|
||||
|
||||
Nou dop en sensor vervangen en het lijkt nu goed te zijn.
Denk dat het aan de dop ofzo heeft gelegen want het complete binnenwerkje mistte waardoor ie denk ik niet lekker kon rondpompen door drukgebrek. Ik hoop dat het nu is opgelost, metertje komt nu net iets voorbij het lampje.
|
||||
|
||||
Lijkt niet goed te zijn, zojuist een koelslang spontaan geknapt dus hij bouwt kennelijk druk op...
Zal de kop wel zijn? In elk geval is de slang welke vanaf de zijkant blok uit dat gietijzeren tuitje komt richting schutbord geknapt. Volgens mij is dat de 16/25mm, is tenminste een verlopende slang en op hbase is dat de enige verlopende koelsysteem slang...
|
|||
|
|||
moet je ff compressie test doen, dan weet je of er compressie van de cylinder richting koelwater gaat.
Kan ook zijn dat je nieuwe thermostaat van een verkeerde graad is dat ie veel te laat open gaat, hetzelfde geld voor je koelwatersensor. Tevens omdat je wagen al een paar keer goed heet is geweest kan het zijn dat die slang al een opdonder heeft gehad (die slangen hebben het eeuwige leven ook niet) Hoe "heet" gaf je watermeter aan dat ie was voordat de slang knapte? Had je alle luchtbellen eruit tijdens het vervangen van je waterpomp? Interne reservoir moet je naar mijn weten vullen tot aan zo'n klein streepie kort onder je kvs-dop(staan ook merkstrepen aan de buitenzijde bij sommige types), stationeer laten draaien met de verwarming op de hoogste stand en de dop er niet helemaal op draaien en dan af en toe knijpen in de onderste slang die naar de radiator gaat zodat alle lucht eruit is. Staat je ontstekingstijdstip wel goed? Als die verkeert staat dan wordt ie namelijk ook veel te heet. |
|
||||
|
||||
Het is niet dat de auto heel heet wordt normaal. Is vrij gewoon, en tsja als ik stilsta wordt ie iets warmer, maar das natuurlijk. Vin slaat netjes aan dus dat lijkt me allemaal in orde (thermostaat en koelwatersensor)
De meter gaf gewoon gewoon aan toen hij zo warm werd, had alleen veel rook doordat die slang was geknapt. Luchtbellen zijn er zeker uit, en dat kunstje met knijpen is idd hetgeen wat ik ook heb gedaan. Dus compressietest doen (wat heb je daar voor nodig?) en onsteking evt. checken.
|
||||
|
||||
een compressiemeter en een stroboscoop om de timing te controleren.
Zoek een aardige garageman die het wel op heeft met oude auto's, dan kost het niet zoveel. Stelt namelijk ook niet zoveel voor; bougies er uit, meter in bougiegat draaien en de startmotor 3-4 keer rond laten gaan. Dit doe je voor alle cilinders. Als de motor weer netjes loopt met de strobo het ontstekingstijdstip controleren, moet op zo'n 6 graden voor BDP staan.
|
|||
|
|||
vraagje, hoe weet je welke radiateur sensor je moet hebben, mocht deze vervangen moeten worden? Mijne maakt geen goed contact meer; 1.5 uit 83.
|
|
||||
|
||||
Waar zit de sensor want in het programma staan meerdere plekken sensoren bij die jetta.
|
||||
|
||||
Hij staat in elk geval weer thuis nu, Abe Lenstra heeft er een nachtje op gepast
Morgen maar eens een en ander loshalen. Wat kost een koprevisie ongeveer? Vlakken pakking en kleine dingen?
|
||||
|
||||
Slang is vervangen, doet het nu weer "gewoon"
|
|||
|
|||
ff afwachten dus........ als je de wagen stationeer laat draaien dan word de motor veel sneller warm en krijgt dus geen rijwindkoeling ..... moet je ff in de gaten houden wanneer de fan aanspringt en hoe de druk in de slangen is.
|
|
||||
|
||||
Goed, wederom een klein probleempje erbij.
Heb alle vacuumslangetjes vervangen en de carb netjes schoongemaakt. Echter nu loopt ie niet lekker stationair. Zeg maar gerust kut. Terwijl de slangen zeker goed zijn. Zelf nog een loos slangetje eruit gehaald. Maar ik denk dat het aan de inlaatpakking ligt. Anders zou ik het niet weten. En binnenkort gaat ie voor een compressietest naar de dealert. Zien of er wat uit komt en anders een koprevisie.
|
|||
|
|||
ff testen met remreiniger rond de carb spuiten, dan kun je merken of er een vacuumlek of een pakking lek is. Kan ook de voetpakking van de carb zijn, of de vacuum vervroeging op de ontsteking, of het terugslagkleppie naar je rembekrachtiger.
|
|
||||
|
||||
Heb je de carb er helemaal af gehad? Hoe heb je deze schoongemaakt?
Zeker weten dat alle vacuumleidingen breuk/scheurvrij zijn?
|
||||
|
||||
Quote:
Remreiniger inderdaad gedaan, kwam bij de carb weg, vloeibare pakking gesmeerd maar nog steeds het probleem. Iemand foto's van hoe de terugslagklepping horen? Heb deze 1 op 1 vervangen dus kan eigenlijk niks mis zijn...
|
||||
|
||||
Quote:
100% zeker Carb met tandenborstel en remreiniger schoongemaakt.