|
||||
|
||||
De vorige eigenaar heeft de elektronica van me mk1 echt helemaal verprutst, ik heb er zelf ook geen verstand van dus zolang het werkt vind ik het best ook al kan er niet veel meer aan verprutsen:P
Binnenkort maar is kijken of ik er wat van kan maken, ook al roep ik dat al een jaar Eigenlijk heeft hij wel meer verneukt dan alleen elektronica bedenk ik me net maar dat heb ik zelf allemaal al gefixt
|
||||
|
||||
als je het uiteindelijk zelf goed op kan lossen geeft het een goed gevoel
|
|
||||
|
||||
Wat voor electronica problemen heb je dan Mitta ?
|
||||
|
||||
ach ja,blijft een mooie wagen
|
|
||||
|
||||
ach, het is ook een kwestie van leren.
zo ben ik inmiddels aan mn 4e vw'tje bezig (steeds oudjes) en als er iets mis mee is doe / probeer ik het eerst zelf. als het dan nog niet goed is, of later weer kapot is, dan laat ik er wel door iemand naar kijken. oefening baart kunst
|
|||
|
|||
'Schoenmaker blijf bij je leest'... Ik wil ook wel eens wat aan de auto sleutelen in plaats van alleen maar stucadoren. Dan zit ik op mijn vijftigste met versleten knieen, schouders, polsen, ellebogen en een beste stel stoflongen.
'Wie niet waagt wie niet wint' vind ik een betere. Iedereen heeft wel eens wat foutjes gemaakt met de auto, als je het ook maar zelf weer oplost. Bakolie vervangen eindigde bij mij in versnellingsbak vervangen . De Golf2 (toen nog van mijn moeder) naar de garage gebracht om naar de koppeling te kijken want ik had zelf geen tijd. We kregen de auto terug met 5 moeren tussen de koppelingskabel. Dezelfde auto voor de keuring gebracht. "Hier is vorig jaar al veel aan gebeurd toch?" "uhhhh ja..?". Auto gebracht om 10:30 en om 10:45 was deze afgemeld...... verdacht .
|
||||
|
||||
Quote:
Niet zo zeer een probleem, maar de vorige eigenaar heeft alles zo amateur in mekaar gezet dat ik het verprutst vind
|
||||
|
||||
ik bedoelde met dat spreekwoord dat als je niet weet waar je aan begint je er gewoon af moet blijven..... wie niet waagt wie niet wint is vanzelf grote kolder,je gaat bijv. toch ook niet je show-golf1 met spuitbussen spuiten want wie niet waagt wie niet wint misschien word het wel superstrak
|
||||
|
||||
Eerst vondt ik al die electronica maar niets. Ik dacht altijd van die rotcomputers dat is echt niets. Nou ben ik er wel blij mee want ik zie bij de vr6 eerder een oplossing voor problemen als bij mijn type 1
Ik heb altijd "respect" voor electronica. Daar bedoel ik mee dat alles origineel moet blijven zonder knippen en snoeien. Ik heb me een originele cassettebandjes houder gekocht voor in mijn auto. Daar hoort ook verlichting in te zitten. De vorige eigenaar dacht ik knip de kabels even door en aan 15 cm kabel hebben ze wel genoeg. Ik kreeg het advies om hem maar aan te sluiten op de verlichting van de schakelaar van de achterruitverwarming want die zat er toch dichtbij. Nou deze man gaat mooi naar de dealer, daar bestel je een kabelboompje met stekkers en dan is het plug en play
|
|||
|
|||
Quote:
Dat bedoelde ik niet helemaal, maar ik snap zeker je punt. Beetje basiskennis is wel van belang. Aldoende leert men is misschien beter. En volgens mij ben je autospuiter of niet. En ik kan me voorstellen dat er zat mensen zijn die een half in de motip primer staande auto langsbrengen.
