![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Idd, moeilijk gevalletje om het zo te doen, gaat meestal vanzelf wel een x fout.. Beste oplossing is denk ik om beperkte schade op te schuren en polijsten.. |
|
||||
|
||||
![]() Iemand met verstand van afdraaien kan die wielen gewoon afdraaien...hol of bol...
![]() Ook veel spaken die zouden kunnen happen...
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
![]() Tuurlijk,
alles is te draaien maar sta nu 12 jaar achter een draaibank en ik durf het niet aan hoor om deze wielen met de hand te draaien, zonder cnc besturing. Hol of bol is dan echt een gok om het te doen. Ivm de tee sledes die je zult moeten bewegen om de holling te draaien, Ofwel de stelling van Chris ben ik het niet echt mee eens! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heb ook wel een ronal turbo's laten draaien chris, dat was geen probleem, maar spaakvelgen wel.. heeft met de hoeken te maken etc.. vraag anders je eigen draaier maar eens naar de snowflakes
|
||||
|
||||
![]() Wat ik ervan begreep programmeert de 'velgenafdraaimeneer' de draaibank zodat het min of meer automatisch gaat. Spaak wiel, of geen spaak wiel, hol of bol, maakt dan dus weinig meer uit. Hij moet alleen wel twee keer een beitel opspannen inverband met het opstaande randje op de velgrand, waardoor het wat meer tijd zal kosten per wiel.
Althans dat begreep ik ervan... Ben nu de Snowflakes aan het opknappen en hoogglans aan het spuiten (wordt erg mooi!) zodat ze daarna na de draaier kunnen. Nu heb ik een vraag: De look van een afgedraaide velg vind ik eigenlijk best wel cool. Stel nou dat ik ze zo wil laten, en niet nog eens polijsten... is het onderhoud dan hetzelfde als van gepolijstte velgen (1x per week lauwwater schoonmaken en evt beetje poetsen)? Of vragen afgedraaide velgen intensiever onderhoud, of juist minder? (ervan uitgaande dat er geen blanke lak overheen gaat). Kan ik eventueel ook de afgedraaide velg als laatste met blanke lak lakken... of wordt dit al snel gelig van kleur (zoals dat bij gepolijstte wielen nog wel wilt gebeuren als die ge-blanke lak-t worden...)??? Alvast bedankt! |
|
||||
|
||||
![]() Je gaat ze dus eerst spuiten en daarna af laten draaien?
Als ik zie hoe die turbo's gedraaid zijn tov polijsten, doe mijn maar gepolijste. Dat afgedraaide ziet toch niet uit.
|
||||
|
||||
![]() Ik ben benieuwd naar het draaiwerk
![]() alu (legering) corrodeert (zoals alle ferro/nonferro's) als je lakt (net na het draaien) sluit je de oppervlakte af voor zuurzof en dus ook voor corrosie. Je kunt speciale Reclamebord lak gebruiken die is erg hard, en wordt niet geel (miss na een jaar of 6-7 iets) als je polijst kun je het onderhoud prog. aanhouden zoals op mijn site staat vermeld hoe grover het alu,des te meer oppv. wat je schoon moet houden/poetsen om aanslag tegen te gaan V |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Anders ik wel! ![]() ![]() Waar koop je die reclameborden lak dan? Is dat een spuitbus? Maar hoe zit het nu met het onderhoud van afgedraaide velgen, als ik ze niet zou aflakken en niet zou polijsten? Is dit hetzelfde als bij gepoijste velgen? Last edited by RS_Rick : 17-11-2009 at 11:54. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat ben je daarvoor kwijt?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ook en inderdaad, het is niets voor beginners. Maar de eigenaar van de draaibank kon het wel (pookknopje gedraaid) alleen durfde hij het niet aan om een bestaande vorm te gaan volgen. Dus bij voorkeur gewoon een CNC of een kopieerbank zien te vinden.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
weet zo niet waar je de lak kunt halen ( bel es een réclame buro) dat andere staat er al ;-) |
|
||||
|
||||
![]() Oh, wacht ff... bedoelde je dat hiermee:
Quote:
En uiteraard is een vers afgedraaid wiel grover dan wanneer het ook nog gepolijst is... Zo bedoel je het toch? Is een vers afgedraaid wiel trouwens gemakkelijk te polijsten? Ik bedoel, kan ik na het polijsten direct met polijstpasta en lappenschijven aan de gang? Of zal ik nog eerst waterproof moeten schuren? (mss domme vragen, maar ik heb nog nooit wielen laten afdraaien, dus heb er gaan kaas van gegeten...) |
|
||||
|
||||
![]() als het geen blanke lak laag heeft gaat het corroderen.
dat bedoelde hij. dan krijg je witte aanslag. een vers afgedraait wiel zitten nog kleine lijntjes in die je er eerst uit moet schuren.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Op de foto zit er nog vet op van het afdraaien....geloof me,ze waren als nieuw. En de draaier die mijn wielen gedaan heeft,is geen amateurtje.Kan programmeerbaar en handmatig zulke wielen doen...wel een keer de stand van de beitel verandert ivm de rand,maar heb er bij gestaan dat hij een Ronal Turbo uit de hand afdraaide.....dus..
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan post daar maar eens een filmpje van want daar geloof ik nog minder als niks van. ![]() Zoals al eerder gezegd, meer dan twee assen handmatig bedienen op een draaibank kan niet simultaan verlopen. Zal toch echt CNC moeten gebeuren. Na 17 jaar werkzaam te zijn in deze branche denk ik toch wel een beetje ervaring hierin opgedaan te hebben. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Chris is vast en zeker voor de gek gehouden en weggelopen met de velgen voordat Ralph Inbar de hoek om kwam
![]()
|
||||
|
||||
![]() Misschien het verschil tussen 17 jaar en 40 jaar ervaring met een draaibank?
Een mens leert elke dag...jij ook misschien een keer... ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Lees mijn voorgaande post eens goed, is schijnbaar moeilijk. Post een filmpje en ik ben overtuigd. Dan kan deze man veel geld verdienen als hij conventioneel dergelijke profielen uit de hand kan draaien. Convertioneel á 40€ p/u terwijl dit CNC zeker het dubbele kost tegenwoordig. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hij deed alsof hij met de hand draaide maar stiekem was het een kopieerbank en werd er een mal van de radius gevolgd ![]() Kleine vormen is wel te doen door 2 sledes tegelijk te bewegen. Het oppervlak van die ronals is gewoon te groot hiervoor en het is niet te doen om zo aan te zetten dat de ronding goed gevolgd word en het ook nog een strak oppervlak word ! |
|
||||
|
||||
![]() Kan niet bestaat niet, dat moeten VW-piloten toch onderhand wel weten.
![]()