|
||||
|
||||
Weer een update:
De auto is nu zo goed als helemaal kaal en is ook bijna klaar om gestraald te worden. Vanwege studieverplichtingen ben ik zelf niet super druk geweest maar vriendjelief is des te drukker geweest. Afgelopen zaterdag het hele land door gereden om wat onderdelen op te pikken, waaronder andere velgen, andere remmen, een hoop klein (maar ook erg nodig) spul.. Zondag verder gegaan met demonteren.. en toen is ook de motor eruit gegaan: Vandaag de auto van zijn sokjes, zodat hij klaar gemaakt kan worden voor zijn straalbeurtje...
Alles hat ein Einde, nur die Würst hat zwei.. Golf 1 Diesel 1981 - R.I.P (klik) Golf 1 Diesel 1982 Automaat (daily) Last edited by Mloes : 16-10-2009 at 15:10. |
|
||||
|
||||
goed bezig !
ben benieuwd naar het resultaat
|
||||
|
||||
Quote:
Anders ik wel! Maar ik denk dat we daarvoor nog wel even wat geduld moeten hebben
|
||||
|
||||
Erg vet project, je weet iig wel van aanpakken ! Leuke is ook dat het zo dichtbij is, woon zelf in Sint Odilienberg dus lekker dichtbij
|
|
||||
|
||||
Hy
Zeker goed bezig hier, Maar ik had een vraag? Wat mag nou een auto kosten om te laten stralen? want ik zit te denken om mijn auto ook te laten stralen gr
|
||||
|
||||
Welke velgen gaan eronder?
|
||||
|
||||
Quote:
Nou, je bent van harte welkom om een keertje te komen kijken als je dat leuk vind. Ben je zelf ook bezig met een project?
|
||||
|
||||
Quote:
Toen ik nog een klein, lief en onschuldig meisje was, had ik een buurjongen die mij en mijn broers deed babysitten.Hij heeft nu een eigen straalbedrijf en ik krijg dus een vriendenprijsje voor gerekend. Maar ik heb bij wat meer straalbedrijven geïnformeerd en je kunt normaal gesproken rekenen op 400-500 euro. Hou wel rekening met de staat van de auto. Je kunt meestal niet de auto helemaal echt SUPER kaal stralen: dan verandert je auto in een pakketje golfplaten... niet super dus. Bij mij is het zo dat de bodem dusdanig onder de broze en losse roest zit, dat ze hier alleen wat hoeven te 'overwaaien' met het stralen.
|
||||
|
||||
leuk project..
ik heb zelf ook ooit is een golf 1 aangepakt alleen nooit afgebouwd. eventueel kan ik je wel helpen met een andere diesel motor, of de wederopbouw van deze motor. ik heb ook nog een automaten bak liggen incl steunen en schakel hendel.
|
||||
|
||||
Quote:
BBS- velgen van een Golf 1 cabrio Sportline... heb ze al opgehaald maar heb nog geen foto. Plaats ik binnenkort. De velgen hebben nog wel een schuur, spuit en polijst-beurtje nodig.
|
||||
|
||||
Quote:
Tof aanbod! Dat is zeker interessant... over een automaatbak twijfel ik nog. Is zeker een 3-traps?
|
||||
|
||||
Quote:
ja 3 traps, is wel apart, ik weet alleen niet of de verhoudingen goed bij en diesel motor passen. dit zou ik dan is na moeten kijken.
|
||||
|
||||
Automaatbakken van diesels hebben in tegenstelling tot die van een benzine Golf nog een extra e-gang
|
||||
|
||||
Quote:
Tja, ik heb zelf altijd een handbak gereden en ook aardig wat kilometers gemaakt met de automaat van mijn vader, maar ik vind handschakelen - zeker in zo'n oudje - juist het charmante aan autorijden... Vriendlief probeert mij aan de automaat te praten, vandaar dat ik nog even twijfelde, maar eigenlijk wil ik gewoon een handbak. Toch bedankt voor het aanbod! Blijft het aanbod om te assisteren bij het inbouwen van de diesel wel staan? (als ik overigens een goede én betaalbare TDI tegenkom, zou ik die nog wel in willen bouwen. Is dat ook mogelijk of wordt dat erg lastig?)
|
||||
|
||||
Daar ga je dan jongen....
naar het straalbedrijf... Ff wachten tot ik gebeld word wanneer ik mijn schatje weer op kan (laten) halen...
Alles hat ein Einde, nur die Würst hat zwei.. Golf 1 Diesel 1981 - R.I.P (klik) Golf 1 Diesel 1982 Automaat (daily) Last edited by Mloes : 16-10-2009 at 15:12. |
|
||||
|
||||
Wel een trieste aanblik zo, maar ik heb zo een vermoeden dat hij alleen maar beter word!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, ik kreeg er zowaar ook een brok van in mijn keel, maar na dit dieptepunt, kan het alleen maar beter worden.
|
||||
|
||||
Hoe heb je nou eigenlijk uiteindelijk je ruiten gedemonteerd?
|
||||
|
||||
Quote:
Nou... aangezien de man des huizes zijn hand in de hechtingen had laten zetten, kwam het op de vrouwelijke precizie aan... Ik heb van die kleine klemmetjes (lijmklemmetjes) elke keer om de 10 cm ongeveer tussen het raam en de rubber geduwd... vervolgens met een stompe schroevendraaier gewoon langzaam de rubbers tussen het raam en de raamrand geduwd... Zodra dat beginnetje er was (gemakkelijkste in een hoek) de ruit heeeeeel voorzichtig met gelijke druk naar buiten geduwd. Vriendje ving vervolgens de ruit op. Eerste raam was even oefenen maar daarna ging het eigenlijk heel gemakkelijk.. Ramen en rubbers zijn gespaard gebleven.
|
||||
|
||||
Hey
Gaat goed Hier! Ahh Daar wonen julie! huizen met de redceder uitbouwen! in het rondje! loopt alles volgens plan? Grtz ps ik wil mijn voor en achter raam er ook ff uit hebben! jij kunt het nu he!