|
|||
|
|||
rubber ventielen worden ook boven de 200km/u gebruikt
bij de BMW dealer waar ik werk worden op alle wielen rubberen ventielen gebruikt (ook voor auto's als een M5, M6 of M3 |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zal het effe opzoeken vanavond, dan kon ik er op terug.
|
|||
|
|||
Quote:
klopt idd |
|
|||
|
|||
ik zou inderdaad ff de velg nakijken waar het ventiel in zit op scherpe randjes.
en denk verder dat je gewoon pech gehad hebt. neem aan dat de dealer de ventielen vervangen heeft toen de band werd vervangen. is dat niet gebeurd kan het zijn dat toen de oude banden gedemonteerd werden deze met losdrukken op de velg beschadigd zijn. of je hebt gewoon domme pech gehad. want rubberen ventielen worden ook bij snelheden dik boven de 250 gebruikt namelijk |
|
||||
|
||||
Thanks voor de reacties, ik zit in een verbouwing dus heb weinig tijd om te posten.
Ik heb er nu stalen ventielen inzitten en conti sportcontact 2 snelheidscategorie W opliggen. zwaar overdreven, H kan ook maar kreeg ze voor dezelfde prijs. Binnenkort ga ik het weer proberen maar wil eerst de spanning nauwkeurig in de gaten houden. Uiteindelijk waren de ventielen waarschijnlijk nog nooit vervangen denk ik. Bramen in de velg heb niet gezien/ gevoeld in de velg, daarbij zijn de velgen gemaakt door Ronal en ik gok +/- 6 jaar oud en volgens mij kunnen ze het zich niet veroorloven om rommel te maken. |
|
||||
|
||||
Quote:
sorry het advies is bij 210km bij prema products om stalen ventielen te gebruiken. prema is van rema tiptop. hier te vinden : http://www.premaproducts.nl/Content...+vervangen.aspx Montage van ventielen Voor veilig en eenvoudig monteren van rubber snap-in ventielen kunt u montagepasta gebruiken. Tijdens de montage van een rubber snap-in ventiel deze niet meer dan 10 mm uitrekken om beschadiging te voorkomen. De maximum aanbevolen snelheid voor het gebruik van rubber snap �"in ventielen is 210 km/h. Voor hogere snelheden, indien mogelijk, metalen ventielen toepassen. De maximum operationele spanning voor een rubber snap-in ventiel is 4,5 bar. Let op! De spanning wordt hoger naarmate de temperatuur van de band hoger wordt. Bij een spanning vanaf 7 bar tot 14 bar is het aanbevolen om metalen ventielen toe te passen. ik weet ook wel dat overal rubberen ventielen worden gemonteerd bij porsche, audi, mercedes, enz, enz. maar het dan ook enkel advies wat ze hier geven. groetjes, berry
vw Golf 3 cabrio 1996 vw passat variant 1997 Last edited by lenso : 08-05-2009 at 17:48. |
|
||||
|
||||
Quote:
om een lang verhaal kort te maken .de ventielen behoren ook met bandenvet in de velg getrokken te worden .dit gebeurt echter van de 100x een 30 x . als je ventiel droog in de3 velg getrokken wordt kunnen er al scheuren ontstaan in het ventiel. welke pas na een tijd (trillen ) verergeren en dus gaan lekken . dit gaat eerst langzaam en kan ook zomaar spontaan in eens gaan . ik zelf werk al vanaf 99 in het zwarte rubber . en auto garage monteurs ( zowel merk als non merk)hebben de ballen verstand van banden en of monteren hiervan .
|
||||
|
||||
Dan zijn er ook nog verschillende lengtes. Erg lange ventielen zijn uiteraard niet aan te raden bij hoge snelheden.
En zeg nu eerlijk: hoe vaak hoor je dat een ventiel scheurt doordat er 200 km\h word gereden met een auto. Dat 210km\h verhaal lijkt me niet erg nauwkeurig. Een klein wiel dat 210km\h rijd maakt veel meer omwentelingen dan een groot wiel bij dezelfde snelheid. Dat lijkt me ook uitmaken voor de belasting van het ventiel.
|
|||
|
|||
Quote:
idd porsche bmw lopen 250/300km/h gewoon met ruber ventielen. |
|
||||
|
||||
daarom heeft eerder te maken met wrmte ontwikkeling . de ralley auto's bij ons van van de marel ,zitten allemaal op stalen ventielen ivm warmte ontwikeling van de remmen
|
|||
|
|||
en er zijn velgen waar alleen maar stalen ventielen in kunnen. en geen rubber.
ik zeg gewoon nwe ventielen bij elke banden wissel kost niets. en je kunt er gewoon 250km/h of harder mee. geen enkel probleem |
|
||||
|
||||
mooi klote dat je dit hebt meegemaakt, maar gelukkig dat je het normaal kunt na vertellen
enige wat ik mis aan het verhaal, is de spanning waarmee je rijdt het langdurig rijden met een (te) lage spanning kan er toe leiden dat een band te warm wordt en zonder pardon klapt banden zijn er in verschillende snelheidscoderingen, maar er wordt vaak vergeten als je langdurig hard rijdt je spanning moet worden aangepast