|
||||
|
||||
Als ik er zo naar kijk is het gewoon een DX-motor.
Ik heb dezelfde in mn 85er cabrio GLI liggen en heb ook dezelfde oliekoeler. Als het een amerikaans blok is kan het een EN-motor zijn, dit is een 1.7liter met K-jectronic van bouwjaar 80 tot 83. Of een JH-motor van 83 tot 93. Andere motoren met K-jetronic kennen ze daar niet. Motorcodes Last edited by golf1tattoo : 22-05-2009 at 21:00. |
|
|||
|
|||
Of een GX met DX kop??
|
|
||||
|
||||
kan best zijn dat het een amerikaan is. Mijn oom had zijn uitlaatspruitstuk kapot en ik had er nog wel een liggen. Hij had dus ook een amerikaanse motor achteraf en die ziet er optisch ook anders uit en het pruitstuk paste dus ook niet.
Denk dus dat je dan mischien wel zo'n 1.7 hebt. De EN
|
||||
|
||||
Quote:
Het spruitstuk was idd anders dan van mijn oude motor. Veel korter. Maar het is wel een 1800 dit staat op het onderblok.
|
||||
|
||||
Dan zou het best een en kunnen zijn. Ik heb ook ooit eens zo'n motor hier gehad. Daar hadden ze een 1.6 gti eg kop op geschroeft.
Je hebt dan een 1.8 met waarschijnlijk andere zuigers en/of krukas omdat deze motoren aangeduid worden als 1.7
|
||||
|
||||
Maar wat ik vraamd vind is dat de motor er exact hetzelfde uitziet als mijn oude dx blok afgezien van het uitlaatspruitsuk. Is het niet gewoon een dx?
Waarom denkt iedereen dat dit een samengesteld blok is? Arno