring van de thermostaat en t thermostaathuis niet! |
|
||||
|
||||
Quote:
Nee die ringen heb ik, thermostaat huis vervang ik dan ook alleen maar als die breekt... Maar beter bij de hand voor die +/- 5 euro dan dat ik daar straks sta zonder...
|
||||
|
||||
idd voor 5 euro kun je niet martelen
|
|
||||
|
||||
misschien heb je hier wat aan
mijn thermostaat vanmorgen ook even vervangen en meteen maar even een how to van gemaakt |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb em al vervangen, maar misschien altijd handig voor een ander forum lid die niet weet hoe het moet! Nog niet echt een test ritje kunnen maken om te kijken of het nu weg is, straks maar even een stukje snelweg pakken en kijken of die beetje ontdooit wil blijven...
|
||||
|
||||
Met de nieuwe thermostaat even een rondje gereden en 15KM snelweg gepakt maar hij bevroor niet...
Dus hopen dat het weg blijft...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Met de nieuw thermostaat + luchtslang bij de uitlaat nu zo'n 200KM gereden en nog steeds geen problemen gehad!
Gister moest ik +/- 90KM snelweg rijden, maar daar zag ik stiekum toch wel tegenop omdat ik bang was weer om de 5KM weer langs de weg te staan... Maar hij deed het perfekt!
|
||||
|
||||
polo power
|
|
||||
|
||||
Van de week viel de motor weer uit...
Nu zat ik toen net Dakar te kijken en hoorde ik een deelnemer praten over dat hij last had van vapor lock. Ik was toch wel benieuwd wat dat was en ben gaan googlen. Daar heb ik dan ook een aantal artikelen gevonden over wat vapor lock nou eigenlijk is... Hierbij viel mij op dat de klachten redenlijk over 1 komen en dat de oorzaak in de meeste verhalen zou kunnen komen door de brandstof pomp die te dicht bij een warmte bron zit... In het geval dan de polo (en de meeste carburateur auto's) zit deze OP het blok... Hier een aantal pagina's: http://www.moab.nl/tech/vaporlock/vaporlock.htm http://www.wisegeek.com/what-is-vapor-lock.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Vapor_lock Zou dit het probleem wezen!?
|
|||
|
|||
Ik heb nu net dezelfde klacht als jou! Ook met een 1.3 2G !
Ik heb ook al een darm van uitlaatspruitstuk naar luchtfilter gestoken, egel werkt en thermostaat werkt. Dus dit topic moet ik even blijven volgen! Ik ben benieuwd. |
|
|||
|
|||
Je hebt het enkel wanneer je mooi 70 rijd in 3de ...
Met je gaspedaal half. Maar als je de gaspedaal helemaal induwt en dus "te snel" rijd heb je het niet ... |
|
||||
|
||||
Ik heb een goedje aan me brandstof toegevoegd wat behalve schoonmaakt ook beviezing van de brandstof tegen gaat... Zowel in de tank als in de carburateur!
Het heet: Tec Flow 101 Clean up... Ik ben er zeer tevreden over! Zins die bende totaal geen problemen meer gehad...
|
|||
|
|||
Is het probleem nog steeds volledig weg?
Hoeveel heb je in je tank gekieperd? Hoeveel benzine zat er toen in? Ik heb vandaag een 60 km's gereden, met uiteraard de nodige problemen, maar na een tijd heb ik gewoon regelmatig m'n koppeming ingetrapt tijdens rijden en gas gegeven, en dan valt hij ook niet steeds stil. Maar dat is dus ook geen doen! |