|
||||
|
||||
Quote:
Als ze je daar voor bekeuren kun je beter als nog een brief sturen.Je auto zou zo gewoon nog door de apk komen als je alleen je eind stukje mist.Mits dat ie nog gewoon in zijn ophanging hangt en echt verder niet lekt. |
|
|||
|
|||
Op het verbaal staat inderdaad N110a.
Ik ga het aanvechten en laat hier de uitkomst merken mensen. bedankt voor de vele reacties. |
|
||||
|
||||
Quote:
Succes! Lijkt mij dat deze boete niet terecht is.. Jouw woord tegen het zijne. @gertjan: deze boete lijkt me al helemaal niet terecht, ik heb altijd begrepen dat een uitlaat uit moet komen achter het laatste opengaande raam. En dat doet ie, met of zonder eindstuk.
|
|||
|
|||
Indienen, deze agent heeft geen poot om op te staan.
Weer zo'n gefrustreerd figuur van de Politie Emmen. Ik hoor dit soort gevallen met regelmaat.
|
||||
|
||||
Quote:
Nope. afgebroken eindstuk mag ook niet, de uitlaat moet van begin tot eind gasdicht zijn (het laatste stuk mist en is dus zeker weten niet gasdicht. De uitlaat moet onder de auto vandaan komen; of aan de achterkant, óf aan de zijkant. De uitlaat mag niet zomaar ergens onder de auto eindigen.
|
||||
|
||||
Quote:
aha! dus zo zat het.. klinkt op zich logisch. weer wat bijgeleerd
|
||||
|
||||
Gewoon bezwaar aantekenen en dan komt het vast goed
Quote:
Dit niet? http://www.youtube.com/watch?v=-qhucVsq9CE
|
||||
|
||||
Quote:
bij de gemiddelde MB sprinter chassis-cabine stopt ie ORGINEEL halvewegen de auto!! en nieuwere modellen iveco daily ook trouwens, moet ik dit afkeuren? |
|
||||
|
||||
Quote:
Het is ook niet aan te raden om zo te rijden. Heb ook een tijdje gereden zonder eindpijpje (in een duister verleden ), na lange ritten begon de kofferbak vloer te stinken omdat die hete gassen daar de hele tijd tegen aan bliezen Net alsof je in een spuitcabine rijdt
|
||||
|
||||
't afgebroken eindstukje: Daar valt over te twisten:
Ja, 't is gasdicht van voor naar achter, dus APK proof. Maar mooi is anders. De ene apk boer zal m afkeuren, de ander goed: 't zijn soms net mensen... Dienders trouwens ook. Maar goed: over de adviezen die voorbij komen: - Afwachten wanneer bekeuring binnen komt, en wat daarop staat ( is iets anders dan dat gele briefje ). - Lezen wat daarop staat qua bezwaar maken: Waarschijnlijk moet je hoe dan ook éérst betalen, waarna je bezwaar aan kunt tekenen. Tegen de draad in 'niet betalen en eerst aanvechten' klinkt leuk, maar daar schiet je helemaal niets mee op; Heeft justitie geen boodschap aan. Wat mij slim lijkt in dit geval: Ga asap naar een garage, laat hen de uitlaat controleren, en alles alles ok is; laat ze jou een bonnetje schrijven met een tekst zoals deze: " Controleren gasdicht zijn van complete uitlaatsysteem van auto met kenteken xx-xx-xx , geen lekkages of onregelmatigheden aangetroffen ".. Dan heb je in iedergeval een 3e (deskundige) partij die jouw bezwaar kunnen ondersteunen.
|
|
||||
|
||||
dat over de voledige lengte is ook een vaag begrip hoor, want bij veel autos blijft ie achter de bumper. kijk maar naar polo 6n2. istie aleen wel naar onder afgebogen, das het grote verschil.
|
|||
|
|||
Gewoon bezwaar maken en foto's van de gehele uitlaat erbij meesturen als bewijs
|
|
||||
|
||||
Quote:
Tsja, in Limburg hebben ze andere tarieven. Beetje achtergesteld gebied...
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is zoiets als wat ik ook al zei. Als je dan bezwaar maakt, of voor moet komen. dan heb je ook recent bewijs. Als je voor moet komen en de boete wordt kwijtgescholden, vraag dan ook even of je de kosten voor deze keuring kunt declareren .