|
||||
|
||||
Motor komt idd bij Wartsila weg, ben vorige week in Zwolle geweest voor een meeting.
Daarna nog uitgebreidde rondleiding (dik een uur) door de fabriek gelopen en m'n ogen uitgekeken.... hier gaat elk technisch hart sneller van kloppen |
|
||||
|
||||
Misschien een domme vraag he, Maar hoe worden die motors eigenlijk gekoeld in zon boot? apart koelsysteem zo als in de auto? Waar zit de radiateur dan ? denk niet dat een boot ergens een opening heeft? Voor de lucht om hem te koelen? Of word hij gewoon gekoeld door het water waar hij in vaart? Dus ergens naar binnen gepompt en ergens anders weer naar buiten?
|
|
||||
|
||||
yup, het laatste.. de oceaan is een grote radiator
|
|
||||
|
||||
Ik doe service en onderhoud aan windmolens ook wel redelijk grote machines
en grote kranen ! |
|
||||
|
||||
Niet gedacht dat er boven in zo veel plaats is :P Ik ben 5 jaar geleden eens in zon windmolen geweest met school. Hier vlak over de grens bij Aken/bocholtz Avantis. Staat zo eentje met zon bak er onder waar je in kan staan voor te bezichtigen. Maar dat waren me wel wat trappen wat er in zitten :P Ben je een half uur verder voordat je boven bent :P
|
|
||||
|
||||
Ja ze zijn echt groot bovenin dat hebben de meeste mensen niet in de gaten !
lijkt allemaal klein totdat je er dichtbij bent ! waar jij in zat was zaker een wenteltrap ? en was zeker een GE turbine ? |
|
||||
|
||||
Er zat idd een wenteltrap in. Waren echt een hoop trappen :P En als je daar boven staat die bladen alleen al die zijn super groot :P En of het een GE turbine was zou ik niet weten.
|
|
|||
|
|||
Flexibele kraan.
|
|
||||
|
||||
[QUOTE=Domi] Flexibele kraan.
dat is altijd zo omdat je er een paar ton gewicht in hijs buigt de mast mee vet he ! |