|
|||
|
|||
Ik zag het aan de carbs dat het geen 40'tigers waren,maar 36 dcnf's ... die staan dan ook nog eens
(heel ongunstig) een kwart slag op de inlaatspruitstukken gedraaid,wat een goede flow in de weg staat. Al met al denk ik dat 100+ pk een beetje erg optimistisch is,en dat hij een beetje tussen de 90 á 100 pk zal zitten. Voorts hangt het er dan ook nog van af wat de compressieverhouding is en wat voor soort uitlaatsysteem (met kachelpotten=geringe doorlaat)er gemonteerd gaat worden. Met 1835 zit alles wel erg op de grens,en zal een warmloper best grote schade tot gevolg kunnen hebben. Maar het blokkie ziet er wel leuk retro uit !!! Dit is mijn 1776cc (typ3 carter als basis),met 36 DRLA Dell Orto's met K&Nfilters, Engle W100 cam, Ahnendorp RVS streetsport met full flow kachelpotten, Mahle 90.5 zuigers & cilinders,040 koppen, Ahnendorp inlaatspruitstukken, Bosch 009 met W8BC bougies,Porsche 356 dynamopoelie, 356 Carrera bobine & Porsche 911 swivel feet adjusters. Compressie verhouding 7,5:1 ... vermogen ongeveer 95 á 100pk |
|
||||
|
||||
Van boring.. slag, compressieverhouding weten we dus helemaal niks. Nu hebben we iemand gevonden die het blok verder zal demonteren, deze man heeft vroeger niets anders gedaan dan kever motoren opbouwen voor de autocross. Hij kende CB wel en weet dat ze goede dingen maakte.... hij had het over valstroomcarbs... donderdag komt ie naar ons toe.
|
||||
|
||||
keverblokjes heb toch haast altijd valstroom carb's? (verder de grootste keverleek die bestaat... )
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
||||
|
||||
Quote:
Anders ik wel..... haalden gisteren die kever uit elkaar... kom niet eens een koppakking tegen 4 losse cilinders.... vage apparaten
|
||||
|
||||
Quote:
whahhaha, een koppaking !? enige wat je tegen kan komen is een stelring aan de kopkant en een papieren voetpakking onder de cilinder
|
||||
|
||||
Heb me al die tijd (nu nog steeds) alleen maar met waterkokers bezig gehouden....
gaat nu een compleet andere wereld open had als voorproefje VW Euro een weekendje... was lachen weer ff on-topic: Van waar tot waar meet je de diameter van die cilinders eigenlijk... binnenzijde of de buitenzijde ? Wim belde me net en die zei dat ie binnenin 92mm is... maar in het grote keverboek komt die maat niet eens voor.
|
||||
|
||||
Boring is de binnendiameter van een cilinder.
Slag is bewegingsmaat die de zuiger van boven naar beneden maakt, gemeten aan de bovenzijde van de zuiger.
|
|||
|
|||
ik snap er geen kut van donderdag gaat de tuner er ff naar kijken Wij komen er niet uit
|
|
||||
|
||||
92 mm heb je in twee cylinders :
1835cc of 2180cc . Voor de 2180 heb je echter wel een krukas met 82mm slag nodig. Aangezien je ook 36's er op heb staan denk ik dat het idd 1835cc is . suc6 dennis |
|
|||
|
|||
Quote:
Web-con toevallig? Dat is merk dat ook onder de webergroep valt. Geen idee in hoeverre ze afwijken maar ik denk dat de sproeiers etc. identiek zijn... |
|
|||
|
|||
Claudes buggys !
claudes buggys is OUDE NAAM VOOR CBperformance
have fun cya ffred |
|
|||
|
|||
webcamber of zo iets ga morgen ff kijken
|
|
|||
|
|||
ok hier de info
Webcamber 2x 30 mm ( deze vond hij heel interesant vanwege afstelmogenlijk heden dit is americaans) Inlaaten enkelpoorts 40/35 kleppen dubbele klepveren scherpen nokkenas (hoe scherp gaan hij binnenkort kijken) 1835 cc ( goede boring 92) aangepaste krukas lagerwerk zeer goed grotere oliepomp Volgens zeggen tuner uit het blok is makelijk 100+ pk te halen Dus dat wort rollerbanken als hij klaar is Wat er slecht is 2 cilinders van wege water ( stilstaan) 1 gebroken klepveer ( oorzaak weet hij niet ) dus nodig hebben we 4 nieuwe cilinders en zuigers 240 euro 1 dubbele klepveer ( weet ik niet |
|
||||
|
||||
240e per stuk slimme
|
|||
|
|||
ik weet niet of dat oer stuk is
Weet iemand of mhale zuigers en cilinders 240 euro per stuk koste bij ahnendorpf |
|
||||
|
||||
dacht per stuk... staat een beetje vaag in de prijslijst. Had ook een mail gestuurd maar daar werd het niet duidelijker op.
|
||||
|
||||
is per set hoor! anders kun je netzogoed een ruilmotor halen a 1000 euro!
|
|||
|
|||
das beter ik vind kever rijden steeds leuker worden
|