|
||||
|
||||
Quote:
dat is een idee. maar vind het vreemd dat het dan rondom gebeurd. en dat het alleen bij warme remmen gebeurd
|
||||
|
||||
Quote:
dat zal ik eens controleren.
|
||||
|
||||
compensatiegaatje hoofdremcilinder! ,je moet waarschijnlijk de zuigerstang van pedaal tot hoofdremcilinder afstellen(inkorten).
Probeer anders eens,wanneer de wielen vastzitten, de 2 moeren van de hoofdremcilinder iets los te draaien zodat de hoofdremcilinder iets vrij komt van de rembekrachtiger. Als dan de wielen weer makkelijk draaien heb je de oorzaak gevonden. |
|
||||
|
||||
Juist, en daarom vroeg ik al naar of er toevallig wat vervangen was rondom de hoofdcylinder en pedalen: het kan zijn dat je duwstang nu te lang is! Exact wat Rooney hierboven zegt.
|
|||
|
|||
|
||||
|
||||
duwstang hebben we al terug gedraaid, en probleem is precies het zelfde. dus daar kan het ook niet aan liggen.
|
||||
|
||||
Quote:
he bedankt voor de tip, we hebben stuk gereden, remmen weer vast, de 2 m8 moeren los gedraaid en ze zaten weer los! maar ik kan afstellen wat ik wil ( indraaien, uitdraaien) maar niks helpt. iemand anders een oplossing ??
|
|||
|
|||
hoofdrem cilinder defect zou ik zeggen
heb het probleem X gehad al dan niet met een vw maar met renault na paar keer remmen zat alles vast nieuwe hoofdrem cilinder + nieuwe remvloeistof toegediend en probleem was geheel weg |
|
||||
|
||||
we hebben het probleem gevonden!
de rembekrachtiger was kapot, de stang die in de hoofdremcillinder komt lag er los onderin. waarschijnlijk verkeerd gemonteerd? nieuwe bekrachtiger gemonteerd, en remt nu goed, en remmen blijven niet meer vast zitten! bedankt voor jullie reacties