|
||||
|
||||
Quote:
Wie zegt jou dat de vorige eigenaar het gedaan heeft en niet iemand 4, 5 eigenaren terug..... Jammer dat je hier de vorige eigenaar gaat zitten zwart maken,terwijl die van jouzelf niks heeft gehoord. Zei het toen al tegen je op msn,het wereldje is klein en de forums zijn landenlijk. Als jij wat tegen hebt op de vorige eigenaar los dat ff zelf met hem op. Hij woont 5 kilometer bij je vandaan. Hij heeft nog geen telefoontje van jou gehad ergens over,terwijl hij hier wel moet lezen hoe jij hem belachenlijk maakt. Ben erg blij dat je de g60 niet van mij gekocht hebt,dit soort vuilspuiterij had ik zeker niet geaccepteerd. Grote mond op het forum is erg makkenlijk,en dat terwijl je van de vorige eigenaar zijn telefoonnummer en adres hebt en hem dus zo kan opbellen of er kunt langsgaan om de boel met hem te bespreken. Zie hem hier ook niet ******en wat er allemaal aan die golf 1 mankeerde. En die was ook zeker niet in nieuwstaat.. Beetje kinderachtig gedrag zo. Had een goede indruk van je maar die is wel heel erg minder geworden. Last edited by vw roadwarrior : 11-04-2009 at 18:17. |
|
||||
|
||||
Quote:
daar gaat het mij om,als je een beetje weet waar je mee bezig bent en je gebruikt de juiste spullen kan er weinig misgaan.... trouwens ik heb mijn mk3 ook zelf strakgemaakt en daarna half in de motip-primer bij de spuiter gebracht dat is toch geen probleem?? wat ik uiteindelijk bedoel is dat er figuren over de aardbol lopen die geen flauw benul hebben wat ze aan het doen zijn en er gewoon een potje van maken.....
|
||||
|
||||
reply vw Roadwarrior : Ik had het over de middenconsole die ik heb gekocht en niet over de auto. Ik heb niets tegen op de vorige eigenaar laten we dat voorop stellen. Ik zit hier helemaal niemand zwart te praten, en aangezien dit al een "öude" wagen is kan er voor dat de eigenaar voor mij hem had al veel zijn gebeurd.
Als ik problemen had met de vorige eigenaar dan had ik hem dat wel laten weten. We hebben beide de auto's bekeken en aan beide auto's zat wat werk. Ook mijn ex gti moest nog de nodige aandacht hebben, net als bij de vr6. Als je hem nog spreekt en als hij dit zich aantrekt dan mag je hem wel zeggen dat ik niet hem zwart maak, en dat ik verder blij ben met de auto. Hij heeft ook genoeg aandacht aan de auto gegeven door airco afvullen, condensor vernieuwen, nieuwe keeringen en kettingrevisie, schroefset en noem maar op. Ik ben hier niet op het forum om mensen zwart te praten, wou alleen even mijn bevindingen van mijn auto delen met de rest en daarbij wordt niemand persoonlijk aangewezen. De vorige eigenaar is monteur dus die zal echt wel weten hoe hij met een auto om moet gaan. Je kent overigens de auto en de desbetreffende persoon zelf. Grts Ronald
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 Last edited by gti-pirelli : 11-04-2009 at 22:36. |
|
||||
|
||||
Zucht @ vw roadwarrior
Ga je nou alweer beginnen? |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
beetje tegenstrijdig niet? Last edited by MichelT : 12-04-2009 at 10:31. |
|
|||
|
|||
als je goed leest heeft ie het over de vorige eigenaar van de nieuwe/andere middenconsole...
|
|
||||
|
||||
zo is het bij mij ook gebeund. Had mijn Golf afgelopen mei laten keuren met nieuwe koppeling e.d. bij de Automat bij ons in de stad. Mn auto staat nu in de schuur, na veel problemen sindsdien, had toen geen zin meer om het te fixen, maar goed..mn auto wacht een complete resto. Maar om ff trug te komen op de feiten. Ze moesten natuurlijk toen mn versnellingsbak achterweg hebben, en raad is..zitten weer vast met dezelfde bouten. Dus ik probeer nu mn blok te demonteren, en ja hoor, alles helemaal dol en over de kop gedraaid, kan geen enkele bout van mn aandrijfassen nog los krijgen.
Dankjewel stelletje beunhazen.
|
||||
|
||||
inderdaad fabbi,, je leest het helemaal goed, heb via pm al even contakt gehad met de vorige eigenaar en nieuwe eigenaar van mijn gti. Alles oke en dus niets aan de hand.
|
||||
|
||||
jihoeee ik mag een andere katalysator gaan kopen, vrijdag afgekeurd door teveel co. Nou ik me er even in verdiep is het een kleinere als wat eronder hoort dus waarschijnlijk een van een gti
Andere is wel onderweg maar toch, heb geschikt een kunnen kopen maar je wordt er wel gek van
|
|||
|
|||
Quote:
Zo blijf je bezig.. Heb hetzelfde gehad met m'n vorige auto, Gti 8V edition one. Aandrijfas die half los zat enz. De auto was net gekeurt en de beste man beweerde niks te hebben gezien... Verder nog een aantal tegenslagen toen de auto verkocht aan een forumlid, deze heeft hem in orde gemaakt en ondertussen is ie nu in het bezit van De Limburger.
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |