|
|||
|
|||
Quote:
gelukkig niet werd eens tijd ook p.s toffe foto's op je site Last edited by patrick16v : 29-09-2004 at 13:59. |
|
||||
|
||||
Quote:
De oldskool K-Jet turbo ombouwers gebruikten ook geen Turbo brandstofverdelers, alleen de 5e injector werd extra aangestuurd. TurboTechnics meen ik bouwde een 200 en een beetje PK versie 1.8 16V met iets lagere compressie en een Garrett T25 geloof ik. Probleem is dan alleen nog minder onstekingsvervroeging, hoe ze dit oplosten weet ik niet (verdeler gewoon stuk terugdraaien?).
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
|
||||
|
||||
http://www.xpower.de/kjetronic/kjetronic.htm
Ik ben van mening dat het ook niet te moeilijk moet zijn 't is een redelijk simpel systeem, vraag eens rond op het saab forum hoe die dat hebben! Zelf staat er ook nog steeds een 2.0l type 4 k-Jetronic op m'n programma, maar gebrek aan tijd he...
|
|||
|
|||
ik zal eens rondvragen op het saab forum idd,
lijkt mij ook niet echt een moeilijk systeem om erop te zetten, binnenkort ga ik ook naar de porsche sloop, kan ik daar ook kijken hoe het origineel bij de porsche zit, bedankt voor de link. voorlopig heb ik ook weinig tijd jammer genoeg, Last edited by patrick16v : 01-10-2004 at 16:09. |
|
||||
|
||||
Even een tip: De originele 16v nokkenas leent zich uitstekend voor drukvulling. Een snelle nokkenas voor een atmosferische motor heeft teveel klepoverlap waardoor een groot gedeelte van je laadlucht direct de uitlaat ingeslingerd wordt.
Andere nokkenstok is dus geen probleem, maar zoek er dan wel 1 geschikt voor een turbo-applicatie
|
||||
|
||||
zeg hans.... heb jij toevallig nog een setje 45 webers ? voor een goede vriend
|
|
||||
|
||||
toevallig niet peter
helaas
|
||||
|
||||
lol
|
||||
|
||||
misschien een G60 onderblok, als ik me niet vergis hebben die ivm drukvulling van de g lader een lagere compressie? Stimmt das? Of een dikkere koppakking oid voor de afgevlakte koppen.
|
||||
|
||||
G60 onderblok + 16V kop = erg (te) weinig compressie. De 16V kop heeft een erg ruime verbrandingskamer.
|
||||
|
||||
tsja jij kunt het weten met je ex boostbus...