![]() |
|
||||
|
||||
![]() Iedereen noemt het anders, dus het is wel erg onduidelijk wat nu geldt als 'de datum' waar het allemaal om draait als we het over wel of geen 01 verplichting hebben.
Het gaat toch om de datum die staat op je kentekenbewijs of RDW site bij 'Datum eerste afgifte Nederland'?
|
||||
|
||||
![]() je hebt datum eerste toelating, en datum eerste afgifte nederland.
als die laatste na 31-01-2003 is ,moeten alle eventuele duplicaatcodes kloppen.. |
|
|||
|
|||
![]() [QUOTE=Moroder]@ Klaas16v
Je mag er blauwe platen opzetten, maar dan moet je auto een kenteken hebben met 4 cijfers en 2 letters. En et moet een klassieker zijn dus. Je kan er ook wel blauwe platen opzetten hoor. Maar je krijgt er geen stempels in, en geen stempels is geen goedkeuring! En geen stempels is geen apk. mijn ouwe heeft een renault uit 1931 met kenteken uit 84 [geen apk] |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kijk, dat is duidelijk! Bedankt ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Maar es even dit topic nieuw leven inblazen:
Ik zie opt forum regelmatig Golfs 1 van ná 01-01-1978 met blauwe kentekenplaten. Officieel mag dat natuurlijk niet, maar dat maakt me niet uit, ik wil het ook!!! Ziet men tenminste gelijk dat m'n 80er een echte oldtimer is (en het staat ook beter dan die gele). Weet iemand waar ik die kan krijgen in Groningen (stad)?? Nu heb ik de vraag al es eerder gesteld in m'n eigen welkomsttopic en toen werd ik verwezen naar de 'lokale onderdelenboer'. Daar heb ik gevraagd en ook bij de VW-dealer heb ik gevraagd en door beide werd ik doorverwezen naar de firma Koets BV, Hoogkerk. In de gouden gids valt deze onder 'Kenteken- en nummerplatenfabrieken'. Prima zou je zeggen. Dus ik bellen, zegt ie dat ze alleen die platen kunnen leveren als je auto ze ook ècht mag dragen. Anders doen ze het niet, dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is hoe ik de auto rij, maakt niet uit ![]() Dusss.. kan iemand me een tip doen voor Groningen? |
|
||||
|
||||
![]() Voor blauwe platen zijn er nog slechts 3 leveranciers in nederland. (Iederander is wederverkoper).
Het is een groot schandaal om een nieuwere auto te voorzien van blauwe platen: het heeft dan ook niets met 'leeftijd' van doen, alleen van bouwjaar. D'r schijnt zelfs een Golf 3 te zijn met blauwe platen (voor de show ?! ) Het kan echter wel gewoon. Als je per-cé blauwe platen wilt, krijg je blauwe platen zonder stempel (leeuwtje). Wellicht wil 'jouw' leverancier (Koets, Hoogkerk) er niet aan wil, maar ze zijn er nog wel (1 van de andere 2?)
|
|
||||
|
||||
![]() ik vind het persoonlijk geen gezicht, blauwe platen op een jongere auto.
koop dan een echte oude waar het op hoort. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gelukkig mag ik zelf bepalen wat ik wel en niet mooi vind aan mijn auto ![]() En ik welk opzicht vind je dat 'geen gezicht'? Zoveel verschil zit er niet tussen een laat '77er en een begin '80er Golf 1 lijkt me.. Weet iemand ook wie die andere twee leveranciers zijn en waar ze zitten?? |
|
||||
|
||||
![]() Marinol in Den Haag, maar dat is ook niet echt in de buurt.
En die doet het ook niet van harte ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
klopt helemaal, en gelukkig mag ik zelf bepalen wat ik wel en niet mooi vind.. en dat wilde ik je alleen even mededelen.. ik vind het geen gezicht, omdat het er gewoon niet op hoort, een blauwe plaat moet 4 cijfers en 2 letters hebben, en niet andersom, zoals op een 80-er golf, maar sommige mensen maakt zo'n detail niks uit blijkbaar ![]() maar als je de lokale platenboer eens vraagt, normaal gesproken moet het niet zo'n probleem zijn, blauwe te bestellen, je krijgt alleen vanzelfsprekend geen goedgekeurde, maar dat zal geen probleem zijn. Last edited by hajee : 02-10-2007 at 21:13. |
|
||||
|
||||
![]() Wij bij de Brezan (Assen) leveren gewoon blauwe platen voor jongere kentekens. Alleen zullen er geen goedkeuringsstempels inkomen.
|
|
||||
|
||||
![]() Wat een dom gelul over wat mooi is of niet. Even ONTOPIC je kunt gewoon blauwe platen halen zonder keurmerk voor een na 1-1978 auto bij een onderdelenleverancier. Brezen etc
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoi, ik trek even een topic uit het stof; als ik het goed begrijp, kan ik met mijn originele Nederlandse Golf uit '85: Quote:
gewoon een nieuw kentekenbewijs aanvragen, en dan hoef ik geen nieuwe platen te laten maken?? Ik ben namelijk m'n overschrijvingsbewijs/deel III kwijt. |
|
||||
|
||||
![]() Het probleem waar je dan tegenaan loopt: je hebt dan geen GAIK stempel in je kentekenbewijs. Dat moet er wel inzitten, en die krijg je als je bij de onderdelenboer een setje platen laat maken. Je zult dus een set platen met '01' erop moeten laten maken, dan knijpt je leverancier bij afgifte hiervan het befaamde GAIK logo in je kentekenbewijs en ben je weer legaal.
In principe kun je daarna gewoon rond rijden met je oude platen, want de 'duplicaatcode plicht' geldt niet voor jouw auto die een 'datum eerste afgifte in Nederland' heeft van voor 31-01-2003. Correct me if I'm wrong...
|
||||
|
||||
![]() M'kay....dus nieuwe platen laten maken en die niet monteren?
![]() Rare regeltjes allemaal...maar zolang ik maar geen 1tje in m'n kentekenplaten krijg vind ik het best. Owja, de RDW site zegt dit: Quote:
Dit is weer een beetje tegenstrijdig... Last edited by Gertjan : 03-12-2007 at 17:33. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waar haal je deze info vandaan? Heb je een linkje? |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hoezo tegenstrijdig Gertjan, komt toch op hetzelfde neer als wat ik zeg?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nou, er staat dus, dat je je oude kentekenplaten moet vervangen... Vervangen vat ik op als de oude eraf en nieuwe erop...of denk ik nou heel raar ![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() Voor auto's vanaf 1 feb 2003 is dat verplicht ja.